Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
Vandaag om 13:02:54
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:58:46
Piko 2025 door Nebenbahn Ep3
Vandaag om 12:57:41
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Ben
Vandaag om 12:30:41
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:26:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:24:47
NS 3502 van zwart naar groen door Mar-Cas
Vandaag om 12:23:31
Haperende locs door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:59:12
Standerdmolen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 11:25:00
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 11:23:46
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 11:06:23
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:33:32
lima spoor N lok schoonmaken door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:05
Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:43
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:07:20
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:57:05
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 08:14:16
Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:41:02
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 00:10:44
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Ruben90
22 September 2025, 23:27:50
Minibaan Visserskaai H0 door Ruben90
22 September 2025, 23:20:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door NS264
22 September 2025, 23:06:40
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door bask185
22 September 2025, 22:53:54
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door FritsT
22 September 2025, 22:42:15
Messing op z'n Zweeds (h0) door Rob Ellerman
22 September 2025, 22:22:41
Werps 18 luiker Groentewagen door orientexpress
22 September 2025, 22:10:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
22 September 2025, 21:41:54
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
22 September 2025, 21:11:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
22 September 2025, 20:20:04
Au bord de la Cèze door Ronald69
22 September 2025, 19:42:36
  

Auteur Topic: verschil C30-7 en C36  (gelezen 2261 keer)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
verschil C30-7 en C36
« Gepost op: 21 September 2006, 21:39:23 »
Ik zoek naar een amerikaanse diesellok in HO . De CNR ND5 is volgens een boek afgeleid van de amerikaanse diesellok C36 . Een website bericht dat de C30-7 het zou zijn .
Mijn vraag is : wat is het verschil tussen een C30-7 en een C36 ? Lengte , vermogen ...... ? Wie kan mij helpen .

gr Jos

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26787
    • Pagina van klaas
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #1 Gepost op: 21 September 2006, 23:41:56 »
Via google vond ik deze site: http://www.usatrains.ch/eng/GE.htm
De C30-7 heeft een vermogen van 3000 pk, de C36-7 is 3750 pk.
Ergens op die pagina staat een opmerking dat er geen uitwendig zichtbare verschillen zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #2 Gepost op: 22 September 2006, 00:44:07 »
Hallo allemaal,

Uiterlijke verschillen zijn er wel degelijk, maar zowel bij de C30-7 en C36 verschillen de loks ook in de series zelf . De verschillen zijn voornamelijk het aantal en hoogte van machinekamer deuren , en de plaats, afmetingen en aantal luchtroosters, alsmede de afmetingen van het grote koelrooster achterboven op.

Groeten, Alexander

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #3 Gepost op: 22 September 2006, 03:52:41 »
Een C36 bestaat niet, dat moet zijn C36-7. En die ND5 is gewoon de benaming voor de 422 C36-7 machines die voor CNR geproduceerd zijn. De C36-7 was zowieso een soort export machine. Athearn maakte vroeger een C36-7. En Railpower Products had vroeger een body in H0. Deze paste goed op een Athearn onderstel. De clue was dat deze veel beter gedetailleerd was. RPP is al een tijdje geleden overgenomen door Athearn en het is wachten op een heruitgave van de C36-7 met de RPP shell.

http://cgi.ebay.com/ATHEARN-C36-7-CONRAIL-6633_W0QQitemZ260003462825QQcmdZViewItem hier zie je een oud Athearn apparaat. Voor een poep en een scheet heb je zo'n ding.

Pak dus geen C30-7, dat loopt wel op hetzelfde onderstel, maar de opbouw is gegarandeerd verschillend.

http://www.railwaysofchina.com/nd5.htm hier nog wat aardige weetjes en een foto en tekening. iedereen blij.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #4 Gepost op: 22 September 2006, 06:16:24 »
Hallo alle drie .

Ik weet nu genoeg om de ND5 te maken . Bedankt voor het snelle antwoord .

Jos

Ps draadje mag dicht

arjen

  • Gast
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #5 Gepost op: 22 September 2006, 21:46:39 »
Zie voor nog meer foto's http://gallery.balticrailpics.net/thumbnails.php?album=8
In Estland rijden zowel C30-7's als C36-7's, allebei tweedehands uit Amerika.

Arjen.