Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 12:13:58
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:48:28
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:38:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:32:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 11:11:52
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 11:04:50
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 10:59:55
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 10:53:54
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 10:30:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:12:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:56:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 09:56:09
Overstap naar HTM door gdh
Vandaag om 09:46:50
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:21:14
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:36:16
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn  (gelezen 14028 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #75 Gepost op: 14 September 2020, 12:30:34 »
Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden. Dan vind ik dat je geen stickertje hebt verdiend (*).


(*) Zelfs niet in de huidige tijd waarin "je best doen" ook al voldoende is voor een aai over je bol van de juf. Huppekee, beetje spartaans opvoeden, ja? ;)



... Dit is sowieso erg lastig, ook met de huidige rekenkracht de we tot de beschikking hebben...

Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."




......

......


Ja, ik zie het al weer hoor, helemaal verkeerd  ::)  Ze hebben beton gebruikt en da's helemaal niet goed! Als die treinen nou te zwaar zijn dan moeten we gewoon die brugdelen een beetje lichter maken, dat heft elkaar op!  (y)  Dus als we die brug nou gewoon van piepschuim maken is er niks aan het handje. Maar goed dat ik zo slim ben want jullie waren daar mooi nog niet opgekomen, hè?  :angel:


Vr. groet, Martijn  ;)



henk

  • Online Online
  • Berichten: 22624
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #76 Gepost op: 14 September 2020, 12:40:47 »
 ;D

Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden.

Maar zoiets heeft Silvester dus al in post 41 verteld. Alles wat daarna over de Botlekbrug is geschreven is nogal overbodig en off topic bovendien.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #77 Gepost op: 14 September 2020, 13:55:05 »
Ah, sorry, dat had ik niet gelezen   :-X

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #78 Gepost op: 14 September 2020, 18:54:47 »
Bij deze zal ik me verder weerhouden van enige vorm van reactie.
Gewoon simpelweg vragen om info omdat je t zelf niet weet,of je een vermoeden hebt hoe iets volgens een leek in elkaar zou moeten steken,dat resulteert in "onaangename reacties"
Ik eindig daarom met de volgende woorden,tekst typen op een forum kan ten alle tijde verkeerd worden geïnterpreteerd,want je leest iets, maar snapt niks van de intentie of hoe iemand het bedoelt.
DEUVM  :angel:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

TimoD

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #79 Gepost op: 16 September 2020, 16:58:56 »
Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."

En dat heet (aannemers-)risico! Vroeger werd er dan gewoon wat bijgeplakt aan de brug oid (of was het niet nodig want men bouwde immers een stuk minder op de limiet) en nu wordt dat met risico inventarisaties in contracten afgedicht.

Groeten!

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #80 Gepost op: 17 September 2020, 21:35:39 »
Marc vroeg naar een officieel document. Het verhaal is de wereld in geholpen door het vakblad Cobouw. Daarna ging RTL erover berichten en werden kamervragen gesteld die door de minister zijn beantwoord.
Bedankt voor beide links.

Het gaat er in feite om dat er nu serieel in plaats van parallel (in de tijd gezien) gewerkt/afgebouwd gaat worden. Dat kost meer tijd en daardoor vaak ook meer geld.
« Laatst bewerkt op: 17 September 2020, 21:39:50 door Martin Hornis. Reden: alinea er bij »
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.