Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:31:30
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 02:17:48
Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door hmmglaser
Vandaag om 00:33:52
Modeltreinenbeurzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:10:03
Project seaside Germany door Ronald Halma
20 October 2025, 23:26:48
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Huup
20 October 2025, 23:22:53
Märklin 2025 door Edwin2121992
20 October 2025, 23:11:41
Schroefkoppeling voor H0. door Edwin2121992
20 October 2025, 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk door Train Charter Services
20 October 2025, 23:03:33
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
20 October 2025, 22:52:31
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Pauldg
20 October 2025, 22:24:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door T.Spat
20 October 2025, 22:19:35
West-Brabantse modelspoordagen door HenkN
20 October 2025, 21:25:38
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door De eerste Ivo
20 October 2025, 21:21:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 October 2025, 21:16:39
NL cameo layout (0,26m2) door Joran
20 October 2025, 20:38:07
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
20 October 2025, 20:36:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 October 2025, 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
20 October 2025, 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
20 October 2025, 19:43:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
20 October 2025, 19:22:16
Aachenau West door wob
20 October 2025, 19:17:34
Rheinburg, TP V/VI door gdh
20 October 2025, 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Kees-Jan
20 October 2025, 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
20 October 2025, 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
20 October 2025, 17:55:12
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
20 October 2025, 17:51:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
20 October 2025, 17:25:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
20 October 2025, 17:22:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
20 October 2025, 16:41:37
  

Auteur Topic: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70  (gelezen 8200 keer)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3338
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #15 Gepost op: 09 February 2019, 10:28:42 »
Kan me niet herinneren (wat natuurlijk niks zegt) ooit een foto te hebben gezien van een WR met een afgeronde kopwand in de Scandex of sowieso überhaupt in Nederland. Dan zou het me zeker opgevallen zijn.
Groeten,
Richard

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7648
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #16 Gepost op: 09 February 2019, 11:58:40 »
Nee, geen afgeronde kopwand; de vorm is precies gelijk en de raamindeling ook. De klinknagels ontbreken!
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #17 Gepost op: 09 February 2019, 13:34:00 »
Het afschaven van een paar klinknagels maakt van een WR56 nog geen Roemeen. Daarvoor zijn behoorlijk wat extra aanpassingen nodig.

Carl

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #18 Gepost op: 09 February 2019, 16:02:49 »


Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.

( mocht iemand intresse hebben om de treinsamenstelling compleet te maken, deze mag eventueel weg )
« Laatst bewerkt op: 10 February 2019, 17:12:08 door Bert van Gelder »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #19 Gepost op: 09 February 2019, 16:54:00 »
Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1980
    • Mijn website
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #20 Gepost op: 09 February 2019, 17:02:31 »

Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.
Dit is een (gezien de toenmalige standaard leuke) poging van Jouef om een CIWL type F (Night Ferry) rijtuig te maken. Deze hebben nooit in NL gereden.
Groet
Fred
Mijn website: https://sncf231e.nl/

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2929
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #21 Gepost op: 10 February 2019, 17:48:07 »
De SNCF Breda past dan het beste.

Dat zou dus deze zijn:
49197 CIWL WR 52 Breda (1968) stahlblau administration SNCF (Epoche IVa)

De 49193 is de WR56, ook onderdeel van de vraag.

Mag ik daaruit de conclusie trekken dat beide modellen een alternatief zouden kunnen zijn voor de niet beschikbare WR42?

ACME komt ook met een CIWL Breda WR, is dat wat? http://medien.modellbahnshop-lippe.com/2019/ACME_Catalogo_2019-WEB.pdf (blz 94). Ik kan 'm eerlijk gezegd niet zo goed plaatsen. Wel weet ik dat de "wegligging" van LS Models doorgaans wat beter is dan die van ACME (als ik naar mijn reeds beschikbare wagenpark kijk), dus daar zou mijn voorkeur liggen.

Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik
;)
« Laatst bewerkt op: 11 February 2019, 14:04:21 door 1200blauw »