Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:34:59
De Projecten van RetroJack
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:32:35
Trix DXI van DC naar AC
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:27:49
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
1200blauw
Vandaag
om 15:20:04
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
wob
Vandaag
om 15:16:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 15:03:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:03:35
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
door
Tedo
Vandaag
om 15:03:08
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 14:58:50
Artitec goederenwagen
door
hervé
Vandaag
om 14:52:12
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
meino
Vandaag
om 14:50:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
aad52
Vandaag
om 14:25:29
Rocrail terugstel tijd wissels
door
Hans1963
Vandaag
om 14:22:39
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
daempfer
Vandaag
om 13:54:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Pauldg
Vandaag
om 13:51:18
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:50:14
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1
door
Sven VG
Vandaag
om 13:10:29
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 12:48:52
Veevervoer ss/ ns
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 12:32:22
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 12:31:48
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
hervé
Vandaag
om 12:25:19
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:08:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
deBult
Vandaag
om 12:08:50
Duitser met hoedje (Beurs Houten)
door
thevandijks
Vandaag
om 11:58:08
Wat spoor 1 brouwsels
door
FritsT
Vandaag
om 11:11:51
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
meino
Vandaag
om 11:10:02
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
MathynK
Vandaag
om 10:43:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
bernhard67
Vandaag
om 09:33:23
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
grossraumwagen
Vandaag
om 08:41:29
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 08:15:40
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nederlandse Handleiding Lenz LK200 (gelezen 5307 keer)
Maik4701
Offline
Berichten: 56
Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Gepost op:
30 October 2010, 16:54:15 »
Beste Beneluxers,
Kan iemand mij vertellen waar ik een Nederlandstalige handleiding van de Lenz LK200 kan vinden?
Ik hoor graag,
Alvast bedankt,
Groet,
Maikel
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8109
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #1 Gepost op:
01 November 2010, 20:36:42 »
Niet gevonden maar
hier
vindt je de gecombineerde Duitse/Englse/Franse versie.
Plaatjes spreken voor zich. Vrij rechtoe rechtaan qua aansluiten. Kan haast niet fout gaan.
Anders horen we wel wat het probleem is.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
erik1
Offline
Berichten: 471
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #2 Gepost op:
01 November 2010, 20:48:30 »
heb ook 2 weken terug zo'n ding gekocht en met de plaatjes moet het goed komen met aan sluiten.
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 20:44:51 »
Aansluiten lijkt een fluitje van een cent, maar toch doet het ding raar.
Ik heb de LK200 dus aangesloten op de baan van Maikel. Keerlus is zeer ruim bemeten, het geheel wordt digitaal aangestuurd met een Multimaus.
Bij het passeren van de tegengesteld gepoolde baanvakken gaat het soms goed, soms houdt de lok even in, soms staat de lok stil en gaat de led op de LK200 van groen naar geel.
Het sneller de lok rijdt, hoe groter de kans dat het goed gaat.
Wat kan het zijn?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
C_Jabaaij
Offline
Berichten: 968
Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #4 Gepost op:
23 January 2011, 20:55:29 »
Henk,
Omdat het nog steeds werkt op detectie van kortsluiting en dat is nooit goed.
Koos Jabaaij.
Gelogd
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”
henk
Offline
Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #5 Gepost op:
23 January 2011, 20:57:44 »
Jawel, en dan kan ik me voorstellen dat een lok even inhoudt, maar waarom slaat zo'n ding op tilt? De LK200 is misschien gebaseerd op een primitief uitgangspunt, maar ik heb vaak genoeg gezien dat ze wel werkten.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26738
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #6 Gepost op:
23 January 2011, 21:04:47 »
Het probleem met zo'n kortsluitkeerlusding is dat hij maar één kans krijgt.
Omdat bij de kortsluiting in principe de spanning in elkaar stort moet de module voor het omschakelen putten uit zijn eigen energiereserve, te weten de lading in een elco. Als de omschakeling niet lukt, dan is die elco ook leeg en heeft hij niks meer om op te teren. Einde verhaal.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #7 Gepost op:
23 January 2011, 21:08:45 »
Ah ja, bedankt.
Los daarvan, maakt het voor het functioneren misschien uit hoe de LK200 met de railuitgangen J en K is verbonden of kun je dat ongestraft omdraaien? Bij de Multimaus zie je niet wat J en K is en ik ben natuurlijk vergeten het even te proberen.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26738
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #8 Gepost op:
23 January 2011, 21:26:09 »
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik ken de LK200 niet, maar indertijd heb ik de LK100 uitgeplozen, en die is naar de voeding toe symmetrisch.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #9 Gepost op:
25 January 2011, 21:28:31 »
Nog een open-deur-vraag. Kun je met de LK200 een keerlus in twee richtingen berijden?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
C_Jabaaij
Offline
Berichten: 968
Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #10 Gepost op:
25 January 2011, 21:43:54 »
Henk,
Waarom zou het niet kunnen? Van welke kant je erin rijdt maakt niet uit, als de polariteit niet goed is wordt er geschakeld.
Koos Jabaaij.
Gelogd
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nederlandse Handleiding Lenz LK200