Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door sncf231e
Vandaag om 11:39:44
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door RobbertJan
Vandaag om 11:17:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:15:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 11:06:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Montanbahn
Vandaag om 11:03:55
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
Vandaag om 10:36:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:28:01
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door bask185
Vandaag om 10:25:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:23:07
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Montanbahn
Vandaag om 10:20:10
verlichting inbouwen voor beginners door bask185
Vandaag om 10:18:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 10:12:31
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Bahn-AG
Vandaag om 09:48:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:12:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:43:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 08:36:16
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 07:48:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
23 October 2025, 14:49:15
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn  (gelezen 13999 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #75 Gepost op: 14 September 2020, 12:30:34 »
Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden. Dan vind ik dat je geen stickertje hebt verdiend (*).


(*) Zelfs niet in de huidige tijd waarin "je best doen" ook al voldoende is voor een aai over je bol van de juf. Huppekee, beetje spartaans opvoeden, ja? ;)



... Dit is sowieso erg lastig, ook met de huidige rekenkracht de we tot de beschikking hebben...

Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."




......

......


Ja, ik zie het al weer hoor, helemaal verkeerd  ::)  Ze hebben beton gebruikt en da's helemaal niet goed! Als die treinen nou te zwaar zijn dan moeten we gewoon die brugdelen een beetje lichter maken, dat heft elkaar op!  (y)  Dus als we die brug nou gewoon van piepschuim maken is er niks aan het handje. Maar goed dat ik zo slim ben want jullie waren daar mooi nog niet opgekomen, hè?  :angel:


Vr. groet, Martijn  ;)



henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22622
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #76 Gepost op: 14 September 2020, 12:40:47 »
 ;D

Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden.

Maar zoiets heeft Silvester dus al in post 41 verteld. Alles wat daarna over de Botlekbrug is geschreven is nogal overbodig en off topic bovendien.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #77 Gepost op: 14 September 2020, 13:55:05 »
Ah, sorry, dat had ik niet gelezen   :-X

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #78 Gepost op: 14 September 2020, 18:54:47 »
Bij deze zal ik me verder weerhouden van enige vorm van reactie.
Gewoon simpelweg vragen om info omdat je t zelf niet weet,of je een vermoeden hebt hoe iets volgens een leek in elkaar zou moeten steken,dat resulteert in "onaangename reacties"
Ik eindig daarom met de volgende woorden,tekst typen op een forum kan ten alle tijde verkeerd worden geïnterpreteerd,want je leest iets, maar snapt niks van de intentie of hoe iemand het bedoelt.
DEUVM  :angel:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

TimoD

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #79 Gepost op: 16 September 2020, 16:58:56 »
Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."

En dat heet (aannemers-)risico! Vroeger werd er dan gewoon wat bijgeplakt aan de brug oid (of was het niet nodig want men bouwde immers een stuk minder op de limiet) en nu wordt dat met risico inventarisaties in contracten afgedicht.

Groeten!

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #80 Gepost op: 17 September 2020, 21:35:39 »
Marc vroeg naar een officieel document. Het verhaal is de wereld in geholpen door het vakblad Cobouw. Daarna ging RTL erover berichten en werden kamervragen gesteld die door de minister zijn beantwoord.
Bedankt voor beide links.

Het gaat er in feite om dat er nu serieel in plaats van parallel (in de tijd gezien) gewerkt/afgebouwd gaat worden. Dat kost meer tijd en daardoor vaak ook meer geld.
« Laatst bewerkt op: 17 September 2020, 21:39:50 door Martin Hornis. Reden: alinea er bij »
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.