Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Syntus in Overijssel  (gelezen 6336 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #15 Gepost op: 17 June 2015, 21:13:16 »
Nee, maar maar een schoon station zou toch normaal moeten zijn.
Ben ik met je eens. Maar het verschil tussen wens en praktijk...........
Naast de (niet altijd zo nette) reiziger mogen ze (NS Stations) zelf ook wel eens in de spiegel kijken.
De uitgeklede contracten met de schoonmaakbedrijven helpen ook niet echt, geldt ook voor de treinen.

Precies, als je het goed plant, dan zet je bij structurele drukte, in Zwolle B.v. een extra rijtuig klaar. Ik snap ook wel dat je niet gaat van: 't Is druk we doen er een rijtuig bij.
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.
Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)
Gr.
Eric

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #16 Gepost op: 17 June 2015, 21:17:16 »
Verscheidene mensen hebben van Zwolle naar Hengelo moeten staan. Sorry maar ik vind dat niet kunnen. Dat kan misschien als je 1 euro betaald maar niet voor 10,60 Euro
Dat zou je bij de KLM niet accepteren, dat zou je bij een restaurant niet accepteren, dus waarom wel bij de NS?
Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs. Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #17 Gepost op: 17 June 2015, 22:37:32 »
ha heerlijk zo'n waslijn, ken je lekkur de vuile was buiten hangen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #18 Gepost op: 17 June 2015, 22:43:56 »
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?

Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

Ik proef uit jouw reactie dat je niet vaak met de trein reist.

Gelukkig heb ik een Motor.

Welkom in de realiteit van het reizen met het OV en in dit geval de NS.
KLM doet niet ter zake. In de vliegwereld mag je niet staan dus niet aan de orde. Zou wat lastig worden om je gordel vast te doen en je tafeltje op te klappen als je een staanplaats hebt  ;D 8)

Doet wel degelijk ter zake, neem je je klanten serieus of niet?

Omdat je een  vervoerbewijs hebt gekocht en niet een plaatsbewijs.

Aan die instelling gaat de NS nog eens keer ten gronde!!!

Een extra rijtuig is ook niet zo makkelijk toegevoegd bij een treinstel.

Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.

Ride On

Rino

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #19 Gepost op: 17 June 2015, 22:47:24 »
Gelukkig kunnen we overal als we de bus inzitten ook direct neerdalen op een zitplaats...  ;)

Hoewel, daar vinden we het ineens wel normaal als er meer mensen staan in een bus op een gemiddelde werkdag in de spits in een stad als Utrecht...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #20 Gepost op: 17 June 2015, 23:03:29 »
Daar zeg je het al.
In de stad.
Ik heb op korte stadtrajecten geen problemen met staan.
Maar als ik voor wat langere tijd on de bus,tram,metro of trein zit dan wel.

Ga maar is in een ICMm van Apeldoorn naar Amersfoort staan. Of erger een V-IRM.
 

Groeten Martijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #21 Gepost op: 18 June 2015, 16:04:17 »
Toen ik in mijn studententijd nog veel met de trein reisde heb ik heel wat koppelingen meegemaakt, ging met zo'n Scharfenbergkoppeling best snel.
Dat is geen rijtuig maar een heel treinstel. Dat kan natuurlijk weer teveel capaciteit zijn, waardoor deze niet wordt aangekoppeld.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #22 Gepost op: 18 June 2015, 16:17:28 »
Of de combinatie zit al aan zijn maximum waardoor extra treinstellen koppelen niet mogelijk is natuurlijk...
***** ****

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Syntus in Overijssel
« Reactie #23 Gepost op: 18 June 2015, 16:25:06 »
 
Citaat
Citaat
Kom ik terug op mijn eerdere opmerking. Wie zegt dat het structureel is?


Een mede reiziger die Zwolle werkt en in Hengelo woont.

NS en Rover hebben al heel lang de mogelijkheid om volle treinen te melden. Ik heb Almelo-Zwolle nog nooit in de lijstjes gezien die uit deze meldingen worden opgesteld. Het zal dus wel meevallen met de structurele volle treinen.
Heußenstein : HO, DB 1957