Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 303263 keer)

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #885 Gepost op: 29 December 2022, 09:16:58 »
We buitelen lekker over elkaar heen hier. Ik vind dat je voor de prijs die de drie duurdere rijtuigen hebben perfectie mag verwachten. En dan heb ik het over algehele indruk/schildering/details aan de buitenkant. Dat er prullenbakken, toiletten en wandversieringen in zitten die niemand ziet vind ik veel minder boeiend. Dat maakt het alleen maar onnodig prijzig.
Dat er in de uitvoering wel eens wat mis gaat is volgens mij ook een gevolg van goedkoper willen produceren in Azië, wat door afstand en communicatiegebrek regelmatig voorkomt. De goede intenties zijn er bij alle fabrikanten. En Piko? Die heeft gekozen voor bedrukt geel (kostenplaatje?) en dat blijkt er toch minder uit te zien. Maar daar is de prijs dan ook naar. Dat het logo te laag zit op de B en BKD komt omdat de positie van de A is overgenomen. Andersom was misschien beter geweest.
Grtz!
Tedo

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #886 Gepost op: 29 December 2022, 09:58:16 »
Nja,

Ik verwacht voor de bedragen die ik afdraag aan mijn autodealer ook perfectie, maar helaas...... Perfectie verwachten is per definitie teleurgesteld raken.

Wat betreft het over elkaar heen buitelen: Ik snap de 'gevoelens' wel. Het blijft bij dit soort 'besprekingen' zelden totaal objectief. Feiten zijn of iets een mm te hoog of te laag zit, mening start als je 'vindt'  dat daarmee een totaalindruk verkeerd is. Dus feiten en meningen lopen door elkaar, ook al denkt men van niet. En dan wordt er vaak onbewust gefocused op de negatieve aspecten (en ja, die wordt vaak door sommigen meerdere malen herhaald). De positieve aspecten worden 1 keer genoemd. Ook hier mag je geen perfectie verwachten trouwens.

Van belang is denk ik vooral: laat je niet gek maken, kies vooral wat jij mooi vindt en betaal daarvoor wat jij daarvoor over hebt. Modelspoor is zelden een belegging, maar altijd emotie.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #887 Gepost op: 29 December 2022, 10:44:37 »
Ik verwacht voor de bedragen die ik afdraag aan mijn autodealer ook perfectie, maar helaas..

Jij rijdt Maybach, Bentley of Rolls-Royce?
Grtz!
Tedo

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #888 Gepost op: 29 December 2022, 12:11:02 »
Jahaaaaa

Was het maar zo... of nee, liever niet eigenlijk
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #889 Gepost op: 29 December 2022, 12:31:56 »
Dat er prullenbakken, toiletten en wandversieringen in zitten die niemand ziet vind ik veel minder boeiend. Dat maakt het alleen maar onnodig prijzig.
Rapidotrains heeft in een video al eens aangegeven dat daar de kosten niet in gaan. Dat is meer een ontwikkeling van "omdat het kan". De prijzen gaan omhoog door de bekende redenen.

Citaat
Dat er in de uitvoering wel eens wat mis gaat is volgens mij ook een gevolg van goedkoper willen produceren in Azië, wat door afstand en communicatiegebrek regelmatig voorkomt.
Weer een kritiek wat al ruim besproken is op dit forum. Zoals je eerder al aangeeft, je wilt niet dat het onnodig prijzig wordt. Men kan wel klagen dat er in Azië geproduceerd, maar er móet goedkoop geproduceerd worden. Anders wordt het dus nog prijziger en onbetaalbaar voor de meesten. Daarbij, ook al vaker aangegeven, kunnen wij hier die kwaliteit die ze daar maken niet evenaren. Ook in in Europa geproduceerde modellen zitten fouten en slordigheidjes.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #890 Gepost op: 29 December 2022, 12:38:05 »
De ICR's van deze merken zijn eerder te vergelijken met Opel, Peugeot of Volkswagen.
Echte high-end modellen zijn zeker 5 tot 10x duurder.
No dress rehearsel, this is our life.

rr.werff

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #891 Gepost op: 29 December 2022, 16:17:01 »
Beste forum leden,

Ik heb recentelijk mijn bestelde Piko Icr rijtuigen ontvangen. Ik heb veel modellen van Piko en heb gelukkig nooit problemen gehad. Omdat ze altijd mooie modellen leveren heb ik dit keer de wagons besteld in de webshop en ze allemaal laten bezorgen. Gisteren heb ik ze meegenomen naar een club om met de wagens te gaan rijden. En rijden doen de prima. Ze ziet er kwa ontwerp super uit en rollen mega soepel. Ik wist via dit forum dat de kleurstelling niet helemaal goed zou zijn ( een te donkere geel ). Helaas klopt dit bericht idd. De modellen van de Icr zien er vreselijk uit in de gele banen. Het lijken wel allemaal stipjes en korrels. Echt heel slecht gedaan en niet iets wat ik van Piko gewend ben.  Later tijdens het rijden begon ik meer op de details te letten en ineens zag ik het enorme verschil met de kopse kanten t.a.v de zijkanten. Die kopse kanten lijken wel de juiste gele kleur te hebben van de eerste serie wagons maar matchen dus totaal niet met de rest. Het is echt heel slecht gedaan naar mijn mening. Helaas moet ik zeggen dat voor het eerst ik mijn Piko modellen ga terugsturen. Wat een gemiste kans. Ik wou deze foto’s met jullie delen. Ze zijn alleen genomen onder Led lampen met een mobile telefoon.

Mvg,
Robin

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #892 Gepost op: 29 December 2022, 16:27:33 »
Wauw... het verschil met de kopsekant is wel erg groot te noemen idd.
Die zijkant lijkt wel een structuur a la schuurpapier te hebben. Voelt het wel glad?

Wilma1970

• Offline Offline
« Reactie #893 Gepost op: 29 December 2022, 16:28:24 »
Jemig zeg, de PIKO ICR zien er nog dramatischer uit dan ik eerder gezien had, en die slechte kleuren, en die kleur verschillen, lijkt wel of PIKO op het laatste moment de rijtuigen nog van een nieuwe gele kleur heeft voorzien met een hele slechte airbrusch, dit kan je toch niet verkopen, dat kan je een klant toch niet aan doen, en waar is de importeur in dit verhaal, je controleert toch voordat deze definitief goedgekeurd worden. Snap de winkeliers ook niet trouwens, vroeger als er iets mis was aan bv roco rijtuigen werd dit prompt terug gestuurd naar de fabriek.

Vrees dat PIKO even snel wou scoren met deze rijtuigen, maar helaas ze zijn enorm teruggevallen, terug naar de b-merk kwaliteit van vroeger. En dan ook nog eens presenteren om voor de 2e keer in een half jaar tijd de logo fout te doen, eerst de Vectron met de zwarte achtergrond en nu zelfs op de verkeerde plaats en volgens velen nog blauw ook

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #894 Gepost op: 29 December 2022, 16:37:51 »
Alle merken moeten hier tot het bot afgebrand worden, behalve.... nou vul zelf maar in. Het begint wel heel erg op te vallen. Over de kleur van de Artitec DF en Plan W hoorde je helemaal niemand...
Dat viel me ook wel op, maar dat hou je toch, kan je niks aan veranderen

Ik begrijp dat je mening bent veranderd Wilma? Bovenstaande kun je nu in ieder geval niet meer met droge ogen beweren.  ;D

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #895 Gepost op: 29 December 2022, 16:37:58 »
De glazen bol was dus niet zo helder:
Zal ik een voorspelling doen, ik denk dat PIKO ICR rijtuigen de ICR rijtuigen van ET en LSM gaat verslaan, PB neem ik niet mee in de glazen bol, die heb ik nog niet gezien, maar de PIKO ICR rijtuigen zijn echt veel belovend, 1 min puntje misschien, de handvat had iets mooier gekund. Maar dat is mijn voorspelling uit mijn ICR glazenbol  :D :D

Het logo van de Piko is duidelijk zwart maar de foto's van begin deze maand van de modellen waren dus geen Photoshop.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Harold34

• Offline Offline
« Reactie #896 Gepost op: 29 December 2022, 16:40:02 »
Geel was, is en blijft een lastige kleur.

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #897 Gepost op: 29 December 2022, 16:44:32 »
Piko heeft een paar jaar terug ook fraaie Lufthansa Airport Express rijtuigen met een strakke gele baan over het hele rijtuig geproduceerd, weliswaar een warmere tint, maar het kan dus prima...

Bahn-AG

• Offline Offline
« Reactie #898 Gepost op: 29 December 2022, 17:25:48 »

Het lijkt wel op een sticker die je er zo af kan pellen.
Evertjes overspuiten gaat hem dus ook niet worden.

O.T. Van de Lufthansa wagens klopte ook niks...verkeerd wagentype.

Bart
« Laatst bewerkt op: 29 December 2022, 17:27:39 door Bahn-AG »

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #899 Gepost op: 29 December 2022, 17:29:15 »
Klopt, maar wel veel beter gespoten dan de ICR