Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Sfeer op je modelbaan door Dioramaview
Vandaag om 14:14:45
DDAR op basis van een Artitec DDM door WeKra
Vandaag om 14:13:44
Tams app door rvredebregt
Vandaag om 14:11:04
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door henk
Vandaag om 13:11:47
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:19:36
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Fleischmann Anna ombouw. door Besselspoor
Vandaag om 11:43:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
  

Auteur Topic: NS least Vectrons  (gelezen 6833 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: NS least Vectrons
« Reactie #30 Gepost op: 03 May 2018, 15:14:05 »
NS least lokken en gaat ze dan in de kleuren van een ander? Ik acht de kans erg klein...
De ICE van NSI is ook blauw geel wou je zeggen ;)
Gezien dat de rijtuigen wit zijn zou het me dus niet verbazen als ze voor een homogene kleurstelling gaan.
Captrain rijd ook met twee loccen met het jasje van een andere partij aan, in de spoorwereld is niks vreemd ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1385
Re: NS least Vectrons
« Reactie #31 Gepost op: 03 May 2018, 15:43:29 »
Is bij de ILT-toelating voor de Vectron ook meteen toelating verleent voor de 200km/h passagiersversie eigenlijk? (ongeacht hoe hard je er mee wilt gaan rijden)
Aangezien die technisch net wat anders is dan de standaardversie... (volgens Wikipedia motorophanging en "uitrustingspakket")

In Duitsland is het type al wel voor 200 km per uur toegelaten?

Sinds najaar 2017 rijdt er een 200km/h meerstroomversie voor de Eurocity tussen Hamburg en Praag.
« Laatst bewerkt op: 03 May 2018, 15:45:22 door Quinzeedied »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8495
  • Spoor N
Re: NS least Vectrons
« Reactie #32 Gepost op: 03 May 2018, 15:45:22 »
In Duitsland is het type al wel voor 200 km per uur toegelaten?
Voor zover ik de Wiki-pagina begrijp wel, diverse maatschappijen hebben locs voor 200 km/u besteld/afgenomen. In Beieren rijdt de DB een RE met Vectrons over een hogesnelheidslijn maar ik kan niet vinden of dat echt 200 of 160 km/u is.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: NS least Vectrons
« Reactie #33 Gepost op: 03 May 2018, 17:18:09 »
De ICE van NSI is ook blauw geel wou je zeggen ;)
Gezien dat de rijtuigen wit zijn zou het me dus niet verbazen als ze voor een homogene kleurstelling gaan.
Captrain rijd ook met twee loccen met het jasje van een andere partij aan, in de spoorwereld is niks vreemd ;)
Daar heb je een mooie te pakken, dat is inderdaad waar. Maar die NS ICE draait natuurlijk wel gewoon in de DB poule, dat is wel een verschil met deze lokken die niks anders zullen doen.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4533
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS least Vectrons
« Reactie #34 Gepost op: 03 May 2018, 18:29:50 »
Ow ja. ik zie het. Had nog gedetailleerder/specifieker moeten wezen. In Nederland is een loc die 200 kan, op de route in Nederland niet nodig.  ;)

Precies. Maar gezien ze de locwissel willen vermijden is een 200km/u loc noodzakelijk. Nu rijd de ICB op een paar trajecten in Duitsland al 200km/u

Maar we zullen wel zien wat het wordt.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re: NS least Vectrons
« Reactie #35 Gepost op: 03 May 2018, 18:56:08 »
Daar heb je een mooie te pakken, dat is inderdaad waar. Maar die NS ICE draait natuurlijk wel gewoon in de DB poule, dat is wel een verschil met deze lokken die niks anders zullen doen.

Zolang zelfs het NSI personeel welke op Duitsland rijden in het Duitse uniform lopen zou het mij niets verbazen. Zoals wel vaker begint het spoor daar waar de logica ophoud.

Gr. Silvester

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re: NS least Vectrons
« Reactie #36 Gepost op: 03 May 2018, 19:56:29 »
Is bij de ILT-toelating voor de Vectron ook meteen toelating verleent voor de 200km/h passagiersversie eigenlijk? (ongeacht hoe hard je er mee wilt gaan rijden)
Aangezien die technisch net wat anders is dan de standaardversie... (volgens Wikipedia motorophanging en "uitrustingspakket")

Sinds najaar 2017 rijdt er een 200km/h meerstroomversie voor de Eurocity tussen Hamburg en Praag.
Er is nog altijd locwissel in Dresden HBF. Momenteel worden de machinisten opgeleid voor de BR193 en na de zomer is doorgaande tractie voorzien.

Wummeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re: NS least Vectrons
« Reactie #37 Gepost op: 03 May 2018, 20:03:46 »
Van mij mogen ze Railjet materiaal aanschaffen/leasen voor die route naar Berlijn. Afgelopen winter in Oostenrijk een stukje in dat spul mogen zitten en wat was dat een verademing ten opzichte van het ICE en EC materiaal wat we daarvoor hadden!
Gr,

Jan Willem

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS least Vectrons
« Reactie #38 Gepost op: 06 May 2018, 19:06:51 »
Voor zover ik de Wiki-pagina begrijp wel, diverse maatschappijen hebben locs voor 200 km/u besteld/afgenomen. In Beieren rijdt de DB een RE met Vectrons over een hogesnelheidslijn maar ik kan niet vinden of dat echt 200 of 160 km/u is.
160... De Dosto's mogen niet harder.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de