.... en het wordt niet beter.Volgend jaar meer werkzaamheden aan het spoor.Vertelde gister de ProRail-baas in NOS-Journaal.Meer werkzaamheden, dat komt omdat alles na veertig jaar aan vervanging toe is. En dat is nu dus omdat we twee keer veertig jaar na de Tweede Wereldoorlog zitten.Toen was alles vernield en vervolgens hersteld. Klaarblijkelijk was het in 1985 ook zo belabberd als nu.Ik kan het me echter niet herinneren, reisde toen toch dagelijks met de NS.Maar ja, NS waren nog staatsbedrijf en ProRail was nog niet uitgevonden.Niettemin raar verhaal, alsof alle infrastructuur 40 jaar oud is.Ik denk even in eigen regio: Willemsspoortunnel (30 jaar oud) , Delfshavense Schiebruggen (38) , Spoortunnels Delft 5 jaar? , Rotterdam CS (11 jaar), HSL (tien jaar?) ...
Die meneer (ben zijn naam ff kwijt)
Nee, Wouter Koolmees. Afkomstig van een partij die het in de jaren 90 zo nodig en urgent vond om de NS te privatiseren. Bezwaren tegen de opdeling van NS werden toen weggewuifd alszijnde achterhaald en angstig voor verandering door kamerleden van deze partij, kan ik mij nog wel herinneren.Kan me dus wel voorstellen dat Koolmees liever niet praat over de negatieve gevolgen van de opdeling en privatisering van NS.