...ik hoor nauwelijks iets over ongelukken met gevaarlijke stoffen met wegverkeer. ... Of gebeuren er inderdaad heel weinig ongelukken?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat spoorliefhebbers vooral spoorongevallen volgen en dus eigenlijk verontwaardigd zijn over de eigen wat eenzijdige belangstelling.
Het zal er niet toe leiden dat het materieel zonder crashbuffers van de baan verdwijnt, zoals de titel van dit draadje nog altijd suggereert. Dat staat echt nergens.
de Raad wil de stellen met slechte botscompabiliteit niet op risico-baanvakken, er staat nergens dat ze die verplichting gaan opleggen (voorzover ze dat kunnen).
Als ik naar de foto's kijk van die botsing laatst in Duitsland lijkt het mij dat die rubberen buffers niet niet echt veel toevoegen?
Het woord kreukelzone komt in het hele rapport niet voor. Ze bedoelen echt crashbuffers. Er staat in het hele rapport ook nergens dat reizigersmaterieel zonder crashbuffers van de baan zou moeten. Kan ook niet. De hele vloot Koploper en VIRM heeft geen crashbuffers.
Uit de context van het rapport blijkt dat de Raad hiermee treinstellen zonder crashbuffers en baanschuivers bedoelt (ik vermoed overigens niet dat een baanschuiver van polyester dit opklimmen had kunnen verhinderen, maar ok).