Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
03 November 2025, 23:53:56
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
NS 8100 in 0 door roadster36
03 November 2025, 23:49:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door sneek
03 November 2025, 23:37:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 November 2025, 23:28:44
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
03 November 2025, 23:20:24
Lodewickshaven door Ronald Halma
03 November 2025, 23:13:33
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 November 2025, 22:29:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Aachenau West door wob
03 November 2025, 22:01:39
Ucci en IB1 met Itrain door Mark
03 November 2025, 21:52:41
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
03 November 2025, 21:46:11
Marklin My world, motor heeft kuren door Hans.F
03 November 2025, 21:40:10
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
03 November 2025, 21:36:25
Piko Eas-z gebracht als Eaos door grossraumwagen
03 November 2025, 21:06:11
Eindstation Daarhuizen door Sikko
03 November 2025, 20:58:00
Project X...... door Ivo tB
03 November 2025, 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek door Albert de Heer
03 November 2025, 19:56:20
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
03 November 2025, 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
03 November 2025, 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
03 November 2025, 18:53:53
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
03 November 2025, 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
03 November 2025, 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
03 November 2025, 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
03 November 2025, 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
03 November 2025, 17:12:17
Line-up foto's van modellen door R1954
03 November 2025, 16:54:51
  

Auteur Topic: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5  (gelezen 4074 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22640
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #15 Gepost op: 08 October 2013, 21:19:13 »
En ik vind eigenlijk dat een motorbak met stroomafnemers op acht wielen (vier wielstellen, twee draaistellen  ;)) geen stroomafnameproblemen hoeft te hebben. Of heeft die motorbak echt vier asb'tjes nodig om de hele trein te kunnen trekken?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1158
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #16 Gepost op: 08 October 2013, 21:20:18 »
Rob

ik weet heel goed om welk treinstel het gaat ja, ik had er vroeger ook een van de eerste serie die roco heeft uitgebracht. Kijk dus eens bij de motorwagen zonder motor erin. In de draaistellen zitten assen die je eruit kunt halen. Uit de dummy haal je dus een as, hier zitten geen slipbandjes op en bij mijn uitvoering toen ook geen tandwiel.

Neem dus nu je motorwagen met motor, asje met slipband eruit, ander asje er weer in zetten en je hebt nu een betere stroomafname als met slipbandjes. Allen kan de motor de as niet aandrijven, maar dat maakt op te testen met de motorwagen niet uit.

Bij deze uitvoering was het ook een soort scharffenbergkoppeling die tussen de wagens zat.

Succes ermee

Bas

Rob Bogers

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
    • Mijn modelbouwhobby
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #17 Gepost op: 09 October 2013, 15:06:16 »
Volgens mij maar ik ben maar een amateur zou een vanuit de fabriek uitgevoerde trein zoals ik dan heb geen extra contact nodig moeten hebben. Lijkt mij de basis voor een slecht ontwerp maar zo ken ik Roco niet. Dus ik heb de standaard aangebrachte contactveren vervangen en hoewel er niets aan te zien was, rijdt het kleinood nu weer goed, zoals het zou moeten.

@Klaas: Tja, weer een domme fout van mij, 2 wielstellen/4 assen. ik bedoelde natuurlijk, twee draaistellen met elk 2 assen met op elke as 2 wielen! Weer wat geleerd.

Dank voor alle reacties,

Rob
« Laatst bewerkt op: 10 October 2013, 09:35:52 door Rob Bogers »
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26898
    • Pagina van klaas
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #18 Gepost op: 09 October 2013, 15:44:32 »
Rob, als ik het goed begrijp heeft de motorwagen 4 aangedreven assen, wat overigens vrij standaard is bij Roco. En op 2 van de 4 assen zitten antislipbandjes.
Wat ik dan vaak doe: proberen nog 2 assen zonder bandjes op de kop te tikken, en die inzetten als vervanging voor de assen met bandjes.
Ik heb echt een p**t hekel aan die rubber bandjes, en als ik de kans krijg probeer ik er van af te komen. Ik weet niet of je heftige hellingen hebt, maar op een vlakke baan heb je die bandjes helemaal niet nodig.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #19 Gepost op: 09 October 2013, 19:41:19 »
Bij vrij stevige hellingen heb je die antislipbandjes bij dit treinstel nodig, weet ik uit ervaring. Zeker als je zevendelig gaat rijden.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus