En tot welke datum zijn ze rood in te zetten?
Dat klopt helemaal, ik heb van de bewuste fotograaf deze foto geplaatst. Met plan E dus, een beter bewijs is nauwelijks denkbaar. Als we hier de juiste revisiedatum van kunnen achterhalen zitten we goed en hebben we ook een rode loc zonder schuine handgreep.
Al lang ben ik van plan een of twee V160 loks van Brawa te kopen in de rode en de turquoise/beige variant.Van 1979 tot en met 1984 zijn deze door de NS gehuurd en ingezet in het noorden van het land.Uit een artikel van Railkroniek 61 (januari 1989) haal ik dat er 5 zijn gehuurd. Gezien het aantal verschillende nummers die ik inmiddels in meerdere boeken ben tegengekomen zullen deze frequent zijn gewisseld.Nummers die ik inmiddels heb gezien:Rood: 021, 079, 083, 084, 085, 149 en 153Turq./beige 038, 044, 053, 057, 059, 086, 053, 057 en 059Ze reden vooral gemengde goederentreinen, treinen met plan E, met en zonder verwarmingswagen en olietreinen.Bij Brawa zijn nu de de uitvoering met het V160 nummer erop in rood te krijgen en in turquoise/beige met het nieuwe DB logo. Beide zijn dan niet bruikbaar.Ik zoek de oude rode kleur met computer nummer 216 ... . en de turquoise/beige met oud DB logo.dat wordt dus zelf maken.Wie weet welke nummers er nu in de periode 1979 - 1984 door de NS zijn gehuurd?Wie weet waar er DB transfers en DB nummers zijn te krijgen?Ik zal nog eens zoeken in de Weinert catalogus, maar misschien zijn er andere fabrikanten. Ik kom het zelden tegen.Vast bedankt,Ivo
De 216-en reden 's avonds een slag Zl-Amf. Heb in de boog van Harderwijk (kwamen door Hd rond 19.30 uur naar Amf) toen nogal wat dia's gemaakt.Ook ben ik eens meegereden met de lege olieboot van Almelo naar Nieuw Amsterdam.