Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
C12c rijtuig
door
roco
Vandaag
om 07:59:31
Terschellinger Spoor
door
roco
Vandaag
om 07:57:18
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:45:25
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:28:42
Modelspoorbaan van Einte
door
Frits C
Vandaag
om 07:13:28
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 07:13:15
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 07:03:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:11:03
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
12 October 2025, 23:27:56
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
zoeken waar een draad zit op de baan
door
Dirk
12 October 2025, 22:59:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
Kato ETA 515
door
Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179
door
Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Show je realistische treinsamenstelling
door
Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
Camickaeze
12 October 2025, 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
12 October 2025, 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
HSM D1715
door
vpeters1984
12 October 2025, 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
12 October 2025, 18:34:40
Tsjechische Sikken
door
maartenvdb
12 October 2025, 18:30:24
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
12 October 2025, 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
12 October 2025, 17:50:31
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
12 October 2025, 17:10:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers (gelezen 2121 keer)
menthal-e
Offline
Berichten: 26
Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
«
Gepost op:
15 March 2015, 19:44:02 »
Goedeavond,
Voor mij als beginner een normale vraag.
Voor jullie als kenners een domme vraag?
Maar ik wil hem toch stellen.
Want ik zie door het meten de logica niet meer.
Maar het volgende:
Ik heb een trix ice3....nu ben ik nog steeds bezig met mn front/sluit verlichting.
Hij was ff digitaal... heb hem ff naar analoog gezet (decoder eruit ).
Dit om mn trein te testen.
Beide stuurstandrijtuigen hebben 2 draaistellen.
Elk draaistel is voorzien van "massa"slepers.....en wielcontacten.
.moet onder elk stuurstand rijtuig de draaistellen met de wielcontacten aan dezelfde kant zitten ?
Daar bedoel ik mee....het voorste stuurstandrijtuig met beide draaistellen met de contacten links en de achterste stuurstandrijtuig met beide contacten rechts?
Of per stuurstandrijtuig de contacten ook al gewisseld.
Dit omdat als ie de ene kant in rijdt doen de front sluit seinen wat ze moeten doen.
Maar de andere kant branden aan beide kanten de front sluitsein allebei tegelijk.
Nogmaals ik kijk misschien over mijn eigen fout heen.
Terwijl jullie niet hoeven te twijfelen over de logica
«
Laatst bewerkt op: 15 March 2015, 20:29:19 door Bert van Gelder. Reden: Titel aangepast
»
Gelogd
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re: Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
«
Reactie #1 Gepost op:
16 March 2015, 10:17:56 »
De slepers moeten aan dezelfde kant zitten. Trix kent het zogenaamde drie-rail systeem. De linker en rechter rail zijn elektrisch van elkaar gescheiden. Door twee analoge trafo's op de rode aansluitingen (linker en rechter rail) van een aansluitrail aan te sluiten met de andere aansluiting op de blauwe aansluiting (middenrail) kan met twee treinen gelijktijdig gereden worden. Wil je dat je verlichting in je stuurrijtuig goed op je motor rijtuig reageert, dan zul je de slepers met dezelfde rail als het motorrijtuig moeten verbinden. Heb je standaard de twee rode doorverbonden, zoals je met digitaal moet doen, dan maakt het niet uit.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8570
Re: Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
«
Reactie #2 Gepost op:
16 March 2015, 10:43:53 »
De Trix ICE-3 is gewoon een tweerail model. Gaat het hier toevallig om een NS ICE-3M waar je een uitbreiding van Märklin bij hebt gekocht om er een achtdelige trein van te maken?
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
menthal-e
Offline
Berichten: 26
Re: Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
«
Reactie #3 Gepost op:
16 March 2015, 13:21:08 »
Het betreft de trix 22300 met nog 5 rijtuigen. Ik had hem 2e hands gekocht.digitaal gemaakt.....maar qua rijden doet ie het goed.
Maar qua verlichting is er het 1 en ander fout.
Als ik de ene kant op rij doet ie het goed.
Front en sluit seinen branden.
Maar de andere kant op.....branden er 3 leds aan beide zijdes.
Hij was digitaal voorbereid maar mn binnenverlichting en de front/sluitseinen zijn niet schakelbaar.
Nu kreeg ik de tip om hem analoog te maken of ie dan nog hetzelfde deed.
En dat blijkt.
Trein open gemaakt.....en ze hadden zelf al aan zitten hobbien.
In beide stuurstandrijtuigen hadden ze de rode en bruine op de print om gesoldeerd (codering was af te lezen op de print)
Alles terug gesoldeerd hoe ie eigenlijk moest zitten......testen....kortsluiting....toen de wielen ten op zichte van elkaar weer goed geplaatst qua isolatie.....nu de vraag hoe de "wielcontacten" moeten zitten.....dus van de beide stuurstandrijtuigen moeten ze aan de zelfde kant zitten?
Gelogd
Mike
Offline
Berichten: 135
Re: Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
«
Reactie #4 Gepost op:
16 March 2015, 13:51:21 »
Hoi,
Ik heb zojuist even onder mijn trix ICE (analoog) gekeken en de contactpunten zitten bij mij ook tegenovergesteld van elkaar.
Groeten,
Mike
Gelogd
menthal-e
Offline
Berichten: 26
Re: Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
«
Reactie #5 Gepost op:
16 March 2015, 16:07:09 »
Bedoel je per stuurstandrijtuig Mike?
Dus per stuurstandrijtuig beide wielassen links en bij het andere stuurstandrijtuig beide assen rechts.
Of per stuurstandŕijtuig al gewisseld?
Gelogd
Mike
Offline
Berichten: 135
Re: Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers
«
Reactie #6 Gepost op:
16 March 2015, 16:32:40 »
Ik heb onder 1 stuurstandrijtuig gekeken en daarbij zitten ze contra van elkaar.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Trix ICE-3: vraag over positie railcontacten en massaslepers