Het Spoorwegmuseum wou de 41 niet bewaren na buitendienst stelling in zomer 1985. En net zoals dat voor de 1010 geldt, heeft de Stibans toen wel de 41 bewaard. Voor de werkzaamheden werd een werkgroep opgericht. De meeste tijd is gaan zitten in het verzamelen van onderdelen uit sloopstellen en het ontroesten van het casco. In 1987 heeft "de NS" de werkzaamheden "overgenomen" ten behoeve van NS-150 en in Roosendaal een 'neven-vestiging' van wpl Tilburg ingericht. Op de foto's 008 en verder zijn dus geen Stibans-medewerkers aan het werk. Sterker nog: "Wij" mochten niet eens meer aan het stel werken... Ik weet niet of de 41 is overgedragen of weggegeven. Op de werkvloer werd gewerkt, niet ge.... over bestuurszaken. Na NS-150 zal het onder de hoede van het NSM zijn komen te vallen. Toen 'opeens' wel.De foto 0004 is van ná (!) NS-150. Als dank voor de inspanningen van de Stibans om het stel toonbaar op de tentoonstelling te krijgen werd medegedeeld dat na augustus 1989 het stel 'zo snel mogelijk van het NS-net dient te verdwijnen"...Groet, Raymond van den Hoven