Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 07:55:58
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door spoorijzer
Vandaag om 07:45:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door ronald1956
02 September 2025, 23:04:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
02 September 2025, 22:44:07
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Pauldg
02 September 2025, 22:32:13
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
02 September 2025, 22:28:32
ACTS containerwagens door Michiel 80
02 September 2025, 22:11:41
Veevervoer ss/ ns door prutser
02 September 2025, 22:10:10
Station Roodeschool door Torikoos
02 September 2025, 21:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
02 September 2025, 21:43:43
NS-1000 in spoor-1 door arnout
02 September 2025, 21:16:37
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen door Ferdinand Bogman
02 September 2025, 20:27:51
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
02 September 2025, 20:15:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Wummeke
02 September 2025, 20:07:22
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
02 September 2025, 19:27:57
NS 8400 van Werps door prutser
02 September 2025, 19:14:30
TEE / Rheingold door VictorPM
02 September 2025, 18:25:53
Da's Daz 2 door BartvD
02 September 2025, 18:02:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
02 September 2025, 17:35:15
Minder wissels door 1200blauw
02 September 2025, 17:31:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 September 2025, 16:01:51
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
02 September 2025, 15:36:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
02 September 2025, 15:15:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 September 2025, 14:40:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
02 September 2025, 13:50:51
Raadplaatje door grossraumwagen
02 September 2025, 13:45:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
02 September 2025, 12:49:19
27 september Afscheid ICR door Thom
02 September 2025, 12:27:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
02 September 2025, 12:14:31
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
02 September 2025, 11:18:18
  

Auteur Topic: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70  (gelezen 7992 keer)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3298
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #15 Gepost op: 09 February 2019, 10:28:42 »
Kan me niet herinneren (wat natuurlijk niks zegt) ooit een foto te hebben gezien van een WR met een afgeronde kopwand in de Scandex of sowieso überhaupt in Nederland. Dan zou het me zeker opgevallen zijn.
Groeten,
Richard

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7491
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #16 Gepost op: 09 February 2019, 11:58:40 »
Nee, geen afgeronde kopwand; de vorm is precies gelijk en de raamindeling ook. De klinknagels ontbreken!
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 4056
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #17 Gepost op: 09 February 2019, 13:34:00 »
Het afschaven van een paar klinknagels maakt van een WR56 nog geen Roemeen. Daarvoor zijn behoorlijk wat extra aanpassingen nodig.

Carl

  • Offline Offline
  • Berichten: 306
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #18 Gepost op: 09 February 2019, 16:02:49 »


Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.

( mocht iemand intresse hebben om de treinsamenstelling compleet te maken, deze mag eventueel weg )
« Laatst bewerkt op: 10 February 2019, 17:12:08 door Bert van Gelder »

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 4056
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #19 Gepost op: 09 February 2019, 16:54:00 »
Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1949
    • Mijn website
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #20 Gepost op: 09 February 2019, 17:02:31 »

Dit is wel geen restauratierijtuig maar wel één uit de serie.
Deze wagon heb ik staan, het merk is Jouef, het opschrift van het rijtuig is sleeping-car, het nummer wat erop staat is 3933.
Dit is een (gezien de toenmalige standaard leuke) poging van Jouef om een CIWL type F (Night Ferry) rijtuig te maken. Deze hebben nooit in NL gereden.
Groet
Fred
Mijn website: https://sncf231e.nl/

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2907
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Welk restauratierijtuig in de Holland-Scandinaviè Express begin jaren ´70
« Reactie #21 Gepost op: 10 February 2019, 17:48:07 »
De SNCF Breda past dan het beste.

Dat zou dus deze zijn:
49197 CIWL WR 52 Breda (1968) stahlblau administration SNCF (Epoche IVa)

De 49193 is de WR56, ook onderdeel van de vraag.

Mag ik daaruit de conclusie trekken dat beide modellen een alternatief zouden kunnen zijn voor de niet beschikbare WR42?

ACME komt ook met een CIWL Breda WR, is dat wat? http://medien.modellbahnshop-lippe.com/2019/ACME_Catalogo_2019-WEB.pdf (blz 94). Ik kan 'm eerlijk gezegd niet zo goed plaatsen. Wel weet ik dat de "wegligging" van LS Models doorgaans wat beter is dan die van ACME (als ik naar mijn reeds beschikbare wagenpark kijk), dus daar zou mijn voorkeur liggen.

Ik geloof, 1200blauw kennende, dat zijn standaard iets hoger ligt dan een jouef uit het jaar kruik
;)
« Laatst bewerkt op: 11 February 2019, 14:04:21 door 1200blauw »