Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
22 July 2025, 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door j.ossebaar
22 July 2025, 21:11:18
Raadplaatje door hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 July 2025, 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
22 July 2025, 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
22 July 2025, 16:00:54
  

Auteur Topic: Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL  (gelezen 3299 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #15 Gepost op: 19 May 2010, 12:15:11 »
Allereerst ligt het spoor in het beton en ik denk dat daar weinig demping is.

Heb tijdens de aanleg een keer wat gefotografeerd nabij Breda. Zo is de constructie een beetje te zien.








laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #16 Gepost op: 19 May 2010, 12:30:15 »
Maar het is toch van de zotte dat we voor een paar koeien een complete tunnel aanleggen en voor mensen een klankkast ervan maken.
Overigens is het in beton vastzetten van de baan sowiso nodig vanwege de drassige bodem.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10760
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #17 Gepost op: 19 May 2010, 12:53:01 »
waarom hebben ze gewoon niet de technieken gebruikt van de Fransen, Duitsers of voor mijn part de Japanners.

De techniek van een vaste onderbouw is alles behalve nieuw, kijk maar eens in dit Duitse wiki-artikel: klik

In eigen land wordt het ook al jaren toegepast al is het dan niet voor hoge snelheden; o.a. spoorviaduct Delft en alle sporen in de metrotunnels en op -viaducten in Rotterdam.
No dress rehearsel, this is our life.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #18 Gepost op: 19 May 2010, 13:01:10 »
De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10760
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #19 Gepost op: 19 May 2010, 13:06:23 »
De groene hart tunnel (a.k.a. de gekke koeientunnel) is 100% politiek, en inderdaad een absurde investering (in mijn ogen uiteraard)... Ach ja, politiek
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8478
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #20 Gepost op: 19 May 2010, 15:25:30 »
Nee dat doet ie nog niet omdat die Fyra >:( >:( er nog rijdt zonder overdruk in de wagons.
Ten zuiden van Rotterdam rijdt de Thalys wel gewoon 300 km/u.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #21 Gepost op: 19 May 2010, 17:48:57 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet

Grtzz Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #22 Gepost op: 19 May 2010, 19:34:45 »

De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

ze zijn er in Amsterdam achter dat dat niet erg makkelijk gaat.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8478
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #23 Gepost op: 19 May 2010, 20:54:24 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet
En daarom rijdt de Thalys er dus 300 en dat was de vraag. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5397
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #24 Gepost op: 19 May 2010, 21:13:11 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken. Echt rond. Na een moment van verbazing heb ik de radio het zwijgen opgelegd...

Groet,
Basilicum

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #25 Gepost op: 19 May 2010, 21:17:43 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken


Was dat vóór of nà zijn mededeling dat de A4 Midden Delfland er nu toch echt gaat komen ;D

Soms is vierkant toch echt beter...