Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 17:05:07
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:51:22
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:40:52
US diorama in H0
door
Prutsert
Vandaag
om 16:36:20
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
TonM
Vandaag
om 14:22:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
edwin1974
Vandaag
om 14:13:36
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
Rene de Haan
Vandaag
om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA
door
martijnhaman
Vandaag
om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge!
door
hervé
Vandaag
om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
VulcanRaven
Vandaag
om 10:31:56
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer
door
Jeroen Water
Vandaag
om 07:52:24
Show je werkplek
door
Eric B
Vandaag
om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen.
door
FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken
door
JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel
door
Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's
door
R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het begin van het ..................
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Het begin van het .................. (gelezen 1795 keer)
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Het begin van het ..................
«
Gepost op:
21 October 2009, 22:50:01 »
Na wat puzzelen moet dit hem worden...........hier de eerste indrukken zonder hoogteverschillen (maximale hoogte wordt 20cm)
Ben alleen nog niet tevreden over het station en rangeerdeel, wellicht toch nog maar een extra tafel bouwen voor een kopstation.
Als iemand ideeën heeft die zijn welkom
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #1 Gepost op:
21 October 2009, 23:29:49 »
Je gaat niet wegkomen met de hoogtes.
Rechtsonder waar de trafo staat heb je een probleem....
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #2 Gepost op:
21 October 2009, 23:41:15 »
te stijl als ik in de bocht begin?
Gelogd
Menno
Offline
Berichten: 3450
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #3 Gepost op:
21 October 2009, 23:56:06 »
Ja. Een oplossing kan zijn om het ene spoor wat verdiept te leggen en het andere te verhogen.
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2355
Bnlx treinendokter.
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #4 Gepost op:
21 October 2009, 23:58:21 »
Hallo Martijn,
Klimmen in een bocht is voor marklin locomotieven geen enkel probleem.
Je moet echter wel proberen te voorkomen dat wissel erg schuin komen te liggen. C-rails is wat vergevings gezinder, maar t is niet 'handig'.
Je kan als grove brekening aanhouden dat je voor elk stuk standaard rechte rail (18cm/19cm) slechts 1 cm omhoog of omlaag kan.
Voor diesel loks heb je minimaal 8 cm nodig, plus evt de rails. Dat betekend 8 stukken rails.
Dit mag natuurlijk in 2 richtingen. Dus t ene spoor 4cm omhoog, de ander 4cm omlaag.
Wil je met electrische lokomotieven (bovenleiding) rijden dan heb je al snel 10/11 cm minimaal nodig, met de extra lengte die je nodig hebt om te klimmen dalen.
Je kan dus deze max. stijging gebruiken, maar dat doet nogal pijn aan de ogen.
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #5 Gepost op:
21 October 2009, 23:59:30 »
Zo te zien kun je de beide rechte sporen met 19cm verlengen. Daarmee win je 38cm, wat overeenkomt met 11mm extra klim (bij 3%).
Sander
Gelogd
jeepney
Offline
Berichten: 410
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #6 Gepost op:
22 October 2009, 11:01:18 »
In zijn algemeenheid opgemerkt: je legt je baan nu precies passend plat neer, maar past alles nog in elkaar als je straks daadwerkelijk de hoogte in gaat?
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #7 Gepost op:
22 October 2009, 11:08:14 »
Waar komt je station? Wordt het een kopstation bij de drie doodlopende sporen? Dan zijn die wel erg kort. Er zitten ook nogal scherpe bogen in je opzet en dat oogt vaak niet zo fraai. Die zou je moeten camoufleren. Dat wordt het moeilijkst aan de linkerzijde, waar het spoor naar de L-poot gaat.
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #8 Gepost op:
22 October 2009, 11:25:06 »
@ Santerdam --> da idee had ik gisteravond ook al, dus meteen ten uitvoer gebracht :-)
@ Jeepney --> dat had ik al gechecked en voorzie daar geen problemen
@ Ruud K --> Er komen 2 grote bergen aan de achterzijde van de tafel, die zullen wel een en ander verdoezelen, krijg steeds meer het idee dat ik voor een verkeerde opstelling heb gekozen, als het om een kopstation gaat zou ik het via de bocht aan de voorzijde naar een aparte tafel laten lopen, maar ik twijfel enorm.
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #9 Gepost op:
22 October 2009, 11:47:14 »
Hoi Martijn,
Twijfel is helemaal niet erg, dat kennen we - denk ik - bijna allemaal als we een baan gaan opzetten. Het is van belang goed in gedachten te visualiseren waar je wat wilt hebben, zoals een station, een goederenloods, e.d. en hoe je treinenloop er uit zal zien. Je kunt daar het best behoorlijk wat tijd aan besteden voordat je echt gaat bouwen. Veel succes!
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Martijn Hendriks
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re:Het begin van het ..................
«
Reactie #10 Gepost op:
22 October 2009, 11:56:54 »
Ik heb ook al de nodige wijzigingen doorgevoerd de afgelopen weken, ga vanavond maar weer eens aan de knutsel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het begin van het ..................