Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 22:18:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Bennis
Vandaag om 22:05:46
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 22:04:44
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:27
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:33:56
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
  

Auteur Topic: Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL  (gelezen 3312 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #15 Gepost op: 19 May 2010, 12:15:11 »
Allereerst ligt het spoor in het beton en ik denk dat daar weinig demping is.

Heb tijdens de aanleg een keer wat gefotografeerd nabij Breda. Zo is de constructie een beetje te zien.








laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #16 Gepost op: 19 May 2010, 12:30:15 »
Maar het is toch van de zotte dat we voor een paar koeien een complete tunnel aanleggen en voor mensen een klankkast ervan maken.
Overigens is het in beton vastzetten van de baan sowiso nodig vanwege de drassige bodem.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #17 Gepost op: 19 May 2010, 12:53:01 »
waarom hebben ze gewoon niet de technieken gebruikt van de Fransen, Duitsers of voor mijn part de Japanners.

De techniek van een vaste onderbouw is alles behalve nieuw, kijk maar eens in dit Duitse wiki-artikel: klik

In eigen land wordt het ook al jaren toegepast al is het dan niet voor hoge snelheden; o.a. spoorviaduct Delft en alle sporen in de metrotunnels en op -viaducten in Rotterdam.
No dress rehearsel, this is our life.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #18 Gepost op: 19 May 2010, 13:01:10 »
De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #19 Gepost op: 19 May 2010, 13:06:23 »
De groene hart tunnel (a.k.a. de gekke koeientunnel) is 100% politiek, en inderdaad een absurde investering (in mijn ogen uiteraard)... Ach ja, politiek
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #20 Gepost op: 19 May 2010, 15:25:30 »
Nee dat doet ie nog niet omdat die Fyra >:( >:( er nog rijdt zonder overdruk in de wagons.
Ten zuiden van Rotterdam rijdt de Thalys wel gewoon 300 km/u.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #21 Gepost op: 19 May 2010, 17:48:57 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet

Grtzz Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

martijn v m

  • Online Online
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #22 Gepost op: 19 May 2010, 19:34:45 »

De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

ze zijn er in Amsterdam achter dat dat niet erg makkelijk gaat.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #23 Gepost op: 19 May 2010, 20:54:24 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet
En daarom rijdt de Thalys er dus 300 en dat was de vraag. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5397
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #24 Gepost op: 19 May 2010, 21:13:11 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken. Echt rond. Na een moment van verbazing heb ik de radio het zwijgen opgelegd...

Groet,
Basilicum

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #25 Gepost op: 19 May 2010, 21:17:43 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken


Was dat vóór of nà zijn mededeling dat de A4 Midden Delfland er nu toch echt gaat komen ;D

Soms is vierkant toch echt beter...