Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik  (gelezen 105600 keer)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #165 Gepost op: 03 May 2008, 22:05:29 »
Krijgen we straks weer een nieuwe 400 van hem te zien, denk ik.  ;)

ééntje maar? :( mag het niet iets meer zijn? ;D Ik heb inmiddels weer genoeg onderdelen in huis om weer flink aan de slag te gaan. met een beetje mazzel volgende week  :)

De 1306 van Gerrit is nog onderweg.

mvg
Bart

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #166 Gepost op: 03 May 2008, 22:08:35 »
Mister T&T niet geweest vandaag?  ???

Gerrit F

ps,

Meer mag altijd  ;D
Gerrit F

Van de draad af....

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #167 Gepost op: 03 May 2008, 22:12:43 »
nope.. >:(
zelfs Mét volledige naam kan het dus niet binnen 2 dagen :P...
maar ze komen vast wel. :)

 ;D 2 Grote sikken tegelijk bouwen is makkelijker dan achter elkaar.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #168 Gepost op: 03 May 2008, 22:19:46 »
En dat voor € 6,20
"ja meneer, binnen 24 uur!" Noemen ze service.  >:(
Nog even en zelf brengen is goedkoper en zekerder.

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #169 Gepost op: 03 May 2008, 22:23:25 »
Hoeveel kosten postduiven tegenwoordig, die hebben geen tomtom nodig alleen een paar stevige poten voor een mooi pakketje dan... ;D

mvg
Bart

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #170 Gepost op: 03 May 2008, 22:39:58 »
Gisteren gekocht op Nienoord.
De stoomdagen aldaar.

Waren van Philotrain, nu van mij.  ;D
Nu nog even de bufferbalken afwerken en dan deze er op monteren.

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2406
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #171 Gepost op: 03 May 2008, 23:07:00 »
Welke styreen dikte gebruiken jullie voor de bouw van de grote sik???

mvg,

Matthijs

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #172 Gepost op: 03 May 2008, 23:11:47 »
Voetplaat: 1 mm.
Huif en machinistenhuis 0,5 mm.
En verder diverse hoekprofielen vanaf 1,5 mm.

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2406
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #173 Gepost op: 03 May 2008, 23:13:08 »
Ik ga morgen ff styreen bestellen zodat ik ook met de bouw kan beginnen  ;D

mvg,

Matthijs

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #174 Gepost op: 03 May 2008, 23:15:51 »
Vergeet dan niet ook wat dunne styreen strip mee te bestellen.
Zelf snijden hiervan is erg lastig, doordat het materiaal bij het snijden gaat krullen.  :(

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #175 Gepost op: 03 May 2008, 23:22:48 »
Die dunne strips zijn bijvoorbeeld hiervoor:

Die driehoekjes zijn echt verrekte klein en je moet niet verkouden zijn als je die gaat maken.  ;D

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #176 Gepost op: 03 May 2008, 23:23:16 »
Valt wel mee als je t begin van het stripje bij het snijden aan de plaat laat zitten, dus niet lineaal op de plaat en meteen bij het eind van de plaat gaan snijden maar een paar millimeter verder pas. Stripjes gaan dan nog steeds wel een beetje krom maar omkrullen en al te ellendig worden gebeurt niet meer.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #177 Gepost op: 03 May 2008, 23:38:53 »
Eh, stripjes van 0,28 x 0,56 zie ik mezelf niet snijden.
Dan maar die van Evergreen.

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #178 Gepost op: 04 May 2008, 10:07:45 »
http://i298.photobucket.com/albums/mm251/GFteA/Kopievan400verenpaket3002.jpg

Is dit niet een onderdeel van voor naast de aspotten? :o
Want dan is het nog veél kleiner dan een eurocent...  (mooie koppelingen trouwens ;))

mvg
Bart

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #179 Gepost op: 04 May 2008, 10:28:36 »
Klopt.
Gemaakt van hoekprofiel 1,5 x 1,5 mm.
Met daarin gelijmd, Evergreen 8102, afmetingen 0,28 x 0,56.
En die vervolgens schuin afgesneden.
Wel even een malletje gemaakt:
Ik had er al eerder een serie gemaakt, maar die waren me niet naar het zin.
Nu kan ik ze vlot in serie produceren.  ;D

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....