Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
Terugverende koppeling
door
Trein033
Vandaag
om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
Göhrener Viaduct
door
aad52
Vandaag
om 15:19:20
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:34:05
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:46
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 13:42:11
Her-(her-)beginnen
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:29:49
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
wob
Vandaag
om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:52:39
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
dennie
Vandaag
om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi
door
Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
1
...
4
5
[
6
]
Omlaag
Auteur
Topic: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn... (gelezen 23141 keer)
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9409
OO. Organisatie OntraXS!
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #75 Gepost op:
30 April 2013, 20:22:18 »
Spitfires
Met een actieradius van 635 km lijkt me dat die voor de tijd al ergens in een weiland lagen
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11649
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #76 Gepost op:
30 April 2013, 20:29:47 »
Ach, hangt een beetje van tijd en locatie af. In het laatste oorlogsjaar zouden Spitfires boven Berchtesgaden nog wel kunnen volgens mij. Boven Königsberg zou ik eerder USSR vliegtuigen verwachten.
Gelogd
Speedy
Offline
Berichten: 731
Trains Planes & Automobiles
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #77 Gepost op:
30 April 2013, 20:43:55 »
Met zoveel fantasie, hoop ik dat de eenzame Messerschmidt het wint.
Gelogd
Jopie
Offline
Berichten: 364
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #78 Gepost op:
30 April 2013, 22:17:45 »
Tegen een langzame en niet goed beweegbare bommerwerper was de me262 met haar 4 30mm kanonnen wel opgewassen, maar tegen een jachtvliegtuig met groot bereik zoals een mustang P51 had de me262 weinig kans, maar de P51 ook niet omdat de ME 262 door haar veel hogere snelheid gemakkelijk kon wegvliegen, maar die hoge snelheid ging weer ten kostte van de beweeglijkheid. Terwijl de P51 veel beweeglijker was dan de ME262. Ook werden veel ME 262 tijdens het landen op hun vliegvelden neergeschoten door geallieerde jagers. Tijdens het laatste half jaar van de oorlog was de luftwaffe ondanks moderne vliegtuigen niet in staat de bommerwerpervloten van soms 1500 Amerikaanse zware bommenwerpers uit Engeland en 1000 uit Italië tegen te houden en de Engelsen deden het toen in de nachten met 1000 Lancasters. Al deze bommerwerpervloten werden begeleid door duizenden jagers en als de Luftwaffe niet kwam opdagen, dan mochten ze vliegvelden en iedere mof die zich bloot stelde afknallen. De komst van geallieerde jagers in 1944 met een groot bereik brak de ruggengraat van de luftwaffe en een paar maanden later werd ook de ruggengraat van de nachtjager vloot gebroken en begon het probleem van steeds minder benzine voor de luftwaffe ook steeds erger te worden.
«
Laatst bewerkt op: 30 April 2013, 22:26:59 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd. Druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT
»
Gelogd
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9409
OO. Organisatie OntraXS!
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #79 Gepost op:
30 April 2013, 23:04:05 »
Pff yeah massa van het groot kapitaal
Maakt verder niet uit maar bij mijn weten kan een spitfire ook vanuit Italie niet heen en weer naar Beieren komen...
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Bert van Gelder
Offline
Berichten: 4385
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #80 Gepost op:
30 April 2013, 23:15:26 »
Beste,
Mogen de verhalen over de luchtvaart naar een ander draadje a.u.b.
Ik stel voor dat de berichten afgesplitst worden en het in ditjes-en-datjes voortgezet wordt..
Groeten van een luchtvaartkenner...
Bert
(team moderators)
Gelogd
Bert van Gelder
Offline
Berichten: 4385
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #81 Gepost op:
02 May 2013, 01:07:45 »
Beste allen,
Er is vanavond door mij ingegrepen door een bericht te verwijderen. Dat was een gevolg van een aantal meldingen dat dit bericht niet 'gepast' was. Bij het nalezen bleek dat dit ook het geval was. Blijf elkaar netjes benaderen, of meld het ons.
Door tijdsgebrek, en het lezen op een mobieltje, bleek dat deze verwijdering eigenlijk niet voldoende was. Dit verwijderde bericht was het gevolg van een ander bericht wat hier eigenlijk ook niet thuis hoorde.
En dan citeer ik een andere lezer die schrijft: "Ik vind niet dat er sprake is van verheerlijking in dit draadje. Er is wel sprake van het uitbeelden van een gevoelige periode, maar ik vind het netjes gedaan. En het is nou eenmaal een feit dat binnen diverse modelbouwgenres (maar ook in het 1:1 genre van re-enacting) de periode 1933-1945 erg populair is."
Dat de periode van WO-I of WO-II gevoelig is, is zeer zeker te begrijpen. Maar om deze periode te negeren, dat is niet nodig. Maar zodra deze periode 'verheerlijkt' wordt, dan is het direct klaar: een slot er op, en in de digitale prullenbak.
Maar zoals ik in de alinea ook schrijf: "ongepast taalgebruik, of verwensingen, of andere dingen die in strijd zijn met de netiquette", staan we ook niet toe.
Verder wordt dit binnen het overlegforum nog uitgebreid besproken, indien nodig zullen we nog een bericht plaatsen.
Dan hoop ik nog dat de bouwers hun bouwverslagen voortzetten, zodat we hier nog van kunnen genieten.
Daarmee wil ik deze discussie dan ook beëindigen. Hieronder geplaatste berichten die niet met de bouwverslagen te maken hebben, zullen rigoureus geveegd worden.
Met vriendelijke groet,
Bert van Gelder
Team Forummoderators
PS: over 2 dagen is het 4 mei, en over 3 dagen is het 5 mei. Meer woorden zijn niet nodig, lijkt me...
Gelogd
Erwin Schuurman
Offline
Berichten: 641
Jaah Mevrouw....Scheurgras..
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #82 Gepost op:
20 September 2015, 17:37:33 »
Even een vraagje, In welke Railmagazine stond dit machtig mooie werk ook alweer?
Gelogd
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"
jerrytrein
Offline
Berichten: 5922
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #83 Gepost op:
20 September 2015, 18:00:40 »
Hoop dat dit draadje weer verder gaat lopen
Gelogd
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #84 Gepost op:
21 September 2015, 21:00:45 »
Volgens mij 278
Op Internet
www.reichsbahn.nl
André
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
jerrytrein
Offline
Berichten: 5922
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #85 Gepost op:
21 September 2015, 22:29:45 »
die was ik kwijt
begreep dat de website uit de lucht is
Gelogd
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #86 Gepost op:
21 September 2015, 23:38:34 »
Nee joh!
We hadden andere bezigheden waardoor de site wat rustig was.
Maar nu hebben we weer alle tijd om er tegen aan te gaan.
Voor wat betreft dit draadje blijft het stil.
André
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
jerrytrein
Offline
Berichten: 5922
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #87 Gepost op:
22 September 2015, 00:19:44 »
en t forum
Gelogd
AndréDev
Een trein is nooit genoeg
Offline
Berichten: 1437
Always on track!
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
«
Reactie #88 Gepost op:
22 September 2015, 20:17:42 »
Nee,Jerry
Het forum werd iets teveel werk helaas dus ook dat is ter ziele.
André
Gelogd
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
1
...
4
5
[
6
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...