Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 14:05:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 303689 keer)

Daan!

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #855 Gepost op: 28 December 2022, 16:30:09 »
Misschien omdat sommige mensen er een beetje moe van worden? Van steeds dezelfde namen die telkens weer van hun eigen punten willen benadrukken hoe erg het wel niet is, die fout die ze hebben gezien? Die op elk forum of onder elke Facebookpost telkens weer opduiken, alsof ze daar toevallig net voorbij kwamen scrollen? En al hartkloppingen krijgen als iemand anders het niet ziet of vindt dat het allemaal wel meevalt? Misschien zouden die mensen zelf eens moeten kijken in de laatste pagina's van hun bijdrages en zich afvragen, "Wat bereik ik nou eigenlijk met mijn commentaar hier op het forum?"  ;)

Zoals ik al zei, als mensen moe worden van commentaar, moet je dit draadje of misschien zelfs überhaupt modelbespreking niet lezen. Ik heb hier geen mensen gezien die herhaaldelijk hetzelfde punt hebben aangegeven. Die vlieger gaat niet op. Ik heb dat ook niet gezien vwb Facebookposts en als het op mij slaat, klopt het niet.
En zoals Sicco zegt, de hoop is dat het de volgende keer beter gaat. Maar ik zie dit ook als een informerend draadje aan de rest van het forum. Die mensen mogen dan uiteraard zelf doen met de info wat ze willen. 

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #856 Gepost op: 28 December 2022, 16:43:33 »
Ik snap het echt niet inderdaad. Er komen meerdere fabrikanten met ICR uit, het lijkt mij een zeer relevante bezigheid om te bekijken wat de verschillen zijn, wat de sterke en zwakke punten zijn enzovoort, in een dergelijk geval. Geen gekke gedachte dat dit soort topics ontstaan. Maar dan heb je dus mensen die specifiek naar zo'n topic gaan (en vaak niet naar één, maar voortdurend...), daar dan aanstoot aan nemen en gaan doen alsof de mensen die precies doen waar het topic over gaat gek zijn. En dat zijn ook altijd dezelfde.

Het staat hen vrij, neem ik aan, om ook topics te openen met titels als (en ik probeer écht niet cynisch te zijn): 'bejubel hier de producten van fabrikant X' of, 'deel je enthousiasme over product Y', en daar zouden ze dan wellicht enig recht van spreken hebben als daar mensen telkens heen zouden gaan om dan 'kritiek' te gaan leveren op X of Y.

Het gaat mij er niet om mensen die standaard alles fantastisch vinden of erg overgevoelig zijn voor kritiek op fabrikanten (ik voel, hoe merkwaardig ook, met name dat laatste) te diskwalificeren, helemaal niet. Ieder zijn mening. Maar het telkens weer bewust opzoeken van je frustraties over andersdenkenden, dat snap ik niet.

DV modelspoor

• Offline Offline
    • DV modelspoor
« Reactie #857 Gepost op: 28 December 2022, 16:58:09 »
Vandaag 3 Piko modellen opgehaald in de Winkel.
Zo meegenomen maar thuisgekomen schrok ik wel.
Dit ben ik (nog) niet gewend van Piko.
De spikkels zijn overduidelijk aanwezig en dat vind ik echt zonde.

Ik denk dat ik ze terugbreng naar mijn leverancier.

Wacht nu tot alle partijen de ICR hebben uitgebracht in de variant die ik wil en ga dan een keuze maken.
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #858 Gepost op: 28 December 2022, 17:07:28 »
Bekijk je de rijtuigen niet in de winkel dan alvorens je betaalt?

DV modelspoor

• Offline Offline
    • DV modelspoor
« Reactie #859 Gepost op: 28 December 2022, 17:09:04 »
Dit keer niet , maar dat is dus weer een leer moment.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #860 Gepost op: 28 December 2022, 17:18:23 »
Het lijkt ook of de grote, gele band niet geheel dekkend is. Het lijkt er op dat ik een randje wit zie tussen de onderzijde grote, gele band en de dunne , blauwe band er onder. Of het ligt aan de foto. En ja, ik weet het, een foto vergroot alles genadeloos, dus wellicht is het met blote oog niet te zien.

eichddraig

• Offline Offline
« Reactie #861 Gepost op: 28 December 2022, 17:22:18 »
Toch wel bijzonder dat drie merken ‘op hun bek gaan’* met kleur problemen van het model;
LS Models vanwege het ongespoten geel (kaal geel kunststof)
Exacttrain vanwege een te laag geplaatste blauwe baan
Piko vanwege pukkeltjes geel én te oranje voor de originele ICR uitvoering

Als ik PB Models was zou de controle op kleur verdriedubbelen  ;D  ;)

* lees: het onderwerp van de kritiek
gr. Ed

Noud

• Offline Offline
« Reactie #862 Gepost op: 28 December 2022, 17:22:29 »
Je zet een close-upfoto van een Piko zo groot opgeblazen neer dat het rijtuig op een Ipad al 2 x zo groot is als het model zelf. Tja, dan zie je veel meer dan je normaal kunt zien. Ik heb de Pikorijtuigen ook en als ik er gewoon bij daglicht vooraan op de baan naar kijk vind ik ze er zeer goed uit zien en overall genomen treffend goed. Ik vind de afgezakte blauwe baan of onjuiste ramen bij het andere merk te storend om die ook aan te kopen. Zou je die ook eens op dezelfde manier willen fotograveren?

Ik ga voor de andere varianten gewoon kijken welke fabrikaten mij het meest bevallen. Lijkt me ook leuk om verschillende merken zo naast elkaar te mogen zetten.

DV modelspoor

• Offline Offline
    • DV modelspoor
« Reactie #863 Gepost op: 28 December 2022, 17:25:24 »
Dat de foto alles laat zien ben ik met je eens.
Maar voor mij is het het gewoon te storend.
Gelukkig niet voor iedereen , dan verdient piko ook nog wat ;D

Zonder gekheid , ik ben normaal groot piko fan.
Alleen dit model is voor mijn maatstaven het net niet.

Andere modellen kan ik niet op de foto zetten... die heb ik namelijk (nog) niet.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #864 Gepost op: 28 December 2022, 17:26:11 »
Nog ff zo doorgaan met (af)zeiken, en er wordt de komende jaren niks meer voor de Nederlandse modelspoor der gemaakt. Kan me inkomen dat die fabrikanten de kritische geluiden eens zat worden. Iedereen doet zijn stinkende best, en het enige wat ze krijgen is commentaar.
Wanneer mag er dan wel een kritisch geluid gegeven worden? Een te brede gele band, verkeerd geplaatst logo of een andere kleur geel is kennelijk in orde bij jou. Zou je een ICR in Berlijns blauw met citroengele banen kopen zonder enige twijfel? Of eentje met zeven ramen, vijf assen en in het groen/zwart als die wordt aangeboden door Limited Exacto Models? Vergeet dan niet de fabrikant op je knieën te danken dat er wat Nederlands is uitgebracht, dat staat ten minste zo in de folder.  :)

Citaat
Besides: Is wel mooi, dat er meerdere spelers één model uitbrengen... Denk ook aan ieders beurs. Niet iedereen trekt die (astronomische) bedragen van bepaalde fabrikanut. Dan is het mooi, dat er een speler tussen zit, naar jou beurs  ;)
Dit klinkt een beetje vreemd met drie fabrikanten die ongeveer dezelfde prijs hanteren en eentje die daaronder zit.

Wat bereik ik nou eigenlijk met mijn commentaar hier op het forum?"  ;)
Dat ik geen gele Hondekop met Berlijns blauwe tot zwarte reclamebanen op mijn baan heb rijden en dat verzin ik niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #865 Gepost op: 28 December 2022, 17:28:12 »
Toch wel bijzonder dat drie merken ‘op hun bek gaan’* met kleur problemen van het model;
LS Models vanwege het ongespoten geel (kaal geel kunststof)
Exacttrain vanwege een te laag geplaatste blauwe baan
Piko vanwege pukkeltjes geel én te oranje voor de originele ICR uitvoering

Als ik PB Models was zou de controle op kleur verdriedubbelen  ;D  ;)

* lees: het onderwerp van de kritiek

Hopen dat de extra kleur controle nog binnen het toch al aannemelijk kale budget past. dan is pb-models de spekkoper hier.
« Laatst bewerkt op: 28 December 2022, 17:31:58 door Floris »

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #866 Gepost op: 28 December 2022, 17:39:12 »
De spikkels zijn overduidelijk aanwezig en dat vind ik echt zonde.

En de witte ondergrond piept er hier en daar ook onderuit.
Als ik zo'n verfresultaat heb gaat bij mij de bak weer in de thinner.

Stephan.

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #867 Gepost op: 28 December 2022, 17:39:30 »
Denk je?

Die van Piko en ET liggen in de winkel en worden momenteel verkocht.
Denk je dat ze bij (bv MTE) gaan zeggen wacht op deze van PB?
Er zal altijd wel wat zijn, maar het merendeel van de kopers zitten niet op dit forum.

Dave

Al denk ik dat op langer termijn deze van PB ook allemaal verkocht gaan zijn.
En dat gun ik ze ook.
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #868 Gepost op: 28 December 2022, 18:17:03 »
Iemand het toilet toevallig al gebruikt, Van de uitgebrachte wagons? zit het een beetje comfort de werkelijkheid? 😉😂😂

Dacht doe eens een andere (in)steek.. heb ze na al die jaren wel allemaal eens voorbij zien komen…

Even serieus, heeft piko of et ook volledige verlichting aan boord, en zo ja hoe bevalt deze?

VvKan

• Gast
« Reactie #869 Gepost op: 28 December 2022, 18:24:56 »
Nog ff zo doorgaan met (af)zeiken, en er wordt de komende jaren niks meer voor de Nederlandse modelspoor der gemaakt. Kan me inkomen dat die fabrikanten de kritische geluiden eens zat worden. Iedereen doet zijn stinkende best, en het enige wat ze krijgen is commentaar.
Ik zie in het "(af)zeiken" weinig verschil met hoe het er hier eerder aan toe ging.  Dat betekent, dat de fabrikanten dus ondanks deze kennis vrolijk verdergaan met hun uitgaven voor de Nederlandse markt en kritische geluiden zeker niet zat zijn, tot nu toe in ieder geval niet. Heeft ze waarschijnlijk alleen verder geholpen.

En ook met je stinkende best doen wil dat niet zeggen dat je de 100 meter binnen de 9 seconden kunt lopen. En natuurlijk krijgen ze commentaar, maar dan zowel positief als negatief.  Beiden kunnen helpen om het (nog) beter te doen.