Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
De Projecten van RetroJack door puntenglijder
Vandaag om 15:32:35
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 15:27:49
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door 1200blauw
Vandaag om 15:20:04
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:03:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:03:35
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 door Tedo
Vandaag om 15:03:08
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 14:58:50
Artitec goederenwagen door hervé
Vandaag om 14:52:12
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door meino
Vandaag om 14:50:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door aad52
Vandaag om 14:25:29
Rocrail terugstel tijd wissels door Hans1963
Vandaag om 14:22:39
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door daempfer
Vandaag om 13:54:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:51:18
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:50:14
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Sven VG
Vandaag om 13:10:29
23 augustus modelspoorbeurs Houten door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:48:52
Veevervoer ss/ ns door Edsko Hekman
Vandaag om 12:32:22
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 12:31:48
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door hervé
Vandaag om 12:25:19
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:08:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 12:08:50
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door thevandijks
Vandaag om 11:58:08
Wat spoor 1 brouwsels door FritsT
Vandaag om 11:11:51
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door meino
Vandaag om 11:10:02
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door MathynK
Vandaag om 10:43:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door bernhard67
Vandaag om 09:33:23
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door grossraumwagen
Vandaag om 08:41:29
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 08:15:40
  

Auteur Topic: Nederlandse Handleiding Lenz LK200  (gelezen 5307 keer)

Maik4701

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Gepost op: 30 October 2010, 16:54:15 »
Beste Beneluxers,

Kan iemand mij vertellen waar ik een Nederlandstalige handleiding van de Lenz LK200 kan vinden?

Ik hoor graag,

Alvast bedankt,
Groet,
Maikel

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #1 Gepost op: 01 November 2010, 20:36:42 »
Niet gevonden maar hier vindt je de gecombineerde Duitse/Englse/Franse versie.

Plaatjes spreken voor zich. Vrij rechtoe rechtaan qua aansluiten. Kan haast niet fout gaan.
Anders horen we wel wat het probleem is.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

erik1

  • Offline Offline
  • Berichten: 471
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #2 Gepost op: 01 November 2010, 20:48:30 »
heb ook 2 weken terug zo'n ding gekocht en met de plaatjes moet het goed komen met aan sluiten.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #3 Gepost op: 23 January 2011, 20:44:51 »
Aansluiten lijkt een fluitje van een cent, maar toch doet het ding raar.
Ik heb de LK200 dus aangesloten op de baan van Maikel. Keerlus is zeer ruim bemeten, het geheel wordt digitaal aangestuurd met een Multimaus.

Bij het passeren van de tegengesteld gepoolde baanvakken gaat het soms goed, soms houdt de lok even in, soms staat de lok stil en gaat de led op de LK200 van groen naar geel.
Het sneller de lok rijdt, hoe groter de kans dat het goed gaat.
Wat kan het zijn?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #4 Gepost op: 23 January 2011, 20:55:29 »
Henk,

Omdat het nog steeds werkt op detectie van kortsluiting en dat is nooit goed.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #5 Gepost op: 23 January 2011, 20:57:44 »
Jawel, en dan kan ik me voorstellen dat een lok even inhoudt, maar waarom slaat zo'n ding op tilt? De LK200 is misschien gebaseerd op een primitief uitgangspunt, maar ik heb vaak genoeg gezien dat ze wel werkten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #6 Gepost op: 23 January 2011, 21:04:47 »
Het probleem met zo'n kortsluitkeerlusding is dat hij maar één kans krijgt.
Omdat bij de kortsluiting in principe de spanning in elkaar stort moet de module voor het omschakelen putten uit zijn eigen energiereserve, te weten de lading in een elco. Als de omschakeling niet lukt, dan is die elco ook leeg en heeft hij niks meer om op te teren. Einde verhaal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #7 Gepost op: 23 January 2011, 21:08:45 »
Ah ja, bedankt.

Los daarvan, maakt het voor het functioneren misschien uit hoe de LK200 met de railuitgangen J en K is verbonden of kun je dat ongestraft omdraaien? Bij de Multimaus zie je niet wat J en K is en ik ben natuurlijk vergeten het even te proberen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #8 Gepost op: 23 January 2011, 21:26:09 »
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik ken de LK200 niet, maar indertijd heb ik de LK100 uitgeplozen, en die is naar de voeding toe symmetrisch.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #9 Gepost op: 25 January 2011, 21:28:31 »
Nog een open-deur-vraag. Kun je met de LK200 een keerlus in twee richtingen berijden?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #10 Gepost op: 25 January 2011, 21:43:54 »
Henk,

Waarom zou het niet kunnen? Van welke kant je erin rijdt maakt niet uit, als de polariteit niet goed is wordt er geschakeld.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”