Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
18 July 2025, 23:27:20
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 303060 keer)

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #840 Gepost op: 28 December 2022, 13:12:43 »
Nog ff zo doorgaan met (af)zeiken, en er wordt de komende jaren niks meer voor de Nederlandse modelspoor der gemaakt. Kan me inkomen dat die fabrikanten de kritische geluiden eens zat worden. Iedereen doet zijn stinkende best, en het enige wat ze krijgen is commentaar.

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dat willen we allemaal wel. Zint het je niet, probeer het zelf dan maar es op de markt. Benieuwd hoelang je het volhoudt...

Overigens: Iemand die het écht volledig naar hun eigen zin (waarheidgetrouw) wil hebben, gaat er toch wel mee om peelen.

Besides: Is wel mooi, dat er meerdere spelers één model uitbrengen... Denk ook aan ieders beurs. Niet iedereen trekt die (astronomische) bedragen van bepaalde fabrikanut. Dan is het mooi, dat er een speler tussen zit, naar jou beurs  ;)

Gr. Menno1846
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #841 Gepost op: 28 December 2022, 13:19:29 »
Tja, en dan heb je ook nog het vaste kleine clubje wat gaat roepen "dan maak je het toch zelf?"

Nog nooit wat bouwsels van die mensen gezien trouwens  ;D
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #842 Gepost op: 28 December 2022, 13:25:53 »
Nou of een fabrikant een model produceert hangt nog altijd af van de verwachte vraag. Die ook weer (gebaseerd) zou zijn op verkoop uit het verleden.
Als een fabrikant zijn verkoop laat afhangen van de kritische geluiden hier, zou dat heel raar zijn.

Maar Menno, waar ligt volgens jou dan de grens in het geven van commentaar. We hebben het hier niet over een brood bij de bakker. In het geval van ICR, zijn er ook nog eens vier fabrikanten die die rijtuigen produceren. Dus ja, vergelijking en daarmee commentaar, ontstaat altijd.
Het is echter aan de consument zelf wat hij/zij doet met het commentaar dat hier gegeven wordt. Ik snap niet waar o.a. jij Menno, nou over vallen. Dit is een modelbespreking en daarbij hoort positief, maar ook negatief commentaar. Of moeten we hier tien pagina's op onze blote knieën diverse fabrikanten bedanken dat ze ICR uitbrengen?

Dit hoort gewoon bij de huidige markt. Accepteer dat. En als je het niet wil lezen, dan lees je dit topic toch niet?!

Aan allen die hier commentaar geven op het commentaar dat hier gegeven wordt, zou ik willen vragen waarom je het je zo aantrekt en wat je met het commentaar op het commentaar nou denkt te bereiken?

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #843 Gepost op: 28 December 2022, 13:27:19 »
Tja, en dan heb je ook nog het vaste kleine clubje wat gaat roepen "dan maak je het toch zelf?"

Nog nooit wat bouwsels van die mensen gezien trouwens  ;D

Zou mooi zijn als de autodealer dat ook gaat zeggen als de motor kapot is of de deur hangt maar aan één schanier: "Dan maak je toch zelf een auto!"  ;D ;D

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #844 Gepost op: 28 December 2022, 13:29:43 »
Hahaha ja een bedrijf gaat zomaar zijn markt afstoten omdat de modellen worden besproken in een bespreektopic, hilarisch.
Zullen we anders alle dooddoeners nóg een keer langsgaan, leuk man. Heb alleen geen chips in huis, is slecht voor me.

Nogmaals, er zijn topics waarin een model besproken wordt of in dit geval, vergeleken. De topic titel is niet: bewierook hier je nieuwste aanwinst. Wat verwacht je dan? "Ik heb alle modellen vergeleken. Ik vind LS Models prachtig, niks op aan te merken. Piko vind ik fantastisch, niks op aan te merken. Exacttrain vind ik fantastisch niks op aan te merken. PB models, ik weet het nu al, die wordt fantastisch, is niks op aan te merken. Er zitten onderling flinke verschillen in, maar ze zijn allemaal pérféct ". Serieus, wat verwacht je dan als je perse topics als deze bezoekt???  ;D ;D

Prima als je denkt of vind dat alles hausanna moet zijn in onze hobby en dat modelspoorfabrikanten dezelfde status moeten hebben als b.v. zorgmedewerkers, hoe onrealistisch dat wereldbeeld ook is.Maar maak het jezelf gemakkelijk en kom niet in bespreektopics als je je stoort aan het bespreken van modellen.
« Laatst bewerkt op: 28 December 2022, 13:32:40 door Sicco Dierdorp »

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #845 Gepost op: 28 December 2022, 13:39:51 »
Of moeten we hier tien pagina's op onze blote knieën diverse fabrikanten bedanken dat ze ICR uitbrengen?

Er zijn landen waar alleen superlatieven mogelijk zijn om de grote leider te prijzen. Dat misschien?  ;D

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #846 Gepost op: 28 December 2022, 13:47:01 »
Misschien een idee om elke beurs in Houten een moment te creëren waar we dan de fabrikanten bedanken dat we ons geld naar hun mogen brengen?  ??? ;)

ArjanB

• Offline Offline
« Reactie #847 Gepost op: 28 December 2022, 14:33:30 »

Komt er ook nog iemand met een bijpassende Lokomotief voor de rood/gele benelux uitvoering?

Arjan

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #848 Gepost op: 28 December 2022, 14:42:55 »
........
Besides: Is wel mooi, dat er meerdere spelers één model uitbrengen... Denk ook aan ieders beurs. Niet iedereen trekt die (astronomische) bedragen van bepaalde fabrikanut. Dan is het mooi, dat er een speler tussen zit, naar jou beurs  ;)

Gr. Menno1846

Met dat eerste sla je de bal denk ik een beetje mis. De pot (lees: de potentiële kopers) wordt, in het geval van de ICR, nu verdeeld over 4 partijen. Dat betekent dat de ontwikkkelbudgetten van de betreffende merken voor Nederland voor een bepaalde periode weer on-hold staan. De reden is dat het nu (veel) langer duurt voordat ze hun investering terug verdiend hebben en ze weer gaan denken over nieuwe modellen. Dat geldt niet voor LS, want zij maken voor het overgrote deel gebruik van eerder ontwikkelde mallen.

Dat PB en ook ET toch een Koploper 1:87 lengteschaal in de markt willen zetten kán betekenen dat: óf het voorbereidende werk is al zover dat stoppen geen optie is óf men hoopt dat de ander onder druk hiervan alsnog afhaakt óf.....?

Dat MaTrix met een Koploper komt telt m.i. niet mee, omdat zij een 'aparte' markt bedienen, in de zin van de puko-rijders en de aan deze lengteschaal van 1:93 gelieerde gelijkstroomrijders. Vlak dat aantal niet uit want een heel groot deel van de mede-hobbyisten hebben hun modelbaan zo ingericht dat het rijden met 1:87 lengteschaal materieel geen optie is voor ze.

Hoe een en ander uiteindelijk gaat uitpakken: de tijd zal het leren ;).

Rob
Tbinnebarretije…

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #849 Gepost op: 28 December 2022, 14:43:53 »
Komt er ook nog iemand met een bijpassende Lokomotief voor de rood/gele benelux uitvoering?
Die is er al van LS Models. Maar of je die nog ergens vindt is een tweede.
Gr.
Eric

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #850 Gepost op: 28 December 2022, 14:50:05 »
Er moeten er nog uitgeleverd worden. Maar wanneer die komen.....

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #851 Gepost op: 28 December 2022, 15:32:34 »
Ik geloof alleen de varianten van na de Benelux-dienst....

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #852 Gepost op: 28 December 2022, 15:34:24 »
Klopt.

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #853 Gepost op: 28 December 2022, 16:09:46 »

Arjan

LS Models heeft er een paar in de planning opgenomen maar volgens mij zijn dat eigenlijk iets te moderne uitvoeringen. Je kunt ervoor kiezen om zelf die sticker eraf te poetsen (er zit een "moderne" sticker op betreffende de verlichting van de locomotief), dat zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een ouder model op Marktplaats te scoren.

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/586/ls_models_sncb_nmbs_hle_electric_locomotives_pdf

....
Aan allen die hier commentaar geven op het commentaar dat hier gegeven wordt, zou ik willen vragen waarom je het je zo aantrekt en wat je met het commentaar op het commentaar nou denkt te bereiken?

Misschien omdat sommige mensen er een beetje moe van worden? Van steeds dezelfde namen die telkens weer van hun eigen punten willen benadrukken hoe erg het wel niet is, die fout die ze hebben gezien? Die op elk forum of onder elke Facebookpost telkens weer opduiken, alsof ze daar toevallig net voorbij kwamen scrollen? En al hartkloppingen krijgen als iemand anders het niet ziet of vindt dat het allemaal wel meevalt? Misschien zouden die mensen zelf eens moeten kijken in de laatste pagina's van hun bijdrages en zich afvragen, "Wat bereik ik nou eigenlijk met mijn commentaar hier op het forum?"  ;)

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #854 Gepost op: 28 December 2022, 16:17:33 »
Een káns op verbetering van producten

Je kunt het ook niet doen, en negeren, er heilig van overtuigd zijn dat producten spontaan verbeterd zijn in de laatste decennia en dat het ook nu miraculeus vanzelf goed komt  :)

Keuzes.