Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door brutus1
Vandaag om 12:14:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
"Nederlandse" modellen door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:06
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 11:57:44
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 10:58:48
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
EifelBurgenBahn door Eric v C
Vandaag om 10:25:57
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Eric v C
Vandaag om 10:22:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Les Billards du Vivarais door Sven
Vandaag om 09:04:33
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 232123 keer)

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #75 Gepost op: 26 januari 2022, 22:22:19 »
Ik kan je vertellen dat een ICD niet rijdt, maar een pacemaker ‘deluxe’ is met ingebouwde defibrillator ten behoeve van het geven van elektroshocks bij een hartritmestoornis… ;)
Rob

Kan jij niet loskomen van je werk... ;D  Een ICD is toch een Intercity Direct?

CKLX

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 515
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #76 Gepost op: 26 januari 2022, 22:25:44 »
 En vast ook tegen de gekend lage, betaalbare LS-prijzen...

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4851
  • Modelspoor is emotie...
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #77 Gepost op: 26 januari 2022, 22:25:50 »
Je hebt gelijk, ik moet het loslaten…. ;D

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #78 Gepost op: 26 januari 2022, 22:29:08 »
Deadline bestellen (is alleen relevant als gegeven voor de te produceren aantallen) 1 maart en levering in april. Dat kan niet eens.....
En dan nog los van verplicht ongezien bestellen.

Ze zijn waarschijnlijk de "1" vergeten voor april.  :)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #79 Gepost op: 26 januari 2022, 22:35:08 »
Wat vooral vreemd is dat de ICD rijtuigenset en de Benelux volledig compleet als stam aangeboden worden. De ICRm tp V is wel erg karig met slechts drie rijtuigen en datzelfde geldt voor de ICR TP IV. Het lijkt er op dat LSM (net als ET) als eerste de TP VI versie's op de markt wilden gaan zetten (vermoedelijk in een comlete set van Models-World) en ineens door ET links werden ingehaald. Daarom werden er in blinde paniek op de PDF maar snel ook nog een paar TP V en TP IV rijtuigen bij gezet, want slechts drie rijtuigen van een bepaald type is niet echt des LS Models....


Dit lijkt mij ook wel een aannemelijke verklaring. Ik kan me niet voorstellen dat ze er nog helemaal niks aan gedaan hebben maar nu zomaar roepen dat de rijtuigen al bijna onderweg zijn. Ze hebben tenslotte ook al die tijd bij Chris gemeld dat de ICR'en eraan zouden komen. Misschien waren ze al lang bezig met nieuwe mallen maar vonden ze het gewoon niet spannend genoeg om er onderweg een paar prototypes van te laten zien? De Fourgon Rapide Nord is ook een heel gewild model maar daar hebben ze ook nooit iets van de ontwikkeling laten zien. Dus in principe kan dat ook met de ICR'en zo zijn.

En die levering daar geloof ik ook helemaal niks van. Of ze moeten op dit moment geproduceerd worden. Maar dat zou wel heeeeel toevallig zijn  :-\

Misschien kan Chris eens met ze bellen?  ;)

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #80 Gepost op: 26 januari 2022, 22:48:57 »
Dit lijkt mij vooral op een actie om ET in de wielen te rijden vanuit LSM....

Wat een stom geneuzel in dit draadje. Je hoeft niks voor te bestellen, dat doen de winkels  wel.
En wat betreft het in de wielen rijden: LS heeft de mallen en dat ze besluiten nu te produceren is gewoon hun goed recht. Vergeet niet dat er elk jaar wel dubbelontwikkelingen zijn. Ae3/6 en giruno, vorig jaar de 78..etc.
Dus waarom er nu opeens zo’n drama van gemaakt wordt ontgaat me volledig. Wees blij dat je iets te kiezen hebt.
En wie zegt dat Piko of zelfs PB niet al heel ver zijn met een icr? Ga je hun dan ook afbranden en zeggen dat ze de markt versjteren en de al gemaakte kosten maar gewoon moeten afschrijven?

Bart

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 350
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #81 Gepost op: 26 januari 2022, 22:58:31 »
Tja. Zoiets is ook part of the job, ondernemersrisico heet dat. Eigenlijk is de hele modelspoorwereld wel een tig.x.dubbel uitgebracht. Misschien wel niet zoals nu, maar ook daar zijn voorbeelden van.
De Vectron, 186, 1600, 1200 e.d. zijn ook allemaal dubbele producties.

Op zichzelf geen slechte ontwikkeling, maar leuk voor betrokken partijen is anders.
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #82 Gepost op: 26 januari 2022, 22:59:59 »
Het drama komt meer door LS Models zelf. Al jaren vragen de modelspoorders en de winkeliers of LS Models alsjeblieft de ICR'en opnieuw uit wil brengen. En nu een concurrent ermee komt, komen ze ineens een paar dagen later met een hele folder met (bijna) alle mogelijke versies  ::)

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 350
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #83 Gepost op: 26 januari 2022, 23:03:16 »
Of ze waren het al van plan om het dit jaar te doen, maar de aankondigingen van ET maakte dat ze het nieuws versneld maar buiten hebben gebracht, Who knows.....
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #84 Gepost op: 27 januari 2022, 00:00:26 »
Volgens mij zijn het gewoon losse rijtuigen... ivm de losse artikelnummers.

Ja dat snap ik ook wel, maar ik ben zo iemand die geen dubbel rijtuig nummers wil, sorry

Groeten Edwin.

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #85 Gepost op: 27 januari 2022, 00:01:52 »
Of ze waren het al van plan om het dit jaar te doen, maar de aankondigingen van ET maakte dat ze het nieuws versneld maar buiten hebben gebracht, Who knows.....

Je bent warm..

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #86 Gepost op: 27 januari 2022, 00:05:41 »
Het drama komt meer door LS Models zelf. Al jaren vragen de modelspoorders en de winkeliers of LS Models alsjeblieft de ICR'en opnieuw uit wil brengen. En nu een concurrent ermee komt, komen ze ineens een paar dagen later met een hele folder met (bijna) alle mogelijke versies  ::)

En wie zegt dat dit niet al gewoon in de planning stond? Je kunt ook spoken zien die je zelf creëert .

Bart

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #87 Gepost op: 27 januari 2022, 00:25:26 »
Dat zei ik ook al in reactie #92. Het zou heel goed kunnen dat LS Models op het punt stond om hun nieuwe (*) ICR'en wereldkundig te maken maar dan is het nog hun eigen schuld om al die jaren niks te laten zien en nu, net als een concurrent de handschoen heeft opgepakt, naar buiten te komen met hun bestelnummers. Dan moeten ze niet gek opkijken wanneer er nu hier en daar een wenkbrauw gefronst wordt. Ze hadden op z'n minst wel eens iets van de ontwikkeling kunnen laten zien. Vind ik dan  :angel:


(*) De oude mallen waren volgens eigen zeggen verloren gegaan met het Modern Gala debacle. Een paar jaar geleden hebben ze een overzicht gemaakt van de her-geproduceerde mallen maar daar zaten de ICR's ook niet bij.



Edit:  maar nu vlieg ik aardig uit de bocht denk ik, in dit "nieuws van de fabrikant" draadje  :-X  Sorry alvast aan de mods.



« Laatst bewerkt op: 27 januari 2022, 00:27:11 door Rondje_HO »

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #88 Gepost op: 27 januari 2022, 00:28:16 »
LS Models negeert al 10 jaar lang de Nederlandse markt, en nu ineens komt LS met een nieuwe ICR op de proppen 3 dagen nadat ET er mee komt ik vind het allemaal wel erg toevallig.
LS heeft ook jaren lang geroepen dat er geen concrete plannen waren om met een nieuwe oplage te komen. 

Als ze daad werkelijk interesse hadden gehad in de Nederlandse markt dan hadden ze de modellen die ze 10 12 jaar geleden hadden aangekondigd eens uitgebracht maar die zijn ook allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.
Al jaren ligt de focus van LS op de Franse en Belgische markt dit hebben ze zelf ook duidelijk gemaakt.

Dit heeft niets met neuheiten te maken dit is gewoon kopers wegkapen en andere fabrikanten bang maken dat ze hun modellen niet kwijt raken in de hoop dat ze de stekker er uit kunnen trekken.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #89 Gepost op: 27 januari 2022, 00:31:37 »
....
Al jaren ligt de focus van LS op de Franse en Belgische markt dit hebben ze zelf ook duidelijk gemaakt.
....



Waar ik overigens ook heel blij mee ben  ;D  Railtour I, II en III  (y)   LS Models heeft nu eenmaal een treinramp van een voorlichting naar de klant toe, net als hun website-beheer. Maar ze maken hele mooie dingen   ;)