Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco traxx 'Eurocity'
door
the_gold
Vandaag
om 13:02:54
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 12:58:46
Piko 2025
door
Nebenbahn Ep3
Vandaag
om 12:57:41
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september)
door
Ben
Vandaag
om 12:30:41
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:26:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:24:47
NS 3502 van zwart naar groen
door
Mar-Cas
Vandaag
om 12:23:31
Haperende locs
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:59:12
Standerdmolen
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 11:25:00
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:23:46
Raadplaatje
door
Lars Smelter
Vandaag
om 11:06:23
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:33:32
lima spoor N lok schoonmaken
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:02:05
Pendel module
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:56:43
Op Zuid (NL H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:07:20
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 08:57:05
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
tothebeach
Vandaag
om 08:14:16
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:41:02
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 00:10:44
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
Ruben90
22 September 2025, 23:27:50
Minibaan Visserskaai H0
door
Ruben90
22 September 2025, 23:20:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
NS264
22 September 2025, 23:06:40
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm
door
bask185
22 September 2025, 22:53:54
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
FritsT
22 September 2025, 22:42:15
Messing op z'n Zweeds (h0)
door
Rob Ellerman
22 September 2025, 22:22:41
Werps 18 luiker Groentewagen
door
orientexpress
22 September 2025, 22:10:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
defender
22 September 2025, 21:41:54
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Ronald Halma
22 September 2025, 21:11:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
22 September 2025, 20:20:04
Au bord de la Cèze
door
Ronald69
22 September 2025, 19:42:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
verschil C30-7 en C36
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: verschil C30-7 en C36 (gelezen 2261 keer)
roco
Offline
Berichten: 1978
verschil C30-7 en C36
«
Gepost op:
21 September 2006, 21:39:23 »
Ik zoek naar een amerikaanse diesellok in HO . De CNR ND5 is volgens een boek afgeleid van de amerikaanse diesellok C36 . Een website bericht dat de C30-7 het zou zijn .
Mijn vraag is : wat is het verschil tussen een C30-7 en een C36 ? Lengte , vermogen ...... ? Wie kan mij helpen .
gr Jos
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26787
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #1 Gepost op:
21 September 2006, 23:41:56 »
Via google vond ik deze site:
http://www.usatrains.ch/eng/GE.htm
De C30-7 heeft een vermogen van 3000 pk, de C36-7 is 3750 pk.
Ergens op die pagina staat een opmerking dat er geen uitwendig zichtbare verschillen zijn.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Alexander
Offline
Berichten: 795
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #2 Gepost op:
22 September 2006, 00:44:07 »
Hallo allemaal,
Uiterlijke verschillen zijn er wel degelijk, maar zowel bij de C30-7 en C36 verschillen de loks ook in de series zelf . De verschillen zijn voornamelijk het aantal en hoogte van machinekamer deuren , en de plaats, afmetingen en aantal luchtroosters, alsmede de afmetingen van het grote koelrooster achterboven op.
Groeten, Alexander
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #3 Gepost op:
22 September 2006, 03:52:41 »
Een C36 bestaat niet, dat moet zijn C36-7. En die ND5 is gewoon de benaming voor de 422 C36-7 machines die voor CNR geproduceerd zijn. De C36-7 was zowieso een soort export machine. Athearn maakte vroeger een C36-7. En Railpower Products had vroeger een body in H0. Deze paste goed op een Athearn onderstel. De clue was dat deze veel beter gedetailleerd was. RPP is al een tijdje geleden overgenomen door Athearn en het is wachten op een heruitgave van de C36-7 met de RPP shell.
http://cgi.ebay.com/ATHEARN-C36-7-CONRAIL-6633_W0QQitemZ260003462825QQcmdZViewItem
hier zie je een oud Athearn apparaat. Voor een poep en een scheet heb je zo'n ding.
Pak dus geen C30-7, dat loopt wel op hetzelfde onderstel, maar de opbouw is gegarandeerd verschillend.
http://www.railwaysofchina.com/nd5.htm
hier nog wat aardige weetjes en een foto en tekening. iedereen blij.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roco
Offline
Berichten: 1978
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #4 Gepost op:
22 September 2006, 06:16:24 »
Hallo alle drie .
Ik weet nu genoeg om de ND5 te maken . Bedankt voor het snelle antwoord .
Jos
Ps draadje mag dicht
Gelogd
arjen
Gast
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #5 Gepost op:
22 September 2006, 21:46:39 »
Zie voor nog meer foto's
http://gallery.balticrailpics.net/thumbnails.php?album=8
In Estland rijden zowel C30-7's als C36-7's, allebei tweedehands uit Amerika.
Arjen.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
verschil C30-7 en C36