Mooie geschiedschrijving Hans. Was er voor de 2498 toen al beslist dat ie naar museum ging?Rob
Het Spoorwegmuseum wou de 41 niet bewaren na buitendienst stelling in zomer 1985. En net zoals dat voor de 1010 geldt, heeft de STIBANS toen wel de 41 bewaard. Voor de werkzaamheden werd een werkgroep opgericht. De meeste tijd is gaan zitten in het verzamelen van onderdelen uit sloopstellen en het ontroesten van het casco. In 1987 heeft "de NS" de werkzaamheden "overgenomen" ten behoeve van NS-150 en in Roosendaal een 'neven-vestiging' van wpl Tilburg ingericht. Op de foto's 008 en verder zijn dus geen STIBANS-medewerkers aan het werk. Sterker nog: "Wij" mochten niet eens meer aan het stel werken... Ik weet niet of de 41 is overgedragen of weggegeven. Op de werkvloer werd gewerkt, niet ge.... over bestuurszaken. Na NS-150 zal het onder de hoede van het NSM zijn komen te vallen. Toen 'opeens' wel.Groet, Raymond van den Hoven, lid van "Stibans werkgroep 41 vanaf dag 1". Ten bewijze een scan van dia uit eigen archief van 19 mei 1986 toen ik, samen met Nico Lollinga †, bezig was om een van de draaistellen van troep en roest (in die volgorde) te ontdaan. Die ronde gaten zien er fraai uit, maar ze zijn een drama om aan te werken.Na het wegvallen van "mijn" project, de energie gestoken in overig materieel, al dan niet van de Stibans te Roosendaal en later op andere plekken.