Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
hervé
Vandaag
om 00:52:02
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
ArjanB
Vandaag
om 00:26:53
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Ruben90
03 November 2025, 23:53:56
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
NS 8100 in 0
door
roadster36
03 November 2025, 23:49:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
sneek
03 November 2025, 23:37:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
03 November 2025, 23:28:44
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
03 November 2025, 23:13:33
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 November 2025, 22:29:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Aachenau West
door
wob
03 November 2025, 22:01:39
Ucci en IB1 met Itrain
door
Mark
03 November 2025, 21:52:41
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
03 November 2025, 21:46:11
Marklin My world, motor heeft kuren
door
Hans.F
03 November 2025, 21:40:10
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
Oud model gangbaar maken
door
Bahn-AG
03 November 2025, 21:36:25
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
grossraumwagen
03 November 2025, 21:06:11
Eindstation Daarhuizen
door
Sikko
03 November 2025, 20:58:00
Project X......
door
Ivo tB
03 November 2025, 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek
door
Albert de Heer
03 November 2025, 19:56:20
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
03 November 2025, 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
03 November 2025, 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
BertOK
03 November 2025, 18:53:53
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
Bert_Apd
03 November 2025, 17:50:40
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
03 November 2025, 17:43:48
Vervangen wissels flm profi
door
Luc2000
03 November 2025, 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorzeven
03 November 2025, 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema
door
Gerard
03 November 2025, 17:12:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen (gelezen 8596 keer)
robin binsbergen
Offline
Berichten: 1017
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #45 Gepost op:
19 July 2025, 22:14:36 »
Op weg naar havenbedrijf de Rietlanden als vervanging van de blauwe 254 volgens mij?
Gelogd
Karben
Offline
Berichten: 1441
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #46 Gepost op:
19 July 2025, 22:26:04 »
Als ik mij goed herinner heb ik in de 60-er jaren, toen in Harderwijk nog een Sik was gestationeerd, eens een goederentrein vanuit Zwolle zien binnenkomen waaraan achteraan een Sik hing.
Ik heb het dus wel over zo'n 60 jaar geleden.
Gelogd
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.
j.ossebaar
Offline
Berichten: 290
Re: ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
«
Reactie #47 Gepost op:
20 July 2025, 11:51:04 »
Goedenmorgen,
Overgenomen uit de C 7552 ; Verzameling van Voorschriften voor de Wagenmeestersdienst . VVW , uit 1963 , Remvoorschriften .
Op 25 benoemde baanvakken moest het laatste voertuig van elke trein beremd zijn .
Art 602 Beremming van treinen .
5 . Een trein wordt zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem vervoerd :
a. indien het krachtvoertuig niet voorzien is van een doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem ( lmt serie 200/300 ; DE-loc serie 500 en 700 ) ;
b. indien door welke oorzaak ook de doorgaande zelfwerkende rem buiten werking is . ( In dit geval moet de rem van het krachtvoertuig , ook voor een goederentrein , in de stand P worden gesteld .)
Indien een trein , genoemd onder a of b bestaat uit een krachtvoertuig met 2 of meer voertuigen , mag de snelheid slechts 30 km/h bedragen , ook als het aanwezige geremd gewicht een hogere snelheid toelaat ( Dit geld eveneens voor treinen , normaal beremd door middel van de doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , doch 2 of meer voertuigen met defecte of zonder luchtleiding meevoerende . ) Indien het laatste voertuig van een trein , vervoerd zonder doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem , van een bediend remtoestel moet zijn voorzien , moet dit een bediendehandrem zijn .
Art 610 ; Locomotieven in opzending .
Plaats van loc's en ( 1 ) mP in opzending in de trein .
a . Locomotieven , die in opzending in een trein meegaan , moeten onmiddellijk achter de trekkende loc(s) worden vervoerd . Indien de omstandigheden het wenselijk maken ( b.v. bij ernstige ontregeling van de dienst of baanvakversperring ) , kunnen twee treinen , elk met geringe belasting , worden gecombineerd tot één trein , te trekken door de vooropstaande loc(s) terwijl de loc van de tweede trein tussenin komt te lopen . Deze tussenlopende loc(s) mogen op een willekeurige plaats in de trein worden vervoerd , mits tussen de vooroplopende ( groep ) loc(s) en de tussenlopende ( groep ) loc(s) ten monste 7 wagens zijn geplaatst . HetTLR-bureau , dat de beslissing neemt om op deze wijze twee treinen te combineren , draagt er zorg voor dat de treinmachinist wordt ingelicht en dat duidelijke afspraken worden gemaakt wie ten aanzien van de tussenlopende loc(s) de verplichtingen moet uitvoeren , genoemd in lid 2 en art 615(2) d .
b. mP's mogen op elke willekeurige plaats in de trein worden opgenomen [ De hogedrukrem van de mP heeft de remcilindervul-en lostijden van een personentreinrem en is niet verstelbaar op goederentreinrem noch op gewone rem . De rem moet daarom worden afgesloten in goederetreinen met een inhalsnelheid van minder dan 85 km/h .] Wordt de mP niet direct achter de loc geplaatst , dan verricht de wgm de controlehandelingen .
c. Locomotoren moeten in een trein tot de laatste 10 voertuigen behoren ( ook indien zij van een doorgaande luchtleiding zijn voorzien ) . Locomotoren zonder doorgaande luchtleiding zullen , wegens het ontbreken van een treinleiding , in het algemeen geheel achteraan moeten worden vervoerd .
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen