Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
Vandaag om 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
Vandaag om 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
Vandaag om 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
Vandaag om 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
Vandaag om 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
Vandaag om 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
Vandaag om 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 21:17:34
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 21:13:58
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
Vandaag om 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
Vandaag om 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
  

Auteur Topic: Deur "overbruggen"?  (gelezen 13260 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17862
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #45 Gepost op: 02 July 2009, 16:48:21 »
Citaat
Maar het idee van Ronald Halma vind ik zo gek nog niet.

'T is eigenlijk niet mijn idee, Sebas.... ;) Het is gemaakt door een Amerikaanse 0N3/0N30 bouwer. Omdat ik alles specials van Model Railroader koop kom je nogal eens leuke tips tegen. En dit is er 1 van  :)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3976
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #46 Gepost op: 02 July 2009, 16:54:40 »
 Ook ik heb een ander idee over een overbrugbare deuropening  uit de MRR zelf, toen ik hem nog las.
 Dat was een zwaaibrug, dus ook zo zijdelings wegdraaiend. Maar het was een ander artikel.
 Het zijn van die artikelen, die je leest en bijna zou vergeten, totdat je het idee ineens kunt gebruiken. Leuk is dat.  ;D .
 Momenteel heb ik gewoon een stevige strook MDF, die ik in de brugopening leg. Ik kan er ook onderdoor kruipen. De hoogte is ca 113 cm.
 vr gr Peter .
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #47 Gepost op: 02 July 2009, 17:30:07 »
Op mijn eigen zolderkamer is het nog veel simpeler opgelost. Daar zit helemaal geen deur in. Alleen maar een opening waar je deur kan. En voor die opening ligt een wegneembare module. Neem je die module niet weg, dan moet je er dus onderdeur kruipen. (ja, dat lukt nog op mijn leeftijd)

Bij mij is het nog gekker, de deur van de grootste kamer op de 1e verdieping heb ik er ook uitgehaald. En daar begint gelijk de baan al, dus niks wegnemen, ik moet er van begin af aan onderdoor kruipen. Omdat ik toch ook onder de andere delen door moet kruipen, kan ik net zo goed kruipend de kamer binnen gaan. De baan staat op palen, de hoogte is zo'n 125 cm. Uiteraard open constructie met genoeg staplaatsen, mangaten. Als ik met beide ellebogen op beide knieën steun, kan ik erdoor zonder stoten - theoretisch... - en kan ik in beide handen nog wat mee sjouwen ook. In de praktijk stoot ik me voortdurend, maar dat heb ik er voor over.

In het geval van Arthur zou ik zeggen: maak de plank op oog/sta- hoogte gewoon vast en laat de hele familie incusief je eigen persoon, eens een kleine buiging maken om onder je plank door te gaan. Dat staat tegenover de moeite om de deur te openen/sluiten, dat hoeft niet omdat je de die eruit gehaald hebt. Kun je de plank rondom vast maken en zit je niet met halsbrekens omtrent een beweegbaar deel. De deur zou je net als Jaap ook aan de buitenkant kunnen hangen.

Ik heb al een trein

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #48 Gepost op: 02 July 2009, 18:27:57 »
Hoi allen,

(heb vanmiddag lekker met de laptop in de tuin gezeten en wat zitten tekenen)
Indien de deur naar binnen draait, zoals meestal het geval is, en je heb geen zin om de deur te veranderen, dan zou het bijvoorbeeld op de volgende manier opgelost kunnen worden:

(klik voor groter plaatje)

mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3976
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #49 Gepost op: 02 July 2009, 18:45:18 »
 Ja, zo kan het met een naar binnenbewegende deur.  (y)
 Waar je wel aan denken moet, is dat je de deurkruk goed moet kunnen bereiken en bewegen.
 Daardoor zit je vast aan een hoogte van je baan, die zodanig moet zijn dat de plank hoger dan  de deurkruk komt,zoveel eronder, dat je handen niet perongeluk in de bovenleidig komen.  8)
 vr gr Peter
 
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen