Plug and pray, than search for smoke
@ Martin dit is niets persoonlijks we denken hier de oorzaak inmiddels te weten.Het hele voedings verhaal doet hier in niets terzake.Het ging er mij om wat is er fout gegaan en we denken nu het te weten.Maar om het te bewijzen word wat lastig aangezien er dan weer een sprog zou kunnen overlijden.Die vriend had een theorie en ik kan beamen dat dat inderdaad gebeurd is.Maar normaal gesproken zou een apparaat daar niet mee mogen overlijden maar dat is met die sprog vermoedelijk toch gebeurd.
Met het principe dat alle elektronica werkt op blauwe rook, en als dat het component heeft verlaten, werkt het niet meer.......Maar ook daar is een herstelactie voor;https://www.sparkfun.com/products/retired/10622Groeten Arjen
@ Martin we kunnen het niet bewijzen dat is het punt.Maar geloof me als dat waar is kan iedereen dat overkomen.Als jij er een sprog aan wil wagen wil ik wel proberen om het te reproduceren.Geloof me hij gaat er waarschijnlijk aan.
We hebben hier in middels wel een vermoeden wat een oorzaak zou kunnen zijn.We hebben wat gemeten aan een motortje met vliegwiel en bij stoppen komt er een tegen emk.Dat krijgt de sprog dus ook te verwerken en zou dus een oorzaak kunnen zijn maar bewijzen kunnen we het niet.
H bridge is overleden.Vermoedelijke oorzaak overlijden sprog gereproduceerd.Zet maar een lok op het programmeer spoor met het stekkertje uit de sprog.zet jmri op aan stop het stekkertje er in en je sprog gaat er aan.En dat is er hier dus gebeurd.Hier word niet voor gewaarschuwd in de handleidingIk denk ook dat hier zeker een waarschuwing in de handleiding op zijn plaats is.Wel jammer de sprog werkte perfect tot ie defect raakte.