Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Extra functie in Zimo MS450P22 door VAM65
Vandaag om 16:26:33
Probleem bij inbouw decoder door Jelmer
Vandaag om 16:23:26
Lodewickshaven door Ben
Vandaag om 16:20:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 16:19:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:05:11
Roco AC modellen door Jelmer
Vandaag om 16:03:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
Vandaag om 16:01:22
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 15:57:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:46:52
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 15:34:19
Wat is dit voor component door bellejt
Vandaag om 15:31:15
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Montanbahn
Vandaag om 15:08:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Edwin2121992
Vandaag om 14:59:26
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Eric B
Vandaag om 14:49:32
3 januari NVBS oliebollenrit door thevandijks
Vandaag om 14:32:11
Layne, Somewhere South. door Noordernet
Vandaag om 14:01:59
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 13:40:48
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door basjuh1981
Vandaag om 13:38:05
Alle detectiepunten S88 slaan even tilt door jorgendp
Vandaag om 13:36:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:35:51
PBM: hogere spanning, langzamer rijden? door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:16:30
19 Toen door Dpc Fo
Vandaag om 13:14:47
Locatie van foto gezocht door R1954
Vandaag om 13:06:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:17:02
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 11:47:44
Rail away door R1954
Vandaag om 11:45:12
Eindstation Daarhuizen door Leolin
Vandaag om 11:41:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Jelmer
Vandaag om 11:22:16
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 11:08:17
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:51:58
  

Auteur Topic: ProRail: het spoor begint vol te raken  (gelezen 11246 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #60 Gepost op: 23 August 2018, 11:58:46 »
Stel studenten OV geldig pas vanaf 10:00 en het onderwijs mag niet voor 10:00 beginnen hoeveel reizigers scheelt dat op het spoor?

We hebben tegenwoordig Skype ed. Studenten kunnen (net als de overheid van het bedrijfsleven vraagt) best meer 'thuis' werken (in dit geval college volgen). Techniek is er voor en zij volgen echt niet elke dag practicums of soortgelijke zaken waardoor fysieke aanwezigheid bij een college noodzakelijk is.
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Mario Dln

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #61 Gepost op: 23 August 2018, 13:18:23 »
Mwoah.. Studenten, scholieren en forensen weten tenminste hoe ze in en uit moeten stappen. De pensionado's en koopjesjagers met hun dal-/voordeel-/actie-/combi-/kortingkaarten staan tussen 9:00 en 9:30 allemaal bij één deur te dreutelen. En maar zeuren dat de overstap vervolgens zo krap is.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
  • Duitsland TP III/IV
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #62 Gepost op: 23 August 2018, 13:44:13 »
Ik vind ook dat wij van de 9 tot 5 mentaliteit af moeten maar dat gaat nooit gebeuren. Want; de beide ouders werken allebei fulltime omdat anders de hypotheek kan worden bekostigd; kinderen moeten!? naar voorschoolse opvang, kinderdagverblijf of school gebracht worden. Vervolgens haasten om de bus, tram, metro of trein te halen(kinderen schoten niet op, bla bla druk, druk enzo..... Na het werk het omgekeerde. O ja, er moeten nog boodschappen gehaald worden?? want in het weekend zijn we druk met de kinderen want daar hebben we door de week geen tijd voor en zij moeten!!! minimaal naar 3 sportclubs o.i.d. Vandaar dat dit soort figuren compleet door het lint gaan als hun trein iets te laat is of de trein vol is. Wijs je hun op het feit dat er 15 min. later weer een trein gaat(staat nota bene tegenover) die nog leeg is zitten ze je stom aan te kijken want ik sta hier goed en moet op tijd daar of daar zijn. Vervolgens wel gaan klagen dat er geen zitplaats is. Bovenstaand relaas maak ik dagelijks mee als Hc.......


Mwoah.. Studenten, scholieren en forensen weten tenminste hoe ze in en uit moeten stappen. De pensionado's en koopjesjagers met hun dal-/voordeel-/actie-/combi-/kortingkaarten staan tussen 9:00 en 9:30 allemaal bij één deur te dreutelen. En maar zeuren dat de overstap vervolgens zo krap is.

Als er 1 groep is dat schofterig gedrag vertoond zijn dat de eerste 3 in jouw verhaal. Pensionado's en koopjesjagers zijn vaak incidentele reizigers en weten het niet zo goed. En dan heb ik het niet over de groep asociale forensen die moeten te menen dat zij met hun vouwfiets over het perron mogen fietsen want IK MOET mijn trein halen. Die mogen van mij afstappen en het hele stuk weer teruglopen van waar zij vandaan kwamen. En ja, helaas pindakaas weg trein.
O, en dan nog iets. Dat de treinen zo vol zitten is niet de schuld van NS maar het kabinet. NS had aangegeven dat de studenten OVCP moest worden omgezet in een trajectkaart om zo ruimte te scheppen voor de forens. Studenten organisaties huilen want de arme student kon dan niet meer met het OV naar hun bijbaantje???? Ja, tuurlijk. Daarom zitten de treinen na 10en vol met studenten die terugkomen van hun bijbaan met tassen van div. modezaken e.d.
Dus kabinet zegt foei NS en vervolgens krijgen 200.000 MBO studenten ook zo'n kaart want ja, student is student.

Grt, Ronald.
« Laatst bewerkt op: 23 August 2018, 13:52:00 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Mario Dln

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #63 Gepost op: 23 August 2018, 14:19:18 »
Aha. Dan is dat waarschijnlijk een verschil in beleving tussen een hoofdconducteur en een machinist-op-treintjes-met-éénmansbediening. Ik rij liever met studenten, scholieren en forensen.  ;) (En uiteraard alle reizigers die een beetje weten hoe het werkt in en rond de trein, da's wellicht een betere omschrijving ;D)
« Laatst bewerkt op: 23 August 2018, 14:34:43 door Mario Meijerink »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27014
    • Pagina van klaas
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #64 Gepost op: 23 August 2018, 14:29:20 »
Of het nou studenten, forensen of ouden van dagen zijn, ze maken allemaal dezelfde fout. Als de trein is gestopt gaan ze op het perron met z'n allen op een kluitje voor de deur staan, zodat de uitstappers maar moeten zien hoe ze weg komen. Zo bang zijn ze dat ze geen zitplaats kunnen bemachtigen.

Het gekste wat ik heb meegemaakt was toen ik met mijn fiets voor de avondspits wilde uitstappen. Ik stond met mijn voorwiel op het perron en mijn achterwiel nog in de trein. Er kon niemand naar binnen omdat ik met mijn fiets de doorgang versperde, maar zelf kon ik ook niet verder omdat er niemand opzij ging. Zo hebben we ongeveer een halve minuut in patstelling gestaan. Totdat ik zei: als jullie naar binnen willen zal je toch echt even uit de weg moeten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
  • Duitsland TP III/IV
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #65 Gepost op: 23 August 2018, 14:31:10 »
Inderdaad, 10- 12 bakken VIRM of DDZ in de spits op Den haag Centraal, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Zwolle enz... is een hele andere beleving dan een Spurt in het noorden of oosten van het land met hooguit 2 stellen. ;)

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
  • Duitsland TP III/IV
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #66 Gepost op: 23 August 2018, 14:39:46 »
Klaas, ik zou dat geen fout noemen maar schofterig gedrag. Maak het dagelijks mee dus ik weet waar ik het over heb. Scheelt dat ik een redelijk postuur heb en vaak als eerste bij de deur sta dus waagt niemand het om langs mij naar binnen te glippen. Doet diegene dat wel gaat deze d.m.v. woord en gebaar weer terug naar buiten en achteraan aansluiten a.u.b.
Ook diegene die na het fluiten waagt om in te stappen komt er niet langs, er is nog steeds de campagne "na fluiten niet meer instappen." Door een bijna dichte deur bij mij naar binnen wurmen/wringen krijgt met een(op fatsoenlijke manier en zonder enge ziektes) scheldkanonnade te maken. Met andere woorden, of ie levensmoe is............

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #67 Gepost op: 23 August 2018, 15:12:19 »
Mag dan schofterig gedrag zijn, wat ik ook niet waardeer.  Maar wordt ook wel in de hand gewerkt door ns zelf. Te weinig zitplaatsen (2de klas) en dan opgepropt op een balkon is ook niet van deze tijd.

Tinus

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
  • Duitsland TP III/IV
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #68 Gepost op: 23 August 2018, 15:16:44 »
Tinus,

Zie mijn bovenstaande betoog. Overigens zitten we op een heleboel trajecten aan de max. wat betreft baklengtes.
En valt het kabinet iets te verwijten en niet de NS.


Grt, Ronald.
« Laatst bewerkt op: 23 August 2018, 15:25:23 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 1005
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #69 Gepost op: 23 August 2018, 18:00:40 »
Ook als er 1 reiziger uit moet en er 3 in willen staan die drie meestal pal voor de deur, heeft niks met drukte te maken, meer met dat mensen het blijkbaar gewoon echt niet snappen...

Groeten Edwin.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #70 Gepost op: 23 August 2018, 19:10:48 »
Precies.
Als zo'n iemand toevallig voor mijn neus de doorgang verspert krijgt die nou net "per ongeluk" een paar werkschoenen (met inhoud  ;D ) op zijn tenen of laat ik dan net mijn rugzak goed omhangen (duiken maar).
Als ze het niet willen snappen valt het kwartje dan misschien wel.
De tijd van netjes vragen is al lang (heel lang) voorbij  :angel:
Gr.
Eric

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #71 Gepost op: 23 August 2018, 19:28:51 »
Maar we wijken nu wel af van het oorspronkelijke onderwerp, over ProRail en de 'volle' sporen.

Over het gedrag van mensen bij in- of uitstappen kunnen we uren praten en zeuren, maar het hoort niet thuis in dit draadje. Is wel leuk voor op verjaardagen of zo.

Vriendelijk verzoek weer terug te gaan naar het onderwerp waar het allemaal mee begon.

Gr, Bert
Team forummoderatoren