Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 22:51:15
PCC tram en wat gefrutsel er bij door Sven
Vandaag om 22:44:00
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 22:39:26
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 22:06:32
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 22:02:07
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door moonlicht
Vandaag om 21:29:32
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
Vandaag om 21:25:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:21:01
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:12:26
3 januari NVBS oliebollenrit door KNed
Vandaag om 19:24:20
Kersttrein door 008200
Vandaag om 19:12:13
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Frans Peeters
Vandaag om 18:48:53
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Rico [momfer]
Vandaag om 18:44:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door niels1093
Vandaag om 18:38:05
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 18:37:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 16:45:42
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Mark D.
Vandaag om 16:30:02
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:11:45
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Jelmer
Vandaag om 15:58:01
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
Vandaag om 15:46:17
blablabla door Duikeend
Vandaag om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 15:14:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 15:06:54
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 14:05:52
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 12:26:49
Roco 2026 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten door Florisw
Vandaag om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 12:06:18
  

Auteur Topic: Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.  (gelezen 1963 keer)

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Gepost op: 28 March 2011, 20:52:51 »
Is er ergens een duidelijke handleiding hoe je geluiden binnen een soundfile verandert?
Het gaat dan bijvoorbeeld om een andere fluit. Rest blijf hetzelfde.

Ik kom er met de bestaande ESU handleidingen even niet uit.

Groet
Jan.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2359
  • Bnlx treinendokter.
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #1 Gepost op: 28 March 2011, 23:47:26 »
Hallo Jan,

Alle esu sound project bestanden zijn 'gecomprimeerde'\'versleutelde' geluids folders.
Als je het project opent waar je de fluit will verwijderen, dan kun je links onder in (lijkt op explorer) alle andere esu projecten zien.
Als je dus nu een project waar de door jou gewenste fluit in zit in dezelfde folder (of naburige) zet, kun je dat project uitklappen door er een keer op te klikken. Dan zie je alle geluiden die er in dat project bestand zit.  Het gewenste fluit bestand(en) (waarschijnlijk een start, middel en eind bestand)  kun je nu naar het huidige project slepen (rechts).

Zoek nu de huidige fluit op in de gebruikersgeluiden, en wissel die (of alle drie de delen) om voor de fluit van je wensen.
Upload de image, de toewijzing en de decoderdata,  en gaan met die banaan!

Veel succes,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #2 Gepost op: 31 March 2011, 18:29:38 »
Dag Jan Peter,

Dank voor je reactie.
In welk scherm doe je al deze handelingen?
Het beginscherm kent vijf mogelijkheden.

Groet
Jan

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #3 Gepost op: 31 March 2011, 20:08:36 »
sound schedule scherm moet je hebben

en dat copy past je het geluid uit de folder links onder.
(wel even al die geluidjes van esu downloaden en zorgen dat je ze kan vinden in de folder linmks onder.)
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #4 Gepost op: 04 April 2011, 22:04:41 »



plaatje is niet helemaal goed.
je moet de files links eerst nog openen.

tis net als een ftp server
« Laatst bewerkt op: 04 April 2011, 22:06:42 door lucy »
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #5 Gepost op: 05 April 2011, 18:41:58 »
Dank je wel Lucy,
Ik krijg er al een beter gevoel bij. (y)
Zo'n tekening geeft veel info.
Ik ga het binnenkort proberen.
Je hoort van me.

Groet
Jan

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #6 Gepost op: 13 April 2011, 20:49:43 »
Het is me gelukt een fluit te veranderen. Maar toch.
Ik wilde de V.3.5 ESU fluit van een -23iger wijzigen in die van een Br 01 omdat die laatste harder klinkt.
Wat een gedoe om de inhoud van de soundfile in het schema Projektsounds(rechtsonder) te krijgen.
Dat wilde bij mij alleen als ik (steeds) een compleet nieuwe soundfile in de decoder laadde.
Vervolgens moet je op zoek naar de plek waar de te wijzigen 'fluitfile' zich bevindt.
In mijn geval onder User sounds slot 1. Open geklikt er staat (maar) één file in: pfiffwav. Staat in het achterliggende schermpje afgesteld op "Soundwiedergabe wiederholen" terwijl Regler 1 staat aangevinkt.
Ton dacht ik: ik ga de Fluit van de 01 importeren in slot 1.  Ik heb dat gedaan met slepen via het rechterscherm in het schermpje dat opkomt als je op slot 1 (de plek van de fluit) drukt. Avontuur op zich
De fluit van de 01 bestaat uit drie bestanden een, pfiff.int, pfiff.loop en pfiff exit.
Ik krijg ze dus mooi niet met zijn drieen-oop-een-rijtje in de bestanden van de 23 ingelezen.
Als je inlaadt pakt 'het schema' er gewoon één uit : die bovenaan staat en vult de beide andere daarmee in. Mijn mooie rijtje (mooie fluit) van de 01 werd niet meegenomen. Alleen het geimporteerde deel van de fluit deed het maar dus niet goed  Doe ik toch nog wat verkeerd?
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:04:34 door Hobojohn »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #7 Gepost op: 13 April 2011, 21:05:24 »
Dan ga je naar "user sounds"  en dan klik je op een slot.
dan verschijnt er een menu en daar kun je de "ini" de "loop" en de "exit" in plaatsen.

gewoon een bestaand project openen en daar afkijken hoe het zit.

 je kunt ook van af je computer luisteren , hoef je niet eerst het geluid te up-loaden naar de decoder.

« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:18:35 door lucy »
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #8 Gepost op: 13 April 2011, 21:39:53 »
Dag Lucy,
Ga ik proberen. Dank voor je plaatje (helpt!) en je toelichting.
Hoe krijg je het scherm rechtsonderin gevuld met de bestanden uit een geluidfile?
Als je ze inlaadt in de decoder staan ze er vanzelf in.  
Maar zonder die: Moet je de vele bestanden uit een soundfile (uit de bibliotheek aan de linkerkant) stuk voor stuk naar rechts slepen? De functie met shift ingedrukt houden werkt niet
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:48:20 door Hobojohn »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #9 Gepost op: 13 April 2011, 21:48:28 »
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dat screen shot is genomen zonder dat de programmer aanstond of een decoder in de buurt.

Ik open gewoon een esu sound file

Als ik een locsound verander ook, eerst een sound file openen, dan de decoder uitlezen. (voor de rijeigenschappen) en dan alles naar de decoder stralen.
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8