Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Frank 123
Vandaag
om 09:57:54
Roco modellen op aliexpress
door
Frank 123
Vandaag
om 09:56:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 09:49:42
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
odaoda
Vandaag
om 09:28:59
Märklin 2025
door
Corné81
Vandaag
om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 08:59:35
Rondom Charlois
door
Arjen52
Vandaag
om 08:35:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
edwin1974
Vandaag
om 08:34:12
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
MOVisser
Vandaag
om 08:27:38
Duits transport, waar in NL?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0
door
Frits C
Vandaag
om 07:13:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
DJV
Vandaag
om 01:29:54
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje
door
eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867
door
einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3
door
Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Overet
25 October 2025, 19:12:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorlijn Weert naar België heropend?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Spoorlijn Weert naar België heropend? (gelezen 10760 keer)
H0eGenaamd
Offline
Berichten: 82
Re: Spoorlijn Weert naar België heropend?
«
Reactie #45 Gepost op:
10 November 2020, 12:13:32 »
Een trein is zeker aantrekkelijker dan een bus!
Maar voor Brabant is er bitter weinig te winnen. Via Breda is het al gauw sneller namelijk. Sterker nog: Eindhoven-Antwerpen kost in de huidige situatie al exact evenveel tijd als Hamont-Antwerpen, nl. anderhalf uur. Eindhoven (of elders in Brabant) - Antwerpen VIA Weert en Hamont is dus onzinnig.
Voor Midden en Zuid-Limburg zou het wat gunstiger kunnen uitpakken, maar...ook dat valt tegen als je wat gaat rekenen.
Huidige situatie:
Heerlen-Antwerpen via Aken (!) 2:44.
Sittard-Antwerpen via Eindhoven-Breda: 2:29.
Maastricht-Antwerpen via Luik: 2.17.
Roermond-Antwerpen via Eindhoven-Breda: 2:14
Dan denkbeeldig: Weert-Hamont in 10 minuten en dan nog anderhalf uur naar Antwerpen. Maakt in totaal ong. 1:40, al is dat wellicht zelfs wat optimistisch.
Gerekend vanaf Roermond 1:55, Sittard 2:10 en vanaf Heerlen of Maastricht dan pakweg 2:25 (vanaf Maastricht dus al langzamer dan nu via Luik!) ,
Best case scenario is dus een krappe twintig minuten tijdwinst (op 2+ uur) vanaf een handjevol stations voornamelijk langs de oost(!)grens van het land. En nog altijd ruimschoots langzamer dan via de weg, wat de
echte
concurrent is.
Wat mij betreft is het bovenregionale belang dus pure luchtfietserij en kaartstaar. Laat lekker een dieseltje pendelen over die grensovergang!
Roald
Gelogd
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis
.
Kronefan
Offline
Berichten: 265
Re: Spoorlijn Weert naar België heropend?
«
Reactie #46 Gepost op:
19 May 2021, 22:27:14 »
Het Belgisch parlement wil dat de spoorlijn tussen Hamont en Weert weer in gebruik genomen wordt voor passagiers.
Een motie waarin federaal minister Georges Gilkinet van mobiliteit wordt opgeroepen daar werk van te maken, is dinsdag unaniem aangenomen door de mobiliteitscommissie in het federale parlement. De spoorlijn kan volgens voorstanders een belangrijke verbinding vormen tussen Antwerpen en de economische bedrijvigheid in de regio Eindhoven.
Lees het hele artikel :
https://www.1limburg.nl/belgisch-parlement-wil-trein-hamont-weert?context=latestarticles
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorlijn Weert naar België heropend?