Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 15:54:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 15:32:49
US diorama in H0 door Basilicum
Vandaag om 15:32:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door Hans Reints
Vandaag om 15:31:48
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 14:35:12
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 14:17:51
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 13:42:34
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
  

Auteur Topic: Deur "overbruggen"?  (gelezen 13535 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18131
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #45 Gepost op: 02 July 2009, 16:48:21 »
Citaat
Maar het idee van Ronald Halma vind ik zo gek nog niet.

'T is eigenlijk niet mijn idee, Sebas.... ;) Het is gemaakt door een Amerikaanse 0N3/0N30 bouwer. Omdat ik alles specials van Model Railroader koop kom je nogal eens leuke tips tegen. En dit is er 1 van  :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4026
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #46 Gepost op: 02 July 2009, 16:54:40 »
 Ook ik heb een ander idee over een overbrugbare deuropening  uit de MRR zelf, toen ik hem nog las.
 Dat was een zwaaibrug, dus ook zo zijdelings wegdraaiend. Maar het was een ander artikel.
 Het zijn van die artikelen, die je leest en bijna zou vergeten, totdat je het idee ineens kunt gebruiken. Leuk is dat.  ;D .
 Momenteel heb ik gewoon een stevige strook MDF, die ik in de brugopening leg. Ik kan er ook onderdoor kruipen. De hoogte is ca 113 cm.
 vr gr Peter .
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #47 Gepost op: 02 July 2009, 17:30:07 »
Op mijn eigen zolderkamer is het nog veel simpeler opgelost. Daar zit helemaal geen deur in. Alleen maar een opening waar je deur kan. En voor die opening ligt een wegneembare module. Neem je die module niet weg, dan moet je er dus onderdeur kruipen. (ja, dat lukt nog op mijn leeftijd)

Bij mij is het nog gekker, de deur van de grootste kamer op de 1e verdieping heb ik er ook uitgehaald. En daar begint gelijk de baan al, dus niks wegnemen, ik moet er van begin af aan onderdoor kruipen. Omdat ik toch ook onder de andere delen door moet kruipen, kan ik net zo goed kruipend de kamer binnen gaan. De baan staat op palen, de hoogte is zo'n 125 cm. Uiteraard open constructie met genoeg staplaatsen, mangaten. Als ik met beide ellebogen op beide knieën steun, kan ik erdoor zonder stoten - theoretisch... - en kan ik in beide handen nog wat mee sjouwen ook. In de praktijk stoot ik me voortdurend, maar dat heb ik er voor over.

In het geval van Arthur zou ik zeggen: maak de plank op oog/sta- hoogte gewoon vast en laat de hele familie incusief je eigen persoon, eens een kleine buiging maken om onder je plank door te gaan. Dat staat tegenover de moeite om de deur te openen/sluiten, dat hoeft niet omdat je de die eruit gehaald hebt. Kun je de plank rondom vast maken en zit je niet met halsbrekens omtrent een beweegbaar deel. De deur zou je net als Jaap ook aan de buitenkant kunnen hangen.

Ik heb al een trein

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #48 Gepost op: 02 July 2009, 18:27:57 »
Hoi allen,

(heb vanmiddag lekker met de laptop in de tuin gezeten en wat zitten tekenen)
Indien de deur naar binnen draait, zoals meestal het geval is, en je heb geen zin om de deur te veranderen, dan zou het bijvoorbeeld op de volgende manier opgelost kunnen worden:

(klik voor groter plaatje)

mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4026
Re:Deur "overbruggen"?
« Reactie #49 Gepost op: 02 July 2009, 18:45:18 »
 Ja, zo kan het met een naar binnenbewegende deur.  (y)
 Waar je wel aan denken moet, is dat je de deurkruk goed moet kunnen bereiken en bewegen.
 Daardoor zit je vast aan een hoogte van je baan, die zodanig moet zijn dat de plank hoger dan  de deurkruk komt,zoveel eronder, dat je handen niet perongeluk in de bovenleidig komen.  8)
 vr gr Peter
 
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen