Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Arduino loconet-interfaces
door
NTeering
Vandaag
om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 14:07:51
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 14:03:13
Lima
door
W.Broere
Vandaag
om 13:58:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Merlin674
Vandaag
om 13:54:13
Mijn geweatherde modellen
door
Zandmannetje390
Vandaag
om 13:52:47
Spuitmondjes
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:51:34
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
BartvD
Vandaag
om 13:43:49
Aachenau West
door
Ronald69
Vandaag
om 13:31:26
Yamorc booster
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
KNed
Vandaag
om 13:06:17
C en K rails samen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 12:49:58
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 11:54:04
Raadplaatje
door
Rick
Vandaag
om 10:57:11
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen
door
vpeters1984
Vandaag
om 07:05:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Remco vM
24 July 2025, 23:40:43
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
5166
24 July 2025, 23:34:30
Seuthe gaat stoppen
door
hmmglaser
24 July 2025, 22:52:28
Br 38 Piko Superen.
door
wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool
door
Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog......
door
Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
24 July 2025, 20:53:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
24 July 2025, 18:13:55
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
aad52
24 July 2025, 17:22:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling? (gelezen 1382 keer)
oudebiels
Offline
Berichten: 436
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Gepost op:
25 March 2017, 08:58:27 »
Hallo,
Ik las ergens in een oude draad op dit forum dat de Roco 215 niet zo geschikt is (was) voor pulsbreedteregeling. Dit zou liggen aan de motor in de oudere (eerdere) versies van deze loc.
Wat er dan mee gebeurde werd me niet helemaal duidelijk helaas.
Mijn vragen nu:
wat
maakt een electromotor minder geschikt voor pulsbreedteregeling en
hoe
uit zich dat 'minder geschikt zijn', en is hier eventueel wat aan te doen (buiten de -te dure- inbouw van een andere motor?
Bestaat er ergens een lijstje van geschiktheden van e-motoren die in de modelspoorhobby gebruikt worden?
Dank voor info hierover
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22504
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #1 Gepost op:
25 March 2017, 09:05:00 »
Welke draad is dat dan?
Kan me er niks bij voorstellen, juist niet bij die oude Rocoknollen. In ieder geval had ik destijds zelfgebouwde pulsregelaars en de Roco's reden er best op.
Er is weleens discussie over klokankermotoren en pulsbreedteregeling. Lage frequenties dan beter vermijden. Maar die oude Roco's hadden zeker geen klokankermotoren.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26649
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #2 Gepost op:
25 March 2017, 10:42:00 »
De keuze voor een hoge pulsfrequentie is vooral van belang bij digitaal rijden. De cruise control in de decoder zorgt dan voor een soepel verloop.
Ik werk (analoog) al jaren met de Weistra regelaar die pulsen afgeeft variërend van 20 tot 100 Hz en dat werkt uitstekend, ook op een loc met klokankermotor. Alleen de vlakke motoren van Lima reageren er nogal bokkig op.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
oudebiels
Offline
Berichten: 436
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #3 Gepost op:
25 March 2017, 16:49:23 »
Citaat van: henk op 25 March 2017, 09:05:00
Welke draad is dat dan?
Gelukkig kon ik de draad terugvinden:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17406.0.html
" Hans sprinter
Berichten: 1460
Re: Roco BR 215 ombouw probleem
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2009, 15:59:23 » "
Ik hoop nu maar dat ik de tekst goed gelezen heb...
Groet van oudebiels (ook aan Klaas)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?