Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 22:24:19
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 22:21:20
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 22:19:10
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 22:17:02
Bauarbeiten im gange door Sikko
Vandaag om 22:05:53
Achtergrond met AI door Sikko
Vandaag om 22:03:08
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:58:46
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 21:50:03
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:43:11
Goede wensen voor 2026 door cor_b
Vandaag om 21:18:01
Roco 10836 wissel schakelaar door TvdZ
Vandaag om 20:57:28
Spoor- en tramweg parafernalia door sneek
Vandaag om 20:55:38
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
Vandaag om 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
Vandaag om 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
  

Auteur Topic: NS heeft meer treinen nodig  (gelezen 15846 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #45 Gepost op: 31 August 2006, 20:04:47 »
Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

ICK bijvoorbeeld, en dan de 1700-en vrijmaken.

Gert1

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #46 Gepost op: 31 August 2006, 20:38:24 »
Volgens mij is er een redelijk overschot aan locomotieven, in ieder geval de Railion 1600's. Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

- Peter

Klopt, maar Railion 1600's komen niet uit een ander land hè?
(Ik schreef immers tractievoertuigen uit een ander land lijken me uitgesloten). De vraag is overigens of het vooral om een tekort aan zitplaatsen gaat of ook om een tekort aan tractie?

mvg,
Gert

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #47 Gepost op: 31 August 2006, 21:00:26 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.

Het vraagpunt betreft naar mijn idee het verkrijgen van rijtuigen. Overigens is er qua tractie nog een alternatief. De TRAXX locomotieven ondergaan op dit moment een toelatingsattest voor het Nederlandse spoor. Deze kunnen eenvoudig onttrokken worden aan een dispolocpool.

Kortom het probleem van het materieeltekort is te overzien

Greetz,

Willem

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #48 Gepost op: 01 September 2006, 01:31:24 »
traxx is de serie 185 van Bombardier, de disco pool is van conculega siemens.

Groeten, Alexander

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #49 Gepost op: 01 September 2006, 01:49:56 »
NSR is ook heeft ook lijnen in de Uk , waar door de wetgeving daar, bijna alle treinen vervangen zijn. Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Groeten, Alexander

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #50 Gepost op: 01 September 2006, 11:11:19 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.
Alleen kunnen de 1600'en dan nog steeds niet met de ICR BDs'en rijden omdat die hetzelfde stuurstandsysteem hebben als de 1700'en/DDAR terwijl de 1600'en een ander systeem hebben voor het DDM materieel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mr Timetable

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #51 Gepost op: 01 September 2006, 12:54:06 »
Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Zeer geschikt voor spitstreinen ;D :)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #52 Gepost op: 02 September 2006, 00:45:48 »
OP een rijtje:
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
de ICK gaan weer geheel in dienst
er worden 11 BDs'en bij gebouwd
vanaf 2008 stromen de nieuwe sprinter zesjes binnen.
benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #53 Gepost op: 02 September 2006, 11:15:15 »
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
V4-V6 zijn het, de 400-nummerserie van Plan V.

benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.
Aangezien de BNL-serie 600 bij mijn weten vooralsnog gewoon blijft rijden, zullen daarvoor (ook) veel normale ICR nodig zijn, oftewel een vermindering van het voor binnenland beschikbare ICR.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #54 Gepost op: 02 September 2006, 13:43:55 »
Maar dat worden dan die (Traxx?) locs voor de HSL met ICR(m), al dan niet in Benelux-uitvoering? Hoe hard mag ICRm eigenlijk? 160 km/u?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #55 Gepost op: 02 September 2006, 13:59:55 »
ICRm moet op de HSL gaan rijden, dat is duidelijk, en ze mogen inderdaad 160 km/u.

groet,
Julius