Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 01:06:00
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
28 July 2025, 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
28 July 2025, 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
28 July 2025, 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
28 July 2025, 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
28 July 2025, 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
28 July 2025, 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
28 July 2025, 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
28 July 2025, 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: de stoute schoenen gaan aan  (gelezen 18029 keer)

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re: de stoute schoenen gaan aan
« Reactie #75 Gepost op: 01 January 2007, 21:53:18 »
Welke wissels kan ik het beste gebruiken voor mijn station, wil van 2 sporen naar een 6 tot 7 tal sporen gaan ( station mag max 2,5 tot 3 meter worden van wisselstraat tot wisselstraat )
hangt van de lengte af. Met dubbel spoor heb je per spoor twee wissels nodig om van 2 naar 6 sporen te gaan, aan beide kanten. Uitgaande van de lengte van een wissel 12cm is dat 48cm. Hou je dus 2 meter over voor perronsporen. Is dat voldoende?

Citaat
volgende vraag -  Is een Y-wissel bruikbaar en wat zijn de evt. voordelen hiervan
in het grote voorbeeld vaak waar een wissel in beide richtingen met dezelfde snelheid bereden moet worden. In de modelbaan bijvoorbeeld om vast een stukje bocht te smokkelen. Of dat nodig is? Weet ik natuurlijk niet. Het heeft hetzelfde effect als een meegebogen wissel maar dan de andere kant op zeg maar...

Citaat
Laatste vraag - ik zie staan halve en hele engelse wissels, als ik zo de plaatjes bekijk kan ik beter alleen de hele engelse wissels gebruiken
als het in de prijs niet uitmaakt zou ik kiezen voor het wissel dat je nodig hebt. Het is toch een extra onderbreking van je spoorstaven en dus een extra kansje op problemen. Dus, als je de rijrichting zeker niet gaat gebruiken: neem de halve. Het ziet er bovendien best tof uit, zo'n half E-wissel, kan ik in M* helaas niet gebruiken. Maar daar gaat het offtopic.

Sicco Jan

Anoniem

  • Gast
Re: de stoute schoenen gaan aan
« Reactie #76 Gepost op: 02 January 2007, 18:48:06 »
hangt van de lengte af. Met dubbel spoor heb je per spoor twee wissels nodig om van 2 naar 6 sporen te gaan, aan beide kanten. Uitgaande van de lengte van een wissel 12cm is dat 48cm. Hou je dus 2 meter over voor perronsporen. Is dat voldoende?

Dan heb je wel een heel klinische wisselstraat, er ligt vaak meer dan alleen dat ene wissel per "zijde". Bovendien neemt de wisselstraat meer ruimte in omdat de sporen waar een perron tussen moet verder uit elkaar liggen dan de gebruikelijke 25 mm ;). Ik zelf speel in mijn ontwerpen een beetje mt de perronbreedte: veelgebruikte perrons zijn vaak breder dan de "secundaire" perrons.

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
« Reactie #77 Gepost op: 11 January 2007, 00:18:09 »
He Wesley sorry voor het late reageren maar het was druk druk en nog wat famillie gebeuren

Maar bedankt denk dat ik de Y-wissels in mijn schaduwstation ga gebruiken, deze moet ik opnieuw plannen aangezien ik toch met peco code 55 rails ga werken ipv fleischmann picco

Ik ben een nieuwe topic begonnen om toch overzicht te houden ( weet niet of dit mag maar dat hoor ik wel

andere topic is " Baan van Noah "

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2974.0

Hier kan voor mij betreft een slotje op

Met vriendelijke groet Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 11 January 2007, 23:23:38 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper