Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Pommie
Vandaag
om 20:11:11
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 19:31:47
Fleischmann Anna ombouw.
door
wob
Vandaag
om 19:24:13
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 19:19:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:18:00
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 19:14:08
booster vraag
door
rvredebregt
Vandaag
om 18:43:59
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:56:46
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 17:11:39
Tams app
door
rvredebregt
Vandaag
om 17:06:15
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 16:52:03
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 16:28:45
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:24:01
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 16:16:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Merlin674
Vandaag
om 15:57:00
Sfeer op je modelbaan
door
hervé
Vandaag
om 15:40:47
EL11 NSB sound file
door
bellejt
Vandaag
om 15:19:30
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:47:21
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 13:46:57
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 13:20:55
Trix BR94 ontspoort
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 12:41:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 11:49:58
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 11:46:25
Edelweisz in model
door
sncf231e
Vandaag
om 11:45:55
Interieur ideeën voor gebouwen
door
Martin Domburg
Vandaag
om 11:39:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:19:01
Hochdraußen van Mischa
door
MischaCT
Vandaag
om 10:44:11
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 10:32:20
Mobadaten.info uit de lucht
door
Hasenwald
Vandaag
om 10:17:40
Piko 1136 van AC naar DC
door
Automatic-rock
Vandaag
om 09:40:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB (gelezen 10517 keer)
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Gepost op:
10 June 2006, 14:35:03 »
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperk-III-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #1 Gepost op:
10 June 2006, 21:37:19 »
Heb zelf de vooroorlogse versie, als VT 137 240. Ik weet niet helemaal zeker hoe ik hem moet beoordelen. Bij mijn exemplaar wilde af en toe de motor niet op gang komen (verlichting brandde dan wel, en met een beetje duwen, paar keer ompolen en voorzichtig even optillen en op de rails laten stuiteren, begon de boel wel weer te draaien). Ik vermoed dat Liliput/Bachmann iets te veel olie heeft gebruikt (er lekt ook letterlijk olie uit, ik moet telkens de bodemplaat schoonpoetsen) en dat die in de koolborstelhouders is gelopen. Kan een maandagochtendexemplaar zijn geweest. Na verloop van tijd ging het vanzelf over.
Als hij eenmaal loopt, loopt hij intussen perfect.
Over de detaillering zijn indertijd in Eisenbahn-Kurier een paar harde noten gekraakt: er hebben 2 versies van deze uitzichtrijtuigen bestaan en Liliput heeft een soort hybride van die twee gemaakt. Maar je moet een kenner zijn om het te zien. De 90 501-uitvoering lijkt het dichtst tegen de realiteit aan te zitten.
Ik zou zeggen: gewoon kopen dat ding, maar wel bij iemand die garantie geeft.
Arjen.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #2 Gepost op:
11 June 2006, 08:23:19 »
Bedankt voor je reactie Arjen.
Is jouw exemplaar ook een van de laatste uitvoeringen; ik bedoel met schräggenuteter (?) motor met vliegwiel en NEM-stekkerinterface voor de decoder?
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #3 Gepost op:
11 June 2006, 09:13:06 »
Welk type motor er precies in zit weet ik niet, dan moet ik hem openmaken. NEM-interface en vliegwiel heeft hij in elk geval wel. Het model is trouwens nog maar minder dan drie jaar op de markt, de mijne komt uit de eerste serie maar ik betwijfel of er überhaupt al een 'nieuwere' variant van bestaat.
Arjen.
Gelogd
ewout
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #4 Gepost op:
11 June 2006, 13:11:47 »
Citaat van: MartOnTheWeb op 11 June 2006, 08:23:19
ik bedoel met schräggenuteter (?) motor
Motor met getordeerd anker.
Gelogd
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #5 Gepost op:
11 June 2006, 18:06:44 »
Klopt, maar om het anker van dichtbij te bekijken moet ik 'm nog steeds openmaken
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #6 Gepost op:
12 June 2006, 21:52:18 »
Nou Arjen, je hoeft de hele motor niet uiteen te halen hoor.
Ik was alleen ontzettend benieuwd naar de rijeigenschappen.
Van nature ben ik een Fleischmann-adept, maar ja; Fleischmann bouwt dit soort treinstellen niet.
Allemaal tijdperk V wat de klok slaat.
Een uitzondering is de VT 95 Schienenbus, maar die heb ik uiteraard al.
Ik neig er toch steeds meer naar om er een Aussichtswagen te bestellen.
Natuurlijk bij Huider Modeltreinen te Heerhugowaard (Best Value for Money).
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #7 Gepost op:
13 June 2006, 07:13:35 »
tsja, met 'hem openmaken' bedoelde ik eigenlijk niet de motor, maar het rijtuig. Maar toen ik de kap er eenmaal af had, kon ik zien dat het een 'flat can'-motor met geheel gesloten behuizing is, dus inderdaad...
Zoals gezegd, als de motor het doet zijn de rij-eigenschappen prima, al zijn de vliegwielen te klein om veel effect te hebben. Verlichting met LEDs, wisselend geel/rood. In een uitsparing in het interieur kun je de eventuele decoder kwijt.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #8 Gepost op:
19 June 2006, 21:39:08 »
De aanschaf is even in de koelkast gegaan.
Ik heb net een ETA (Akkutriebwagen) gekocht en wacht even zijn rij-eigenschappen af.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB