Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 05:59:51
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Lobomotion69
Vandaag om 02:38:43
RTM in 0m door Jan den Haan
24 August 2025, 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
24 August 2025, 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
24 August 2025, 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Trix DXI van DC naar AC door wob
24 August 2025, 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
24 August 2025, 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
24 August 2025, 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
24 August 2025, 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
24 August 2025, 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
24 August 2025, 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
24 August 2025, 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
24 August 2025, 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
24 August 2025, 15:42:58
  

Auteur Topic: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa  (gelezen 4363 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #15 Gepost op: 28 September 2018, 01:23:31 »
Mis ik in dat lijstje het werkplaats in Susteren niet?
Die deed ook alleen goederen namelijk.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #16 Gepost op: 28 September 2018, 21:40:50 »
volgens mij was er alleen een loc depot in susteren.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • Spoor N
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #17 Gepost op: 01 October 2018, 14:02:41 »
De wagenwerkplaats in Susteren werd in 1999 gesloten aldus hier en hier.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #18 Gepost op: 01 October 2018, 14:34:21 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #19 Gepost op: 01 October 2018, 19:38:52 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #20 Gepost op: 01 October 2018, 20:38:15 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .
Je lijkt een volledig overzicht te geven in werkplaatsen, dat onderscheid lijkt me dan irrelevant :)

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #21 Gepost op: 02 October 2018, 10:57:56 »
Toen ik nog in de goederendienst werkzaam was , waren er standplaatsen waar 1 of 2 wagenlichters kleine reparatie's konden uitvoeren . Ik weet oa te Rotterdam-Pernis , als ook Beverwijk op het Hoogoven-central . Verder hadden we een z.g smeerdienst op het Hout Bereidings Inrichting in Dordrecht , voor onderhoud Dwarsliggerswagens .

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #22 Gepost op: 02 October 2018, 11:50:42 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

En de wagenwerkplaats Onnen sloot per 19 december 1974.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #23 Gepost op: 02 October 2018, 15:55:26 »
De kans dat op de Hout bereiding in Dordt ooit nog iets van de grond komt is zo goed als nul,nu  :-\
Dat hele terrein is op de schop gegaan en volgens mij zijn de sporen op het terrein onder t asfalt verdwenen,t is nu deels een parkeer plaats voor buitenlandse vrachtwagens die ofwel de avond of het weekend moeten afwachten tot ze mogen/kunnen lossen in de buurt.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #24 Gepost op: 02 October 2018, 16:11:48 »
werd matrieel dat rep nodig had,of over datum was in reguliere dienst meegenomen of in aparte treinen

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #25 Gepost op: 02 October 2018, 19:59:18 »
Nadat een voertuig uit de dienst genomen werd , werd afhankelijk van de schade , werdt een noodreparatie uitgevoerd .
Na deze noodreparatie werd het voertuig voorzien van de nodige beplakkingen in een goederentrein opgestuurd naar de werkplaats .
Een personenrijtuig werd OOK in een goederentrein opgestuurd .
Dit gebeurde met een vervoersregeling . Als een rijtuig over de grens komt dan wordt door deze maatschappij een soort huur betaald .
Diegene die het rijtuig buitendienst neemt , moet een procesverbaal opmaken zodat de huur stopgezet wordt .
Ook wordt bij dit rijtuig de rem in de stond goederen geplaatst .
Eventuele vervangende onderdelen moeten verekend worden .

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #26 Gepost op: 02 October 2018, 21:15:51 »
Of dat rijtuig in de G-stand gezet werd is afhankelijk van de goederentrein, die rijden namelijk ook niet allemaal in de G-stand.

Daarnaast hebben de meeste rijtuigen overigens geen P-G kraan, en konden niet in de G stand.
Als dat in de trein benodigd zou zijn, moet de rem volledig afgesloten worden in dat geval.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #27 Gepost op: 03 October 2018, 16:47:24 »
volgens de toen geldende voorschriften was dit verplicht ,of de rem afsluiten en beplakken .