Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 303838 keer)

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #570 Gepost op: 13 December 2022, 08:37:38 »
Qua detaillering is de ET ICRmh inderdaad heel erg fraai. Maar als ik ICR(m(h)) had willen kopen (ze passen niet in mijn tijdperk) had ik niet voor ET gegaan. Het blauw boven en onder de ramen is echt niet in verhouding tot elkaar. Nu LIJKT het alsof de ramen te hoog in het blauwe vlak zitten. LIJKT, want ik denk ook dat de gele band onder het dak te dik is en iets te laag zit. Het is mm werk, maar de totaalindruk oogt nu helaas niet helemaal goed.

Ook vraag ik me af of de kleur blauw niet te donker is, maar dat vind ik altijd erg lastig beoordelen op een enkele foto.

Wat ik naast alle erg fraaie details ook heel erg geslaagd vind aan deze ET ICRmh is de kleur en het matte van het dak. Dat heeft ET echt heel goed getroffen.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 13 December 2022, 08:42:59 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ES44C4

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #571 Gepost op: 13 December 2022, 09:22:33 »
Met genoemde argumenten wat betreft de hoogte van de gele en blauwe banen ben ik het eens.

Saillant detail: de banen van de LSmodels ICR kloppen ook niet, de bovenste gele baan zit te hoog.
Hierdoor lijkt het dak te laag en te plat en is de blauwe baan te hoog.

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #572 Gepost op: 13 December 2022, 09:35:03 »
Inderdaad, daarom lijkt het verschil groter dan het is
Er zit ook nogal een verschil in de ramen, zowel de uitvoering als het formaat

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #573 Gepost op: 13 December 2022, 09:49:58 »
Als je ervan uitgaat dat het model van LSM de norm is, dan is iedere afwijking van deze norm niet juist. De heren Keppel hebben mij in ieder geval weten te overtuigen.

Dan zou ik nog eens goed kijken. Er zit overduidelijk te weinig blauw boven de deuren en ramen, terwijl er wel voldoende geel lijkt te zijn.
En dat is toch heel gek en doet vermoeden dat het dak te vroeg begint.

Wat constructie en details betreft ziet het er wel goed uit.

Bor

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #574 Gepost op: 13 December 2022, 10:07:29 »
Met genoemde argumenten wat betreft de hoogte van de gele en blauwe banen ben ik het eens.

Saillant detail: de banen van de LSmodels ICR kloppen ook niet, de bovenste gele baan zit te hoog.
Hierdoor lijkt het dak te laag en te plat en is de blauwe baan te hoog.
Is de deurpartij/regengoot van de LS dan ook niet te hoog? Als de gele baan omlaag moet blijft er geen blauw tussen de goot en gele baan over.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #575 Gepost op: 13 December 2022, 10:19:54 »
Precies Rick! Dat is het merkwaardige aan dit model. En dat bedoelde ik met 'het lijkt erop alsof het dak te vroeg begint'.

Bor

Ben

• Offline Offline
« Reactie #576 Gepost op: 13 December 2022, 10:57:17 »
Ik snap niet goed waarom 2 modellen met elkaar worden vergeleken en dat daar dan vergaande conclusies uit wordt getrokken als goed en slecht. Mij lijkt (als je dat al wilt) een vergelijk met het grootspoor rijtuig veel handiger.

Gr, Ben.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #577 Gepost op: 13 December 2022, 11:22:10 »
het ET rijtuig oogt netjes. Ook mooi de geschilderde opstaptreden. Volgens mij mankeerde er ook het een en ander aan LSM toen dat uit kwam lang geleden volgens dit forum. dus gewoon afwachten, want ook de PB-versie moet nog komen. Daarna kun je pas vergelijken.

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #578 Gepost op: 13 December 2022, 11:25:00 »
Lijkt me inderdaad het handigst om te wachten tot er modellen zijn van alle vier de merken. Dan pas kun je redelijkerwijs vergelijken….

Tbinnebarretije…

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #579 Gepost op: 13 December 2022, 12:01:59 »
Ik snap niet goed waarom 2 modellen met elkaar worden vergeleken en dat daar dan vergaande conclusies uit wordt getrokken als goed en slecht. Mij lijkt (als je dat al wilt) een vergelijk met het grootspoor rijtuig veel handiger.
De foto's van Koen op de vorige pagina zijn daar goed voor te gebruiken.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Harold34

• Offline Offline
« Reactie #580 Gepost op: 13 December 2022, 12:13:28 »
Als het 1:87 model klopt met de tekening die Exact Train van de NS heeft ontvangen dan is het 1:1 model blijkbaar niet zo uitgevoerd als op die tekening staat aangegeven.  Dan "klopt" in mijn ogen het 1:1 model niet.
« Laatst bewerkt op: 13 December 2022, 12:26:04 door Harold34 »

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #581 Gepost op: 13 December 2022, 12:34:02 »
Vergelijking met LSM is helemaal niet nodig. Maar zoek op internet nu gewoon even naar NS ICRmh en de afbeeldingen vliegen je om de oren. Bij de echte rijtuigen is de rand blauw onder en boven de ramen ongeveer gelijk of wellicht zelfs helemaal gelijk aan elkaar. Bij ET zit hier een heel duidelijk verschil in, de onderrand is veel breder dan de blauwe rand boven de ramen. Dat klopt dus duidelijk niet. En of dan het dak te laag eindigt, het gele randje boven het blauw te dik is of een combinatie van meerdere kleine afwijkingen, de totaal indruk is helaas anders dan bij de echte rijtuigen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bennie66

• Offline Offline
« Reactie #582 Gepost op: 13 December 2022, 12:51:04 »
Dus simpel gezegd die blauwe band loop niet ''precies in het midden'' door die ramenpartij , dan zal je dat grijs van dat dak eerder moeten laten eindige dat die blauwe band iets hoger komt te zitten, zit je wel met dat rooster boven die deurenpartij want dat hoort grijs te wezen.... :-\
« Laatst bewerkt op: 13 December 2022, 12:56:10 door metresil »

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #583 Gepost op: 13 December 2022, 13:02:37 »
Wat ik zie is dat het rijtuig uitstekend door de heren Keppel is getroffen. Dat Daan op het verkeerde been is gezet snap. Als je ervan uitgaat dat het model van LSM de norm is, dan is iedere afwijking van deze norm niet juist.

Ik ben helemaal niet op het verkeerde been gezet. Integendeel, ik ben de eerste die dit aangekaart heeft (ook bij ET). Het is precies zoals Jeroen twee reactie hierboven zegt. De totaalindruk klopt niet als je dit vergelijkt met een 1:1 ICRmh.

De vergelijking met LSM was niet per se nodig in die zin dat de LSM geen referentie is. Zelf wilde ik dit gewoon zien om een vergelijking en duiding voor mezelf te kunnen geven.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #584 Gepost op: 13 December 2022, 13:17:49 »
Bij de buren heeft iemand het goed uitgezocht: http://forum.modelspoorwijzer.net/modelspoor/icr-h0-productie-2022/msg79596/#new

De blauwe baan zit te laag op de ICR-rijtuigen van ExactTrain. En dat is best wel jammer, want het is een mooi model.

Bor