Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90 door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:57:10
Kalkwagens van NS door MOVisser
Vandaag om 00:10:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 00:00:52
Roco NS plan V door Biesje
19 October 2025, 23:27:06
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Tommy666
19 October 2025, 23:16:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2 door Huup
19 October 2025, 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
19 October 2025, 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
19 October 2025, 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
19 October 2025, 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0. door Blausee-Mitholz
19 October 2025, 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
19 October 2025, 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door BartvD
19 October 2025, 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
19 October 2025, 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Daan!
19 October 2025, 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
19 October 2025, 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 October 2025, 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
19 October 2025, 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
19 October 2025, 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
19 October 2025, 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
19 October 2025, 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
19 October 2025, 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 October 2025, 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 October 2025, 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje door Josephes
19 October 2025, 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
19 October 2025, 14:31:12
  

Auteur Topic: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor  (gelezen 4477 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26854
    • Pagina van klaas
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #15 Gepost op: 30 August 2018, 09:57:26 »
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht: 

De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.

Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #16 Gepost op: 30 August 2018, 10:08:51 »
Praktisch gezien wel, theoretisch gezien minder belastend voor het aantal mensen... (Per M2)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #17 Gepost op: 30 August 2018, 11:27:17 »
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht: 

De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.

Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
DM90 is natuurlijk niet direct afgevoerd omdat ze vervuilen, alleen omdat ze door de tijd achterhaald zijn waardoor er geen emplooi meer is voor hoge vloer treinen (lage instap vereist) en NS die geen dieseltrajecten in hun portfolio hebben...

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8555
  • Spoor N
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #18 Gepost op: 30 August 2018, 12:52:53 »
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht: 

De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.

Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
Als ze treinen uit het jaar kruik vervangen wel.  8)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mike 1961

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
  • Bruggenbouwer
    • Railsoverwater
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #19 Gepost op: 30 August 2018, 13:01:02 »
Goed bezig om die diesel van het Nederlandse spoor te halen?
En verkocht aan Roemenië. Zooo milieuvriendelijk :(
Dat is het hypocriete van Nederland. Zogenaamd voor het milieu de diesels en kolencentrales afstoten (=verkopen) die elders net zo hard weer gebruikt gaan worden.
Met vriendelijke groeten,
Mike

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #20 Gepost op: 30 August 2018, 13:07:29 »
Maar zoals hier boven al gezegd wordt, als die Nederlandse diesel gebruikt gaat worden om een veel vervuilender diesel mee te vervangen, dan heb je wel degelijk winst. Dat is niet hypocriet, dat heet "alle beetjes helpen".

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #21 Gepost op: 30 August 2018, 13:09:37 »
Voorlopig is degene die de diesels zou kopen eigenlijk niet eens instaat om zn kop boven water te houden.
Dus die verkoop kan nog wel is heeeel lang op zich laten wachten  ::)
Iemand nog een dieseltje kopen,nu kan het nog  ;D
En zoals al eerder is aangehaald,we kunnen nog altijd gapen naar 64/6500'en en wat klazen,dat dieselt nog wel effe rond  ;)
(ja ja ik weet het,t is geen raampjes trein,so what :P )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #22 Gepost op: 30 August 2018, 13:18:26 »
Iemand nog een dieseltje kopen,nu kan het nog  ;D
Nee hoor, kan helemaal niet. Contractueel zijn de stellen verkocht. Er is helemaal niks te koop.  :P
Groeten Joop, machinist Lls

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8939
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #23 Gepost op: 30 August 2018, 14:00:15 »
Voorlopig is degene die de diesels zou kopen eigenlijk niet eens instaat om zn kop boven water te houden.
Bron??

cfbielok

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #24 Gepost op: 30 August 2018, 20:32:33 »
Ferotrans had over 2017 een omzet van euro 700 000. Met een winst van euro 430 000. Geen werknemers en al jaren geen vergunning om treinen te laten rijden. De omzet in vergelijking met het vorige jaar was 20% lager. Oh, en een schuld van euro 900 000.

https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/director-la-cfr-marfa-si-sugativa-de-subventii-de-la-cfr-calatori

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
    • Asse-Bad / Assche-les-Bains
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #25 Gepost op: 30 August 2018, 22:52:11 »
Ferotrans had over 2017 een omzet van euro 700 000. Met een winst van euro 430 000. Geen werknemers en al jaren geen vergunning om treinen te laten rijden. De omzet in vergelijking met het vorige jaar was 20% lager. Oh, en een schuld van euro 900 000.

https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/director-la-cfr-marfa-si-sugativa-de-subventii-de-la-cfr-calatori
Met zo'n winstmarge is zo'n schuld meteen weg . Zelfs als de omzet lager gaat. Waarschijnlijk fout in het artikel.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #26 Gepost op: 30 August 2018, 22:57:45 »
Geen werknemers in het bedrijf, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Die kunnen ingehuurd zijn of in een andere Bv zitten...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #27 Gepost op: 31 August 2018, 17:19:06 »
Zelfs als ze wel via een constructie werknemers hebben,dan doe je zonder de correcte vergunningen nog erg weinig  ;)
Het is echter wel een feit dat het bedrijf niet bepaalt overloopt van het geld (schuld niet meegerekend ;) )
Het is wat off topic maar dat zelfde bedrijf heeft volgens mij in het verleden al meer van NS gekocht,maar daar staat volgens mij ook nog her en der wat van te verrotten in het (buiten)land vanwege allerlei problemen.
Echt betrouwbaar acht ik dat bedrijf dan ook niet.
Ik vraag me dan ook af of ze werkelijk alles gaan overnemen en ook werkelijk gaan inzetten  ???
Persoonlijk schat ik in dat er vast wel een stelletje over zal blijven wat misschien t.z.t. te koop is voor iemand anders.

Overigens schijnt in oktober het NSM stel weer terug naar Blerick te rijden(opslag ? ) dus dan kunnen we die "laatste" rit nog is opnieuw fotograferen  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0