Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 20:15:52
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 20:08:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 20:03:53
Roco Plan T
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 19:58:16
Piko 2025
door
timtrein
Vandaag
om 19:33:28
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Ralf Wittkamp
Vandaag
om 19:30:02
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
RobbertJan
Vandaag
om 19:20:30
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:15:10
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:44:29
365 "Het is weekend foto's"
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:38:56
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bask185
Vandaag
om 18:28:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 16:55:43
Intermittende kortsluiting
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:47:08
keerlusproblemen
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:28:28
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 15:10:13
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 14:53:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:51:34
Sfeer op je modelbaan
door
RobVille
Vandaag
om 14:32:37
NS stoomlocomotief serie boeken
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:27:14
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 13:46:53
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 13:20:49
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 13:13:16
NZH A 1001 - 1004
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 13:05:22
Bahnstrecke 5867
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:22:12
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
Vandaag
om 12:12:54
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel.....
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:00:30
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Marc tramt
Vandaag
om 11:01:04
meer wissels invoeren in Z21
door
astrantia
Vandaag
om 10:57:40
wisselaandrijving MTB
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:45:19
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:33:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6 (gelezen 16670 keer)
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10473
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #45 Gepost op:
16 May 2011, 22:57:27 »
Misschien heb je hier iets aan...
Bron: Waldorp.
Grtzz,
Karst
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3525
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #46 Gepost op:
17 May 2011, 10:21:36 »
@ Gert,
Het lijkt inderdaad raar, het machinistenhuis is er later opgezet nadat de loc omgebouwd
werd van een loc+tender naar tenderloc, dit heeft ook zijn invloed gehad op het
loopwiel wat er om die reden ook ondergeplaatst is.
@ Ronald,
Klopt precies
@ Karst,
Bedankt voor de opload, deze is een stuk groter dan het kopietje waarmee ik werk.
Dat is overigens precies het zelfde maar nu kan ik gemakkelijk zien dat de hoogte van
de ketel en water/kolenkast gelijk is. Top
Er komt dus even 2mm bij de water/kolenkast op en dan is de hoogte gelijk aan de
ketel. Voor de veiligheden heb ik de originelen van Sango nog en die doen het denk ik
ook wel goed, ik moet ze alleen nog even solderen en klaarmaken voor montage.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10473
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #47 Gepost op:
17 May 2011, 11:15:12 »
Hoi,
De staande gietdelen van de veiligheid heb ik ook nog origineel Philo voor je. Alleen de hendel en veer naar het machinistenhuis moet je zelf maken.
Grtzz,
Karst
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3525
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #48 Gepost op:
18 May 2011, 10:25:50 »
Ik heb gister nog wat plaatjes in de inbox gevonden van de
loc zoals deze voor haar verbouwing naar tenderloc door het leven ging.
Zo zie ik ook wat er achter de waterkasten schuilgaat, voor zover dit op de loc
komt te zitten, want zien doe je het toch niet.
Gister de waterkasten verhoogd met 2mm en ook direct maar de vulopeningen voor
het water er op gezet, daarvoor moet ik nog een messing handel maken om deze te
kunnen openen. Evenals dat de zijkant van de waterkast nog bijgewerkt moet worden
met de vijl want die is toch niet helemaal vlak zie ik nu.
De zijkant welke nu wel beter overeenkomt met het origineel, het frame lijkt gebogen maar dat is omdat de
achterzijde niet vast zit.
Het begint er steeds meer op te lijken
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Beached
Offline
Berichten: 1108
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #49 Gepost op:
18 May 2011, 11:48:13 »
Leuk om de evolutie van een 8400 te zien. Ik dacht eerst dat de acterste drijfas met de verbouwing tot tenderloc naar voren was geplaatst, dus niet.
Het model smoelt nu veel beter met de verhoogde waterkasten, alleen is het nu wel erg duidelijk dat de dom te klein is.
mvg,
Rick
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11639
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #50 Gepost op:
18 May 2011, 11:56:06 »
Is de dom te klein, of is de schoorsteen te lang?
Gelogd
Beached
Offline
Berichten: 1108
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #51 Gepost op:
18 May 2011, 12:17:06 »
Beide volgens mij. Op de tekening komt de vaasdom net boven de cabine uit, en de onderkant van de schoorsteenkrans is een stukje daar boven. De dom op het model is duidelijk lager dan het dak, en de schoorsteen is een stukje te hoog volgens mij. Robbert Jan toonde even terug ook al de loc met de dom van een 5500, en dat komt beter in de buurt. Alleen hij kan uitslag geven, want hij kan het model opmeten.
mvg,
Rick
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3525
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #52 Gepost op:
18 May 2011, 12:53:49 »
Oordeel zelf, 2mm van de schoorsteen af gehaald, let niet op de rare kronkel op
de foto, dat zit hem in het toestel niet in de schoorsteen.
Gr.
Robbert Jan.
«
Laatst bewerkt op: 19 May 2011, 11:18:52 door RobbertJan. Reden: Juist, wel een foto toevoegen!
»
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6