Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:30:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Vollmer ringloods deuren door NL-modelspoor
Vandaag om 11:15:39
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
W.V. Kalender 2026 door barry1972
Vandaag om 01:23:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 01:03:35
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Wim Vink
28 October 2025, 23:14:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
28 October 2025, 22:56:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
28 October 2025, 22:46:27
  

Auteur Topic: Syntus in Overijssel  (gelezen 6507 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #15 Gepost op: 17 June 2015, 21:13:16 »
Nee, maar maar een schoon station zou toch normaal moeten zijn.
Ben ik met je eens. Maar het verschil tussen wens en praktijk...........
Naast de (niet altijd zo nette) reiziger mogen ze (NS Stations) zelf ook wel eens in de spiegel kijken.
De uitgeklede contracten met de schoonmaakbedrijven helpen ook niet echt, geldt ook voor de treinen.

Precies, als je het goed plant, dan zet je bij structurele drukte, in Zwolle B.v. een extra rijtuig klaar. Ik snap ook wel dat je niet gaat van: 't Is druk we doen er een rijtuig bij.
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.
Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)
Gr.
Eric

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #16 Gepost op: 17 June 2015, 21:17:16 »
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs. Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #17 Gepost op: 17 June 2015, 22:37:32 »
ha heerlijk zo'n waslijn, ken je lekkur de vuile was buiten hangen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #18 Gepost op: 17 June 2015, 22:43:56 »
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.

Gelukkig heb ik een Motor.

Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)

Doet wel degelijk ter zake, neem je je klanten serieus of niet?

Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs.

Aan die instelling gaat de NS nog eens keer ten gronde!!!

Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.

Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.

Ride On

Rino

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #19 Gepost op: 17 June 2015, 22:47:24 »
Gelukkig kunnen we overal als we de bus inzitten ook direct neerdalen op een zitplaats...  ;)

Hoewel, daar vinden we het ineens wel normaal als er meer mensen staan in een bus op een gemiddelde werkdag in de spits in een stad als Utrecht...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #20 Gepost op: 17 June 2015, 23:03:29 »
Daar zeg je het al.
In de stad.
Ik heb op korte stadtrajecten geen problemen met staan.
Maar als ik voor wat langere tijd on de bus,tram,metro of trein zit dan wel.

Ga maar is in een ICMm van Apeldoorn naar Amersfoort staan. Of erger een V-IRM.
 

Groeten Martijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #21 Gepost op: 18 June 2015, 16:04:17 »
Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.
Dat is geen rijtuig maar een heel treinstel. Dat kan natuurlijk weer teveel capaciteit zijn, waardoor deze niet wordt aangekoppeld.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #22 Gepost op: 18 June 2015, 16:17:28 »
Of de combinatie zit al aan zijn maximum waardoor extra treinstellen koppelen niet mogelijk is natuurlijk...
***** ****

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #23 Gepost op: 18 June 2015, 16:25:06 »
 
Citaat
Citaat
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?


Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

NS en Rover hebben al heel lang de mogelijkheid om volle treinen te melden. Ik heb Almelo-Zwolle nog nooit in de lijstjes gezien die uit deze meldingen worden opgesteld. Het zal dus wel meevallen met de structurele volle treinen.
Heußenstein : HO, DB 1957