ik wil alles ook laten rijden via koploper, dit zou het bovenstaand rangeerproces vergemakkelijken en automatiseren.
ik ben niet in het bezit van een kolomboormachine en om een balk aan de onderkant dan een slagmoer in te zetten en met schroefdraad poten eronder ben ik bang dat het gat niet "recht" is en dat gaat wrikken met het schroefdraad.
... er zit natuurlijk een speling in de schroefdraad. is het dan mogelijk met deze opstelling dat de boel gaat "wiebelen"? ...
als ik een helling inteken bij scarm, kan ik dan het begin en eind punt van de helling een andere percentage aanhouden als de rest van de helling. dus het begin en eindpunt op 1,8% en het middengedeelte op 2,5%. dit heb ik gedaan voor de vloeiende overgang. of is het beter gewoon de hele helling 1 percentage erin te tekenen en dit tijdens de bouw op het begin en eindpunt net iets anders aan te pakken. Het gaat dus vooral voor het vloeiende overgang!
het woordgebruik
In de balk onder de vork zet je de bouten gewoon "vast".Dat kan je doen door een (slag)moer langs de onderzijde te voorzien en langs boven gewoon een lange bout er in te draaien tot die vast zit.