Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 21:33:35
LS Models 2025 door Cegielski
Vandaag om 21:32:38
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:26:11
Doornvliet door Chris Westerduin
Vandaag om 21:21:32
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:16:04
S88N bezetmelder door bask185
Vandaag om 21:12:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:09:50
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 21:06:07
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Frank 123
Vandaag om 21:00:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 20:55:12
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:40:04
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 20:10:03
Bf Kibronn door Eric B
Vandaag om 19:52:07
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:38:53
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Servé
Vandaag om 19:25:51
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 17:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Silvolde
Vandaag om 16:59:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 16:53:16
Nieuw huis, nieuwe baan door Fred_G
Vandaag om 16:37:35
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 16:30:47
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door hmmglaser
Vandaag om 16:23:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 16:19:53
Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door henk
Vandaag om 16:07:44
Aachenau West door Bertje B
Vandaag om 15:35:36
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Bahn-AG
Vandaag om 15:09:54
Rangeerbaantje cementfabriek Rhätische Bahn (H0m) door Benelux795
Vandaag om 15:06:10
Van 2D afbeelding naar 3D model door 3Dbuildr
Vandaag om 14:01:30
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 13:48:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 13:45:41
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 13:27:41

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 353277 keer)

Joz

• a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
Plus de onzekerheid of Exact-Train ooit nog wel de stuurstand gaat uitbrengen?

Daan!

• Online Online
Ja inderdaad. Piko en PB brengen hele sets. Als je nu een stam wil, kies je niet voor ET.

Hammondman

• Offline Offline
Ik denk dat de handelaren hebben onderschat dat de ET niet goed zouden verkopen. Dat is denk ik vooral gekomen omdat de PB Models mooier zijn en ook de Piko's een veel betere prijs-/kwaliteitsverhouding hebben.

Die PB’s zien er (op de foto’s) werkekijk fantastisch uit en dan heb je voor dezelfde adviesprijs binnenverlichting erin. Doen ze goed! Dat is zeker een plus. LS is garantie tot om de hoek óf ze ooit leveren en prijzen voor 2e hands gaan door het dak. En dan vind ik de trapjes bedroevend slecht afgewerkt. De geel-blauwe Piko’s tellen naar mijn idee door de sinaasappelbedrukking aan de zijkant niet echt mee. De bakvorm is prima, maar dan komt daar toch ook het relatief eenvoudige Piko interieur om de hoek kijken. Ik vind die Piko’s dan weer te duur voor wat je ervoor krijgt. Heb nu de ET afslag genomen en dan blijf ik daar dan maar bij voor een IC’tje. Matcht gelukkig goed met ‘t Artitec fietsrijtuigje (met een volledig KAAL interieur..). :-X
Duits en Nederlands tp III-IV-V DCC

Huup

• Online Online
  • May your coffee kick in before reality does.
Ja inderdaad. Piko en PB brengen hele sets. Als je nu een stam wil, kies je niet voor ET.
PB heeft geen ICR stuurstand.

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
PB heeft een stuurstand voor alle smaken ICR die ze nu hebben uitgebracht en in praktijk een stuurstand hadden (Benelux en ICRmh). Complete sets dus, zoals Daan zegt. Ze hebben (nog) geen ICRm en dus ook (nog) geen ICRm stuurstand. Ik snap dus niet helemaal wat je bedoelt  ;)

Huup

• Online Online
Deze.

ET

Haman

PBModels
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 20:06:30 door Huup »

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
Je vergelijkt nu ICRm met ICR origineel. ICR origineel had, uitgezonderd de Benelux (waar PB het stuurstandrijtuig  dan ook van maakt) geen stuurstandrijtuig. ICRm(h) had wel een stuurstandrijtuig, PB maakt alleen ICRmh vooralsnog, eveneens met stuurstand https://www.pbmodels.nl/product-categorie/icrmh-intercity-direct/. Dus nogmaals.....

Huup

• Online Online
Het was niet de bedoeling ICRm met ICR te vergelijken. De bedoeling was te duiden dat bij het hele complex ICR de Bs ontbreekt en er dus geen complete set van ICR is aangekondigd, noch wordt uitgebracht.
Bij mijn weten was er wel degelijk een ICR Bs, zie fotoos, tenzij dat ding toen al onder ICRm viel (niet bij mijn weten). Dan nog brengt PB deze kleurstelling niet uit en is er dus geen sprake van een complete set.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 20:31:23 door Huup »

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
Nee, Daan schrijft dat PB enkel complete sets brengt. Jij reageert daarop alsof dat niet zo is

Je link toont de pagina over ICR, dat heeft nooit een stuurstand gehad, dus nee, PB Models maakt dus ook geen stuurstand. Je kan niet iets maken wat niet bestaat (nou het kán wel, maar het is niet zinvol)
Je foto's tonen ICRm. Dat wordt nog niet gemaakt door PB, maar als ze die gaan maken, uiteraard ook met stuurstand (BDs, niet Bs)
Net zoals PB de stuurstand ICRmh (BDs) gemaakt heeft

De Bs bestond enkel bij de ICR Benelux (en nogmaals, NIET bij ICR)en ja hoor, ook die heeft PB Models dus ook uitgebracht

'Exact'train maakt wél ICRm, maar vooralsnog niet met stuurstand (BDs) en heeft dus, vooralsnog, een incomplete set
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 20:36:18 door Sicco Dierdorp »

Huup

• Online Online
Goed. De foto van Hamans website toont dus een ICRm als ik het goed begrijp. Die reed toch met ICR's? In de kleurstelling van ICR, dus zonder witte witte bestikkering op de deuren?
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 20:44:33 door Huup »

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
Nee, ICRm BDs-stuurstanden reden met ICRm. Het waren voormalige BKD rijtuigen ICR. Ingezet vanaf 2004, dus in vaste ICRm-samenstellingen met een 1700
Enkel in de ombouwfase (1999 tot uit mijn hoofd 2006 ergens) reed ICRm en ICR gecombineerd, maar niet in trekduwbedrijf, enkel in het aflopende klassieke getrokken treinbedrijf

StefanNL_Plays

• Offline Offline
  • :D
ICRm BDs heeft in trekduw gereden met ICR, mits deze ICR rijtuigen voorzienwaren van een stuurstroomkabel :P
Uiteindelijk komt alles goed :)

Huup

• Online Online
Weer wat geleerd. Dan reden er dus een hele stammen ICRm zonder witte stikkers rond. In td verband met 1700. Klopt dat?

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
Bedoel je de gekantelde driehoeken op de deuren? Dat is ICRmh, dat was de ombouw voor inzet op de HSL (dus met Traxx-en) ter vervanging van de Fyra en waarvan bleek dat de stuurstanden niet probleemloos konden functioneren. Dus alleen die zonder de witte driehoeken kunnen met 1700-en.
ET heeft de ICRm, maar zonder het stuurstandrijtuig en dus kunnen daar niet de trekduwstammen van gemaakt worden. Het wachten is dus op die van PB Models die dat rijtuig ongetwijfeld wél gaan maken, ze hebben immers de zo goed als identieke ICRmh stuustand al

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
ICRm BDs heeft in trekduw gereden met ICR, mits deze ICR rijtuigen voorzienwaren van een stuurstroomkabel :P

Nee-hee. ICR met trekduwkabel was enkel met Bs voor de Benelux. Onverbouwd ICR heeft nóóit in trekduwverband gereden met ICRm en bijbehorende BDs
De enige trein waar ICR en ICRm in trekduwverband samen reed was de Benelux in de overgangsfase, maar dat was dus met de rood-gele Bs, niet de blauw-gele BDs
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 21:01:18 door Sicco Dierdorp »