Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Karst Drenth
Vandaag
om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:53:04
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:21:53
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Mark D.
Vandaag
om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 20:00:46
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 19:57:35
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 19:28:50
Locatie van foto gezocht
door
odaoda
Vandaag
om 19:13:38
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Bob11
Vandaag
om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
1
...
9
10
[
11
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation. (gelezen 24221 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #150 Gepost op:
15 May 2023, 13:25:53 »
Toch nog een uithaalspoor kunnen intekenen voor de lijnwerkplaats.
Hiervoor is Halte zeskant wel zijn passeersporen kwijtgeraakt.
De nieuwe situatie van het kopstation en lijnwerkplaats.
Zeskant is zijn passeersporen kwijtgeraakt.
De lengte van de onzichtbare aansluiting naar België is iets langer geworden.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2678
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #151 Gepost op:
15 May 2023, 13:29:25 »
Ik denk dat je hier veel plezier van gaat hebben, mooie toevoeging
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Luud H
Offline
Berichten: 104
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #152 Gepost op:
15 May 2023, 13:57:12 »
Mooi emplacement zo....ik volg het met interesse...
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #153 Gepost op:
10 July 2023, 01:36:30 »
Weer iets veranderd, en diverse gebouwen ingetekend.
De perrons van Halte Zeskant zijn van elkaar gescheiden, en ook het enkelsporig grensbaanvak is zo verwerkt dat het achter Zeskant verdwijnt.
De aanpassingen in Halte Zeskant.
De aanpassingen op Maasdal hebben meer vorm gekregen.
Ook is te zien waar diverse gebouwen geplaatst kunnen gaan worden.
In Traincontroller ziet dat er dus zo uit.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #154 Gepost op:
21 March 2024, 23:57:17 »
Afgelopen weekend op OntraXS geweest en daar zag ik iets dat ik wel heel erg mooi vond.
Ik heb dan ook besloten om de sextant te laten vervallen.
Station Zeskant heet voortaan valkenburg.
het station blijft zijn 3 sporen behouden.
Spoor 1 en 2 zijn de binnenlandse trajecten, spoor 3 gaat naar België.
Aan het einde van spoor 3 komt een spanningssluis.
De overgangen op het station zijn gecombineerd met het openbare voetpad.
Dat betekend dat er 4 voetganger overwegbomen nodig zijn.
Voor het wegverkeer is een setje AHOB's genoeg.
Ook heb ik een beetje spoor gesaneerd in het hoofstation.
voor het stationsgebouw heb ik gekozen voor Neupreußen, alleen dat station blijft de fictieve naam Maasdal houden.
Het is een kopstation, dat kan door de beschikbare ruimte helaas niet anders.
dus een bestaande naam voor dit station lijkt me dan ook niet gepast.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 22 March 2024, 00:05:11 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2678
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #155 Gepost op:
22 March 2024, 08:17:01 »
Lijkt mij een mooie toevoeging en persoonlijke mening: je hoofd(kop)station er wel een stuk rustiger uit. Enige nadeel is dat je omloopspoor naar Brand Bier wel een heel stuk korter is geworden. Als ik het inschat kan je daar 3 of 4 (korte) goederenwagens kwijt, dat lijkt mij wat weinig. Misschien het idee om anders het omloopspoor te combineren met het spoor ernaast (spoor 6)? Dan kan je bv ook met een korte reizigerstrein omlopen?
Om dezelfde reden kan je ook overloopwissels toevoegen bij sporen 4 en 5?
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #156 Gepost op:
22 March 2024, 12:02:50 »
Rogier,
Meer dan 2 a 3 wagens komen ook niet bij de Brand.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2678
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #157 Gepost op:
22 March 2024, 12:47:04 »
Hoe wil je nu kopmaken eigenlijk? Of rij je alleen met treinstellen? Want als je wil kopmaken is een omloospoor handig en/of een kopspoor aan de andere zijde. Beide heb je nu niet echt, behalve het groene spoor voor de PTT, daar kan je 1 of misschien 2 locs kwijt.
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #158 Gepost op:
22 March 2024, 12:59:22 »
De trein wordt door een andere lok overgenomen, en na vertrek wordt de aangekomen lok afgerangeerd.
Goederentreinen, en ook de PTT komen altijd op het goederenspoor naast het busstation aan waar de lok/motorpost kan omlopen.
Mischien is dat wel voor verbetering vatbaar.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2678
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #159 Gepost op:
22 March 2024, 13:13:17 »
Beste Jos,
Het is altijd lastig om iets direct goed te ontwerpen, maar mij helpt het altijd om het na te spelen/simuleren. Waar komt welke (soort) trein binnen. Hoe ga je kopmaken? Vanaf welk spoor moet de loc dan komen en waar kan de afgerangeerde loc neergezet worden. Die laatste 2 zie ik niet echt in je plan terugkomen. Ik vind het verder echt een fraai plan, maar het is jammer als je er achteraf achter komt dat je echt compleet iets mist
. Vandaar mijn mee-denken.
Je hebt nu (denk ik) ook veel rangeerbewegingen over het hoofdspoor. Dat is iets dat ze in het echt vermijden, want dan kan er niks anders rijden. Dus als het kan is het mooi om dat in model na te bootsen.
Succes!
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #160 Gepost op:
22 March 2024, 14:49:54 »
Ik heb de omloop bij de goederen iets verplaats zodat er meer ruimte ontstaat voor langere treinen.
Ook is er een omloop gemaakt bij de PTT.
Bij het afrangeren wordt trouwens altijd via het uithaalspoor van de werkplaats gereden.
van daar kunnen ook de loks weggezet worden.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2678
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #161 Gepost op:
22 March 2024, 17:56:00 »
Lijken mij prima toevoegingen
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #162 Gepost op:
22 March 2024, 18:47:31 »
Nog meer sporen gesaneerd.
Bij de brand zijn de uithaalsporen verwijderd omdat ze eigenlijk toch geen functie hebben.
Het seinhuis is verplaatst, en naast het kruiswissel is er nog een kort opstelspoor bij gekomen.
Zodoende is er nog meer plaats vrij gekomen voor scenery.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2678
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #163 Gepost op:
23 March 2024, 12:26:29 »
Scenery is altijd goed
.
Je zou ook vanaf spoor "7" rechtdoor kunnen gaan met een Engels wissel en het driewegwissel bij Brand dan vervangen door een regulier wissel (of misschien wel geheel vervangen door een bocht). Je krijgt dan wat meer afstand tussen "Brand" en het hoofdspoor, dus je zou daar prima een hek oid kunnen maken. Daarnaast kan je direct vanaf spoor 7 een loc wegzetten op een kopspoor, wat het kopmaken weer makkelijker maakt (hoef je niet via het hoofdspoor te rangeren).
Je zou ook spoor 6 kunnen laten vervallen en spoor 7 als perronspoor gebruiken. Dan kan je ook met je reizigersmaterieel kopmaken (via een Engels wissel) naar het kopspoor, zodat je treindienst gewoon door kan gaan over het hoofdspoor.
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
1
...
9
10
[
11
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.