Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:52:52
West-Brabantse modelspoordagen
door
Keska
Vandaag
om 14:46:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:31:56
werking 0ude Lenz silver decoder 10331
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:31:12
Phildie blanke lak verwijderen
door
TonM
Vandaag
om 14:10:06
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
Vandaag
om 14:06:34
appel decoder
door
Ben
Vandaag
om 13:47:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:42:30
Piko Trainsound decoder elders toepassen, kan dat ongestraft?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:34:06
Bauarbeiten im gange
door
Paul1969
Vandaag
om 12:50:59
PB Models, ICR-rijtuigen
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:37:09
Fleischmann br 212 bodemplaat
door
Besselspoor
Vandaag
om 10:57:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:55:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Besselspoor
Vandaag
om 10:54:37
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 10:50:14
Een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:46:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:41:36
Deutsche Humoooor, mit Modellzuuuug..
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 09:11:27
Stofvrij houden van mijn treinbaan
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:38:14
Op Zuid (NL H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:19:23
De Projecten van RetroJack
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:13:59
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
keesm
Vandaag
om 08:07:56
Modelbaan Beltheim.
door
741230
Vandaag
om 06:42:09
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
15 October 2025, 23:59:46
Da's Daz 2
door
Ruben90
15 October 2025, 23:31:02
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
15 October 2025, 22:23:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
15 October 2025, 21:45:40
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
jjg koopmans
15 October 2025, 20:41:31
Liliput verpakking en motor
door
hervé
15 October 2025, 20:33:24
Kleur van het dak,van een geelbander.
door
Noud
15 October 2025, 20:23:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling? (gelezen 1398 keer)
oudebiels
Offline
Berichten: 435
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Gepost op:
25 March 2017, 08:58:27 »
Hallo,
Ik las ergens in een oude draad op dit forum dat de Roco 215 niet zo geschikt is (was) voor pulsbreedteregeling. Dit zou liggen aan de motor in de oudere (eerdere) versies van deze loc.
Wat er dan mee gebeurde werd me niet helemaal duidelijk helaas.
Mijn vragen nu:
wat
maakt een electromotor minder geschikt voor pulsbreedteregeling en
hoe
uit zich dat 'minder geschikt zijn', en is hier eventueel wat aan te doen (buiten de -te dure- inbouw van een andere motor?
Bestaat er ergens een lijstje van geschiktheden van e-motoren die in de modelspoorhobby gebruikt worden?
Dank voor info hierover
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22596
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #1 Gepost op:
25 March 2017, 09:05:00 »
Welke draad is dat dan?
Kan me er niks bij voorstellen, juist niet bij die oude Rocoknollen. In ieder geval had ik destijds zelfgebouwde pulsregelaars en de Roco's reden er best op.
Er is weleens discussie over klokankermotoren en pulsbreedteregeling. Lage frequenties dan beter vermijden. Maar die oude Roco's hadden zeker geen klokankermotoren.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26848
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #2 Gepost op:
25 March 2017, 10:42:00 »
De keuze voor een hoge pulsfrequentie is vooral van belang bij digitaal rijden. De cruise control in de decoder zorgt dan voor een soepel verloop.
Ik werk (analoog) al jaren met de Weistra regelaar die pulsen afgeeft variërend van 20 tot 100 Hz en dat werkt uitstekend, ook op een loc met klokankermotor. Alleen de vlakke motoren van Lima reageren er nogal bokkig op.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
oudebiels
Offline
Berichten: 435
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #3 Gepost op:
25 March 2017, 16:49:23 »
Citaat van: henk op 25 March 2017, 09:05:00
Welke draad is dat dan?
Gelukkig kon ik de draad terugvinden:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17406.0.html
" Hans sprinter
Berichten: 1460
Re: Roco BR 215 ombouw probleem
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2009, 15:59:23 » "
Ik hoop nu maar dat ik de tekst goed gelezen heb...
Groet van oudebiels (ook aan Klaas)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?