Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:46:02
yd6016ln blijft in demo modus door Ben
Vandaag om 13:44:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door jerrytrein
Vandaag om 13:28:34
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 13:19:53
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Edsko Hekman
Vandaag om 13:09:35
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 13:07:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 12:57:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:40:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:19:01
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
  

Auteur Topic: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur  (gelezen 9235 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22613
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #30 Gepost op: 31 March 2022, 17:06:07 »
Denk het ook. Valt in een ander scenario.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #31 Gepost op: 31 March 2022, 17:17:06 »
Zo is het uiteindelijk ook gegaan. Ik begrijp dat de eerste gestuurde evacuatietrein zelf ook weer defect raakte.
Maar goed, zes uur blijft wel lang.
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in. Geen defecten dus.
Oplossing: wegslepen met een diesel. En je afvragen hoe moeilijk het is dat een trein met aan beide zijden een locomotief voortaan met de andere locomotief weggereden kan worden. Die stond namelijk niet in de spanningssluis, maar de mcn mag de door hem bediende loc niet verlaten ivm regels rondom hoogspanning (ergens hoog boven hem weliswaar, maar t zal je maar gebeuren dat je op hoogspanningskiezel stapt).
Kortom, voortdurend gepruts.

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #32 Gepost op: 31 March 2022, 17:24:17 »
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein  heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #33 Gepost op: 31 March 2022, 17:28:48 »
Of gewoon de dienstauto nemen. Op de weg heb je al dat geneuzel niet....  :angel:
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 906
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #34 Gepost op: 31 March 2022, 17:56:44 »
Denk het ook. Valt in een ander scenario.

Je bedoelt dat een select clubje mensen dat geen inkomstenbelasting én geen belasting op personenauto's betaalt veel sneller zou worden geholpen dan al die arme mensen in de trein die dat wel moeten betalen?  ;)

Bor

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 598
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #35 Gepost op: 31 March 2022, 19:48:07 »
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in.
Lekker slim bezig ben je dan. Meerdere mensen hebben niet nagedacht.
 ::)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #36 Gepost op: 31 March 2022, 21:17:53 »
Als je die loks als last mile uitvoert kunnen ze op eigen kracht weg komen
Mvg Johan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #37 Gepost op: 31 March 2022, 21:24:31 »
Hoe bedoel je, Johan?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #38 Gepost op: 31 March 2022, 21:31:14 »
Dan hebben ze een dieselmotor aan boord om zonder waslijn te kunnen rijden.
Gr.
Eric

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #39 Gepost op: 31 March 2022, 21:39:39 »
Aja, duidelijk. In dit geval hingen er twee locs aan de trein. Met een treinstel zou je de pantoos wat verder uit elkaar kunnen zetten, lijkt me.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #40 Gepost op: 31 March 2022, 21:41:33 »
Veel verder dan met een loc aan elk einde van de trein kun je de panto's niet uit elkaar zetten lijkt me.
No dress rehearsel, this is our life.

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #41 Gepost op: 31 March 2022, 23:06:57 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.

Het is algemeen bekend dat de spanningssluizen van vooral de HSL-zuid zeer gevoelig zijn doordat ze op de verkeerde plaatsen zijn gebouwd. Bij zowel de politiek als NS, als Prorail is dit bekend. Er staat een 41 pagina tellend verslag hierover. Als je google invoert ''quickscan Spanningsluizen HSL'' invoert, kom je bij dit onderzoek. Dit is op 10 juni 2020 gepubliceerd. 

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #42 Gepost op: 01 April 2022, 00:27:09 »
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein  heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
Onvergelijkbaar, want bij de koninklijke trein rijdt er ook nog eens een losse lok als verkenner vooruit, plus, de lok die achterop de koninklijke trein zelf hangt is onderweg ook gewoon bemand.

Maar nog simpeler, de koninklijke trein zal dit probleem nooit meemaken, aangezien die rijtuigen niet toegelaten zijn op de HSL  ;D

Edit;
Ook Strukton heeft geen acculok trouwens, en dan nog, ook een diesellok kan niet zomaar de HSL op omdat deze daar apart toegelaten voor moet zijn en de ETCS sleutels van het baanvak ingeladen zal moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 01 April 2022, 00:28:57 door Thom »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #43 Gepost op: 01 April 2022, 07:42:30 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten.
Mooi te zien aan de leeslampjes in de IC-rijtuigen. Die branden alleen als er hoogspanning beschikbaar is, en het valt me altijd op hoe lang die uit gaan als je van Rotterdam naar Breda reist.
No dress rehearsel, this is our life.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #44 Gepost op: 01 April 2022, 10:03:07 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.


Dan denk ik dus: permanent aanpassen. Hetzelfde geldt voor het toelaten van een dieselloc. Als het baanvak gestremd is kan dat geen probleem zijn. Het Spoor is verzeild geraakt in uiterst belemmerende en onzinnige  regelgeving in dit soort zaken.