Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:29:56
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 10:25:34
West-Brabantse modelspoordagen
door
HenkN
Vandaag
om 10:07:30
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
MOVisser
Vandaag
om 09:57:25
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:47:17
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27)
door
Pauldg
Vandaag
om 09:42:17
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:40:50
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:37:52
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:33:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:24:18
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
rjr
Vandaag
om 08:32:31
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 07:47:50
Phildie blanke lak verwijderen
door
Eric B
Vandaag
om 06:52:22
welke verlichtingsbron?
door
henk
Vandaag
om 05:36:21
Deutsche Humoooor, mit Modellzuuuug..
door
Teun60
Vandaag
om 00:29:34
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
16 October 2025, 23:35:49
PB Models, ICR-rijtuigen
door
MarkSpoor
16 October 2025, 22:56:03
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
16 October 2025, 22:44:30
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Nullem
16 October 2025, 22:40:04
The Summer of 69
door
Gert Arkema
16 October 2025, 21:33:03
Dreefbahn in aanbouw. Gecombineerd Marklin & Smalspoor
door
Matthijsfh
16 October 2025, 20:39:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
BartvD
16 October 2025, 20:38:29
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
16 October 2025, 20:25:11
Piko Trainsound decoder elders toepassen, kan dat ongestraft?
door
Besselspoor
16 October 2025, 19:33:33
Fleischmann br 212 bodemplaat
door
Bahn-AG
16 October 2025, 19:02:37
appel decoder
door
Pjotr500
16 October 2025, 18:13:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
16 October 2025, 15:48:59
werking 0ude Lenz silver decoder 10331
door
Ronald Halma
16 October 2025, 14:31:12
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Besselspoor
16 October 2025, 10:54:37
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
16 October 2025, 10:50:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling? (gelezen 1404 keer)
oudebiels
Offline
Berichten: 435
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Gepost op:
25 March 2017, 08:58:27 »
Hallo,
Ik las ergens in een oude draad op dit forum dat de Roco 215 niet zo geschikt is (was) voor pulsbreedteregeling. Dit zou liggen aan de motor in de oudere (eerdere) versies van deze loc.
Wat er dan mee gebeurde werd me niet helemaal duidelijk helaas.
Mijn vragen nu:
wat
maakt een electromotor minder geschikt voor pulsbreedteregeling en
hoe
uit zich dat 'minder geschikt zijn', en is hier eventueel wat aan te doen (buiten de -te dure- inbouw van een andere motor?
Bestaat er ergens een lijstje van geschiktheden van e-motoren die in de modelspoorhobby gebruikt worden?
Dank voor info hierover
Gelogd
henk
Online
Berichten: 22597
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #1 Gepost op:
25 March 2017, 09:05:00 »
Welke draad is dat dan?
Kan me er niks bij voorstellen, juist niet bij die oude Rocoknollen. In ieder geval had ik destijds zelfgebouwde pulsregelaars en de Roco's reden er best op.
Er is weleens discussie over klokankermotoren en pulsbreedteregeling. Lage frequenties dan beter vermijden. Maar die oude Roco's hadden zeker geen klokankermotoren.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26853
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #2 Gepost op:
25 March 2017, 10:42:00 »
De keuze voor een hoge pulsfrequentie is vooral van belang bij digitaal rijden. De cruise control in de decoder zorgt dan voor een soepel verloop.
Ik werk (analoog) al jaren met de Weistra regelaar die pulsen afgeeft variërend van 20 tot 100 Hz en dat werkt uitstekend, ook op een loc met klokankermotor. Alleen de vlakke motoren van Lima reageren er nogal bokkig op.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
oudebiels
Offline
Berichten: 435
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #3 Gepost op:
25 March 2017, 16:49:23 »
Citaat van: henk op 25 March 2017, 09:05:00
Welke draad is dat dan?
Gelukkig kon ik de draad terugvinden:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17406.0.html
" Hans sprinter
Berichten: 1460
Re: Roco BR 215 ombouw probleem
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2009, 15:59:23 » "
Ik hoop nu maar dat ik de tekst goed gelezen heb...
Groet van oudebiels (ook aan Klaas)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?