Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 13:44:37
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Dpc Fo
Vandaag om 13:41:34
De bouw van station Laarbeek H0 door Dennis94
Vandaag om 13:25:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:20:34
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 13:19:13
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 13:14:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 13:01:48
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 12:58:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 12:48:11
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door bask185
Vandaag om 12:41:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 12:25:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:10:25
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:24:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:17:54
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 10:39:08
Roco modellen op aliexpress door Arjan6511
Vandaag om 10:28:37
verschil in montage plaat dieselmotor wagen door edwin1974
Vandaag om 10:28:02
Märklin 2025 door Corné81
Vandaag om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:59:35
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 08:27:38
Duits transport, waar in NL? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 07:13:40
  

Auteur Topic: Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet  (gelezen 1874 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5403
  • Team Mitropa - OHMB
RETROBAHN A.G.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #1 Gepost op: 10 December 2012, 08:59:15 »
'Ho! Even Laken!'

Groet,
Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #2 Gepost op: 10 December 2012, 09:28:51 »
Vervelend voor de reiziger, maar gelukkig maakt iedereen wel eens een foutje ;D

Onder de noemer.... Oeps... zullen we maar zeggen.

Mvg Marcel
Mvg, Marcel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #3 Gepost op: 10 December 2012, 17:33:01 »
Ach ja, net zo'n strakke actie als bij de opening van Arnhem Zuid. Daar denderde de eerste trein die er moest stoppen ook gewoon door. Zo'n beetje de hele wereld was ingelicht, behalve het rijdend personeel...
Groetjes,
Emiel

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #4 Gepost op: 10 December 2012, 17:36:06 »
En daar sta je dan met je naam in de krant...

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #5 Gepost op: 10 December 2012, 18:11:58 »
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ook Almere-Poort vandaag en gisteren al meermaals is overgeslagen... ;-)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #6 Gepost op: 10 December 2012, 18:28:24 »
Een foutje is menselijk, maar de verklaring "Ik twijfelde of de nieuwe dienstregeling al was ingegaan" klinkt toch wel raar. Hoe kun je dat als mcn nou niet weten?
Reinier

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 873
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #7 Gepost op: 10 December 2012, 18:32:35 »
Een vergissing is menselijk en ik heb dit ook wel eens meegemaakt. In mijn schooljaren reed ik dagelijks van Franeker naar Groningen. Ooit wel eens Zwaagwesteinde in hoog tempo voorbij gereden. De machinist had het onmiddelijk door en zette een snel remming in maar uiteindelijk reed hij toch door naar Buitenpost waar verontschuldigingen werden gemaakt voor de reizigers die naar Zwaagwesteinde moesten. Gelukkig konden die cross platform overstappen op de trein naar Leeuwarden.

Och zo maak je nog eens wat mee.

Lolke

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #8 Gepost op: 10 December 2012, 19:05:02 »
Gelukkig stoppen ze tegenwoordig wel elke keer in De Westereen  ;D

Ik kan het best begrijpen, je rijd elke dag zo, en opeens moet je ergens anders stoppen.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3455
    • Mijn van-alles website
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #9 Gepost op: 10 December 2012, 21:17:18 »
Of andersom zoals hier met de bussen in Purmerend gebeurde: Nog voordat de nieuwe dienstregeling ingegaan was besloten enkele chauffeurs al dat het tijd was de nieuwe routes te gaan rijden.

Ik heb het zelf met de trein ook wel eens meegemaakt ja. En ook wel 'andersom': we waren van het laatste station in Purmerend vertrokken, maakten snelheid zoals normaal en ineens werd er duidelijk geremd.

Een minuut of 2-3 na vertrek stonden we stil 'Dames en heren, voor ons staat een defecte trein en omdat wij er helaas niet omheen kunnen, keren wij terug'

Wat ze er niet bij zeiden was dat we Weidevenne, het station waar we net van waren vertrokken, niet aan zouden doen. We karden met een kilometer of 60 aan het station voorbij, waar volledig verbijsterde reizigers de trein gadesloegen, inclusief diverse reizigers in de trein die vloekend hun mogelijkheid om makkelijk toch maar de auto te pakken of thuis te blijven, aan zich voorbij zagen schuiven.

Op Purmerend werd het natuurlijk een enorme chaos omdat de trein volledig zou keren naar Hoorn: iedereen eruit, bovenop de nieuwe massa die zich voor de volgende, inmiddels vertraagde trein had verzameld. Ik heb nog nooit zo'n vol eerste perron gezien :D