Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Eindstation Daarhuizen
door
Jeroen95
Vandaag
om 20:36:03
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 20:28:47
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 20:13:20
Project X......
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek
door
Albert de Heer
Vandaag
om 19:56:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 19:45:34
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:42:39
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
j.ossebaar
Vandaag
om 19:28:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 19:26:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
timtrein
Vandaag
om 19:21:59
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
BertOK
Vandaag
om 18:53:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:31:46
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
Bert_Apd
Vandaag
om 17:50:40
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi
door
Luc2000
Vandaag
om 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorzeven
Vandaag
om 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema
door
Gerard
Vandaag
om 17:12:17
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:03:44
Line-up foto's van modellen
door
R1954
Vandaag
om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan
door
aad52
Vandaag
om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
Vandaag
om 16:49:05
Oud model gangbaar maken
door
Gerrit H
Vandaag
om 16:42:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Luit
Vandaag
om 15:17:58
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal
door
Seinhuis
Vandaag
om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker
door
Ploeger
Vandaag
om 12:51:33
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 12:26:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd (gelezen 1870 keer)
RickZero
Offline
Berichten: 29
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Gepost op:
27 May 2015, 21:46:11 »
Hallo Medespoorders,
ik las een draadje in N-spoor forum over Fast Tracks en laat ik nu net van de week op de site van fast Tracks beland zijn. In het begin begreep ik er geen zak van tot het muntje viel en ik in de gaten had dat het hier om de real stuff ging namelijk zelf maken van rails en wissels. ik ben erg enthousiast over code 80 en code 55 doch zou wat meer willen weten over ervaringen van anderen met dit fabrikaat. met name de vraag hoe bevalt het tot nu toe en wat kost een beginners set voor het maken van een wissel en/of een rechte/gebogen rails in H0 en N spoor.
hoor het graag.
groeten,
Rick
«
Laatst bewerkt op: 27 May 2015, 22:27:00 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt
»
Gelogd
guest7823
Gast
Re: fast tracks code 55 en code 80
«
Reactie #1 Gepost op:
27 May 2015, 21:57:25 »
Gewoon doen ;-). Hooguit kiezen voor code 40 ;-)
Gelogd
RickZero
Offline
Berichten: 29
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Reactie #2 Gepost op:
27 May 2015, 22:36:52 »
Paul,
Dank voor reactie, maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Reactie #3 Gepost op:
28 May 2015, 07:43:46 »
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50092.0.html
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56917.0.html
Er zwerft hier op BNLS ook nog ergens een draadje over mijn code 40 railbouw, alleen dat kan ik nu even zo snel niet terug vinden
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26898
Re: Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd
«
Reactie #4 Gepost op:
28 May 2015, 09:51:10 »
Citaat van: Rickontspoord op 27 May 2015, 22:36:52
.... maar waarom zeg jij kiezen voor 40 dat is toch geen N?
De N slaat alleen op de schaalverhouding van 1:160.
Eén van de zwaarste railprofielen die in Europa worden gebruikt is UIC 54. De spoorstaafhoogte daarvan is 159 mm, zeg voor het gemak 160. Delen door 160 geeft 1 mm. Code 40 = 1,016 mm. Dat komt dus erg dichtbij.
Code 80 is twee keer zo hoog als de werkelijkheid, en zelfs code 55 is te hoog.
Met code 40 heb je wel een probleem dat je met normale railbevestiging niet uitkomt, omdat de flenzen te hoog zijn. Je kunt code 40 dus niet spijkeren, maar moet je op de bielzen solderen of lijmen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Fast Tracks code 55 en code 80, ervaringen en kosten gevraagd