Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Eric B
Vandaag
om 19:21:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
WimC
Vandaag
om 19:19:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MOVisser
Vandaag
om 19:19:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 19:17:25
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Eric B
Vandaag
om 19:09:50
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 18:46:34
fotowedstrijd 2025
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 18:45:40
Le Bassin uit logeren bij Bentink
door
Marc tramt
Vandaag
om 18:43:07
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
ES44C4
Vandaag
om 18:37:53
Piko 2025
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 18:16:15
Bf Kibronn
door
Luit
Vandaag
om 18:15:12
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
verst107
Vandaag
om 18:03:37
Uhlenbrock Intellibox 3
door
ArnodeBruin
Vandaag
om 18:02:38
Rondom Charlois
door
741230
Vandaag
om 17:43:04
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:06:36
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
AlbertG
Vandaag
om 16:57:24
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Streamliner
Vandaag
om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Mispoes
Vandaag
om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:06:34
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:33:44
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
Gerard van de Weijer
Vandaag
om 14:29:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:22:47
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:26
Stottering Piko 98551BD
door
bellejt
Vandaag
om 13:39:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 13:23:41
Acme nieuwe ICNG
door
virmfan
Vandaag
om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III
door
Peter.D
Vandaag
om 11:35:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Vorige
-
1
...
48
49
[
50
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 (gelezen 118570 keer)
Joz
a.k.a. Jos
Offline
Berichten: 728
Vaak bu'j te bange
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #735 Gepost op:
24 November 2025, 17:05:59 »
Oke, als je inderdaad minder ver naar achteren gaat, dan zal het met de straal waarschijnlijk wel goed komen.
Mijn ervaring is dat AnyRail in ieder geval niet liegt, maar soms wel pijnlijk onmogelijkheden blootlegt. Maar dat geldt natuurlijk alleen als je de uitgangspunten goed getekend hebt, in jouw geval hoever naar achteren het spoor rijkt.
Groeten,
Jos
Gelogd
De bouw van
Museumdepot Beekbergen in H0
Onshape Modelspoorgroep
NS264
Offline
Berichten: 9065
Het leven op de weg.
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #736 Gepost op:
24 November 2025, 21:09:27 »
Dat is het 'm ook, Jos.
Als ik verder naar achter ga met de hoofdbaan kom ik echt in de knoei met de terugkeer naar de BB rechts.
Ik hou ook nog een beetje overgangsruimte van ongeveer 5 cm.
Wat terug te zien is in Ronald V 's berekening.
Het wordt minder mooi met scherpere bochten onder die 57 cm.
En ik moet het materieel veilig over de brug en BB's sturen.
Heel erg veel speling ruimte is er niet.
Gr Koen.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
MOVisser
Offline
Berichten: 7428
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #737 Gepost op:
24 November 2025, 22:24:14 »
Succes.
Het komt zeker goed.
Ronald
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 15 november ben ik weer in Houten.
Matthijs van Heijningen
Offline
Berichten: 2415
Re: BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat.
«
Reactie #738 Gepost op:
Vandaag
om 09:50:20 »
Citaat van: NS264 op 27 December 2024, 11:51:38
En waarom niet deze variant die ook uit dit draadje komt?
mvg,
Matthijs
Gelogd
NS264
Offline
Berichten: 9065
Het leven op de weg.
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #739 Gepost op:
Vandaag
om 10:02:09 »
Hoi Matthijs
Goede vraag.
We omdat dat haventje erachter in gedrang komt.
Maar ik kan er nog wel even meetwerk verrichten.
Gr. Koen.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Matthijs van Heijningen
Offline
Berichten: 2415
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #740 Gepost op:
Vandaag
om 13:27:07 »
De versie zoals die op pagina 42 staat heeft een stuk vloeiender railverloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102352.615
mvg,
Matthijs
Gelogd
NS264
Offline
Berichten: 9065
Het leven op de weg.
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #741 Gepost op:
Vandaag
om 13:46:17 »
Daar heb je wel gelijk in.
Ik zal het uitproberen, kan net wat schelen al moet het ook niet te bochtig worden.
Het is al een hele compromis om van in werkelijkheid recht stuk baan dit te maken
Tbv een stukje Demka staalfabriek.
Gr Koen.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
spoorijzer
Offline
Berichten: 3166
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #742 Gepost op:
Vandaag
om 13:50:08 »
Zo te zien heb je totaal 4 bakken tot je beschikking, kan je dan al niet in de 2 buitenste bakken al een knik maken? Dan komt het geheel wat galanter over. Ik zou de knik ook beperkt houden, maar het is wel leuk dat het allemaal niet strak parallel met de bakrand ligt.
Gelogd
www.spoorijzer.nl
NS264
Offline
Berichten: 9065
Het leven op de weg.
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #743 Gepost op:
Vandaag
om 18:06:58 »
Nee,
3 stuks van 80 cm lengte.
Die kleinere zijn de Blackboxen die we tussen elke inbreng plaatsen.
Voor mij een hele uitdaging om daar met een bocht te beginnen.
De reden vd bochten, plaats maken voor de Demka fabriek, sowieso al een gebouw waar je deze keer eens van de voorkant in kan kijken.
De ruimte is miniem:
4 Modulen wordt me echt teveel maar wie weet bouw er thuis nog een rondrij baan aan vast.
Wel blij dat er nog even meegedacht wordt.
Uiteindelijk zal ik met de verplaatsbare pijlers de beslissing moeten nemen en de boel vastzetten.
Ik heb de testdag de 13e as, dan moet de basis gereed zijn.
Ik probeer elk moment wat te doen.
«
Laatst bewerkt op:
Vandaag
om 18:34:57 door NS264
»
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Joz
a.k.a. Jos
Offline
Berichten: 728
Vaak bu'j te bange
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #744 Gepost op:
Vandaag
om 18:39:49 »
Als ik het uit de
regels
goed begrijp, mag je de boog al wel op de Blackbox beginnen:
Citaat
7. De eerste 100 mm vanaf de BB-BB overgang dient recht en verstelbaar te zijn
Dus 20cm over voor het inleiden van je boog.
Groeten,
Jos
Gelogd
De bouw van
Museumdepot Beekbergen in H0
Onshape Modelspoorgroep
MOVisser
Offline
Berichten: 7428
Re: BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
«
Reactie #745 Gepost op:
Vandaag
om 19:17:25 »
Tot nu toe is de afspraak:
1 schuiflas tpv de overgang eigen BB naar de buurman BB (links en rechts van je gehele module).
2 10 cm losliggende rails op de BB: om te kunnen uitrichten met de BB van de buurman
3 dan een zogenaamde megabiels die wat maatvoering en plaats van de rails vanaf de voorkant van de module gedefinieerd is.
Dit is het gedefinieerde vaste punt.
4 tussen beide megabielsen ben je vrij om de rails te leggen.
eigen bakovergangen dienen storingsgevoelig aangelegd te worden
(Anders hebben we niets te doen tijdens de showdagen).
Opmerking: Dit geldt voor de BNLS.
En er zijn al weer andere typen van een BB overgang onderzocht en uitgewerkt. Ook voor de eigen overgangen.
We weten uiteraard ook dat er andersoortige mogelijkheden in gebruik zijn .....
niet vermelden
hier svp.
Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 15 november ben ik weer in Houten.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Vorige
-
1
...
48
49
[
50
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
BNLS forumbaan
|
BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0
(Moderator:
Edsko Hekman
) |
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5