Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 06:42:02
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats.
door
smalspoorcompagnie
Vandaag
om 03:22:58
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
smalspoorcompagnie
Vandaag
om 03:19:03
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 02:00:11
Overstap naar HTM
door
Dave.......
Vandaag
om 01:43:52
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
KNed
Vandaag
om 00:20:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
11 November 2025, 23:46:05
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
11 November 2025, 23:30:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
11 November 2025, 23:16:27
printplaat roco sik stuk
door
Roy van Dijk
11 November 2025, 23:02:55
Pimp my Hippel 2.0
door
Huup
11 November 2025, 22:56:29
Da's Daz 2
door
Huup
11 November 2025, 22:49:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
AndrevdG
11 November 2025, 22:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
11 November 2025, 22:32:24
Stub switches
door
Hans1963
11 November 2025, 22:23:19
Rondom Charlois
door
Alewijn
11 November 2025, 22:14:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
11 November 2025, 21:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
11 November 2025, 21:33:18
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
11 November 2025, 21:30:22
Storing Stummiforum?
door
Ronald69
11 November 2025, 21:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
henk
11 November 2025, 20:48:55
Eindstation Daarhuizen
door
Ronald Halma
11 November 2025, 20:39:02
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Besselspoor
11 November 2025, 19:50:11
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
maartenvdb
11 November 2025, 19:32:44
bouwtekening amsterdamse tram
door
Sven
11 November 2025, 19:04:57
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
Dick55
11 November 2025, 18:47:07
Uhlenbrock Intellibox 3
door
Jan-Peter
11 November 2025, 17:58:33
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
Frits C
11 November 2025, 16:31:32
Layne, Somewhere South.
door
einte
11 November 2025, 15:58:03
Baan in Los Angeles
door
einte
11 November 2025, 15:55:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB (gelezen 11003 keer)
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Gepost op:
10 June 2006, 14:35:03 »
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperk-III-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #1 Gepost op:
10 June 2006, 21:37:19 »
Heb zelf de vooroorlogse versie, als VT 137 240. Ik weet niet helemaal zeker hoe ik hem moet beoordelen. Bij mijn exemplaar wilde af en toe de motor niet op gang komen (verlichting brandde dan wel, en met een beetje duwen, paar keer ompolen en voorzichtig even optillen en op de rails laten stuiteren, begon de boel wel weer te draaien). Ik vermoed dat Liliput/Bachmann iets te veel olie heeft gebruikt (er lekt ook letterlijk olie uit, ik moet telkens de bodemplaat schoonpoetsen) en dat die in de koolborstelhouders is gelopen. Kan een maandagochtendexemplaar zijn geweest. Na verloop van tijd ging het vanzelf over.
Als hij eenmaal loopt, loopt hij intussen perfect.
Over de detaillering zijn indertijd in Eisenbahn-Kurier een paar harde noten gekraakt: er hebben 2 versies van deze uitzichtrijtuigen bestaan en Liliput heeft een soort hybride van die twee gemaakt. Maar je moet een kenner zijn om het te zien. De 90 501-uitvoering lijkt het dichtst tegen de realiteit aan te zitten.
Ik zou zeggen: gewoon kopen dat ding, maar wel bij iemand die garantie geeft.
Arjen.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #2 Gepost op:
11 June 2006, 08:23:19 »
Bedankt voor je reactie Arjen.
Is jouw exemplaar ook een van de laatste uitvoeringen; ik bedoel met schräggenuteter (?) motor met vliegwiel en NEM-stekkerinterface voor de decoder?
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #3 Gepost op:
11 June 2006, 09:13:06 »
Welk type motor er precies in zit weet ik niet, dan moet ik hem openmaken. NEM-interface en vliegwiel heeft hij in elk geval wel. Het model is trouwens nog maar minder dan drie jaar op de markt, de mijne komt uit de eerste serie maar ik betwijfel of er überhaupt al een 'nieuwere' variant van bestaat.
Arjen.
Gelogd
ewout
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #4 Gepost op:
11 June 2006, 13:11:47 »
Citaat van: MartOnTheWeb op 11 June 2006, 08:23:19
ik bedoel met schräggenuteter (?) motor
Motor met getordeerd anker.
Gelogd
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #5 Gepost op:
11 June 2006, 18:06:44 »
Klopt, maar om het anker van dichtbij te bekijken moet ik 'm nog steeds openmaken
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #6 Gepost op:
12 June 2006, 21:52:18 »
Nou Arjen, je hoeft de hele motor niet uiteen te halen hoor.
Ik was alleen ontzettend benieuwd naar de rijeigenschappen.
Van nature ben ik een Fleischmann-adept, maar ja; Fleischmann bouwt dit soort treinstellen niet.
Allemaal tijdperk V wat de klok slaat.
Een uitzondering is de VT 95 Schienenbus, maar die heb ik uiteraard al.
Ik neig er toch steeds meer naar om er een Aussichtswagen te bestellen.
Natuurlijk bij Huider Modeltreinen te Heerhugowaard (Best Value for Money).
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #7 Gepost op:
13 June 2006, 07:13:35 »
tsja, met 'hem openmaken' bedoelde ik eigenlijk niet de motor, maar het rijtuig. Maar toen ik de kap er eenmaal af had, kon ik zien dat het een 'flat can'-motor met geheel gesloten behuizing is, dus inderdaad...
Zoals gezegd, als de motor het doet zijn de rij-eigenschappen prima, al zijn de vliegwielen te klein om veel effect te hebben. Verlichting met LEDs, wisselend geel/rood. In een uitsparing in het interieur kun je de eventuele decoder kwijt.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #8 Gepost op:
19 June 2006, 21:39:08 »
De aanschaf is even in de koelkast gegaan.
Ik heb net een ETA (Akkutriebwagen) gekocht en wacht even zijn rij-eigenschappen af.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB