Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Fleischmania Nostalgia
door
Floris Dilz
Vandaag
om 12:12:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:10:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 12:09:55
Verlagshaus24 ervaring / Nederlands account?
door
saskia
Vandaag
om 12:09:07
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
Vandaag
om 12:07:42
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in.
door
FritsT
Vandaag
om 12:06:20
Piko 2025
door
NS2408
Vandaag
om 12:01:12
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr)
door
Michaël dB
Vandaag
om 11:57:49
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:21:32
Albert's fantasie in schaal 0e
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:20:14
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Nullem
Vandaag
om 11:17:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:16:49
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 11:06:49
Open monumentendag: de Inktpot
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 10:59:35
Frans loodsje et cetera
door
GD
Vandaag
om 10:43:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 10:34:49
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo
door
ceuleer
Vandaag
om 10:20:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:07:11
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 09:53:28
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
RikM
Vandaag
om 09:47:40
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Noordernet
Vandaag
om 08:18:13
Da's Daz 2
door
NS264
13 September 2025, 22:56:43
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
13 September 2025, 22:56:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
13 September 2025, 22:54:06
Dat overkomt mij niet.
door
Martijn193
13 September 2025, 21:33:15
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
13 September 2025, 21:29:09
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Petertje
13 September 2025, 21:28:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
sncf231e
13 September 2025, 19:30:23
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
13 September 2025, 18:19:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
13 September 2025, 17:47:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen (gelezen 8082 keer)
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1017
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #45 Gepost op:
19 July 2025, 22:14:36 »
Op weg naar havenbedrijf de Rietlanden als vervanging van de blauwe 254 volgens mij?
Gelogd
Karben
Offline
Berichten: 1420
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #46 Gepost op:
19 July 2025, 22:26:04 »
Als ik mij goed herinner heb ik in de 60-er jaren, toen in Harderwijk nog een Sik was gestationeerd, eens een goederentrein vanuit Zwolle zien binnenkomen waaraan achteraan een Sik hing.
Ik heb het dus wel over zo'n 60 jaar geleden.
Gelogd
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.
j.ossebaar
Offline
Berichten: 267
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #47 Gepost op:
20 July 2025, 11:51:04 »
Goedenmorgen,
Overgenomen uit de C 7552 ; Verzameling van Voorschriften voor de Wagenmeestersdienst . VVW , uit 1963 , Remvoorschriften .
Op 25 benoemde baanvakken moest het laatste voertuig van elke trein beremd zijn .
Art 602 Beremming van treinen .
5 . Een trein wordt zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem vervoerd :
a. indien het krachtvoertuig niet voorzien is van een doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem ( lmt serie 200/300 ; DE-loc serie 500 en 700 ) ;
b. indien door welke oorzaak ook de doorgaande zelfwerkende rem buiten werking is . ( In dit geval moet de rem van het krachtvoertuig , ook voor een goederentrein , in de stand P worden gesteld .)
Indien een trein , genoemd onder a of b bestaat uit een krachtvoertuig met 2 of meer voertuigen , mag de snelheid slechts 30 km/h bedragen , ook als het aanwezige geremd gewicht een hogere snelheid toelaat ( Dit geld eveneens voor treinen , normaal beremd door middel van de doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , doch 2 of meer voertuigen met defecte of zonder luchtleiding meevoerende . ) Indien het laatste voertuig van een trein , vervoerd zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , van een bediend remtoestel moet zijn voorzien , moet dit een bediendehandrem zijn .
Art 610 ; Locomotieven in opzending .
Plaats van loc's en ( 1 ) mP in opzending in de trein .
a . Locomotieven , die in opzending in een trein meegaan , moeten onmiddellijk achter de trekkende loc(s) worden vervoerd . Indien de omstandigheden het wenselijk maken ( b.v. bij ernstige ontregeling van de dienst of baanvakversperring ) , kunnen twee treinen , elk met geringe belasting , worden gecombineerd tot één trein , te trekken door de vooropstaande loc(s) terwijl de loc van de tweede trein tussenin komt te lopen . Deze tussenlopende loc(s) mogen op een willekeurige plaats in de trein worden vervoerd , mits tussen de vooroplopende ( groep ) loc(s) en de tussenlopende ( groep ) loc(s) ten monste 7 wagens zijn geplaatst . HetTLR-bureau , dat de beslissing neemt om op deze wijze twee treinen te combineren , draagt er zorg voor dat de treinmachinist wordt ingelicht en dat duidelijke afspraken worden gemaakt wie ten aanzien van de tussenlopende loc(s) de verplichtingen moet uitvoeren , genoemd in lid 2 en art 615(2) d .
b. mP's mogen op elke willekeurige plaats in de trein worden opgenomen [ De hogedrukrem van de mP heeft de remcilindervul-en lostijden van een personentreinrem en is niet verstelbaar op goederentreinrem noch op gewone rem . De rem moet daarom worden afgesloten in goederetreinen met een inhalsnelheid van minder dan 85 km/h .] Wordt de mP niet direct achter de loc geplaatst , dan verricht de wgm de controlehandelingen .
c. Locomotoren moeten in een trein tot de laatste 10 voertuigen behoren ( ook indien zij van een doorgaande luchtleiding zijn voorzien ) . Locomotoren zonder doorgaande luchtleiding zullen , wegens het ontbreken van een treinleiding , in het algemeen geheel achteraan moeten worden vervoerd .
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen