Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door spoorzeven
Vandaag om 13:56:00
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
Vandaag om 13:46:25
Acme nieuwe ICNG door Quinzeedied
Vandaag om 13:45:52
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door spoorzeven
Vandaag om 13:45:50
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 13:40:54
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 13:28:13
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:48:18
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door VAM65
Vandaag om 12:45:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 11:22:21
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:02:16
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 10:33:45
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Miniature Holland
Vandaag om 09:37:03
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 09:29:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:10
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 08:49:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:23:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Eric B
Vandaag om 06:52:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Reinout van Rees
Vandaag om 00:00:29
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N door RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
04 November 2025, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Priegelman
04 November 2025, 21:19:50
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
04 November 2025, 21:03:34
LS Models 2025 door Corné81
04 November 2025, 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
04 November 2025, 20:29:31
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
04 November 2025, 20:00:47
  

Auteur Topic: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5  (gelezen 4083 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22640
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #15 Gepost op: 08 October 2013, 21:19:13 »
En ik vind eigenlijk dat een motorbak met stroomafnemers op acht wielen (vier wielstellen, twee draaistellen  ;)) geen stroomafnameproblemen hoeft te hebben. Of heeft die motorbak echt vier asb'tjes nodig om de hele trein te kunnen trekken?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1159
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #16 Gepost op: 08 October 2013, 21:20:18 »
Rob

ik weet heel goed om welk treinstel het gaat ja, ik had er vroeger ook een van de eerste serie die roco heeft uitgebracht. Kijk dus eens bij de motorwagen zonder motor erin. In de draaistellen zitten assen die je eruit kunt halen. Uit de dummy haal je dus een as, hier zitten geen slipbandjes op en bij mijn uitvoering toen ook geen tandwiel.

Neem dus nu je motorwagen met motor, asje met slipband eruit, ander asje er weer in zetten en je hebt nu een betere stroomafname als met slipbandjes. Allen kan de motor de as niet aandrijven, maar dat maakt op te testen met de motorwagen niet uit.

Bij deze uitvoering was het ook een soort scharffenbergkoppeling die tussen de wagens zat.

Succes ermee

Bas

Rob Bogers

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
    • Mijn modelbouwhobby
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #17 Gepost op: 09 October 2013, 15:06:16 »
Volgens mij maar ik ben maar een amateur zou een vanuit de fabriek uitgevoerde trein zoals ik dan heb geen extra contact nodig moeten hebben. Lijkt mij de basis voor een slecht ontwerp maar zo ken ik Roco niet. Dus ik heb de standaard aangebrachte contactveren vervangen en hoewel er niets aan te zien was, rijdt het kleinood nu weer goed, zoals het zou moeten.

@Klaas: Tja, weer een domme fout van mij, 2 wielstellen/4 assen. ik bedoelde natuurlijk, twee draaistellen met elk 2 assen met op elke as 2 wielen! Weer wat geleerd.

Dank voor alle reacties,

Rob
« Laatst bewerkt op: 10 October 2013, 09:35:52 door Rob Bogers »
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26901
    • Pagina van klaas
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #18 Gepost op: 09 October 2013, 15:44:32 »
Rob, als ik het goed begrijp heeft de motorwagen 4 aangedreven assen, wat overigens vrij standaard is bij Roco. En op 2 van de 4 assen zitten antislipbandjes.
Wat ik dan vaak doe: proberen nog 2 assen zonder bandjes op de kop te tikken, en die inzetten als vervanging voor de assen met bandjes.
Ik heb echt een p**t hekel aan die rubber bandjes, en als ik de kans krijg probeer ik er van af te komen. Ik weet niet of je heftige hellingen hebt, maar op een vlakke baan heb je die bandjes helemaal niet nodig.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: ESU-Powerpack voor Roco VT11.5
« Reactie #19 Gepost op: 09 October 2013, 19:41:19 »
Bij vrij stevige hellingen heb je die antislipbandjes bij dit treinstel nodig, weet ik uit ervaring. Zeker als je zevendelig gaat rijden.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus