NS, 2024.
Ik kan het wel waarderen, bovendien: het is een column. Columnisten hoeven zich niet te houden aan de journalistieke regels voor objectiviteit. De Leidraad voor de Journalistiek stelt: ‘Columnisten, cartoonisten en recensenten zijn vrij om hun mening te geven over gebeurtenissen en personen. Daarbij zijn stijlmiddelen als overdrijven en bewust eenzijdig belichten geoorloofd.’
Ik denk dat de columnist veel met de trein reist.Het is toch ook drama, vooral de HSL. Zo ging ik in het voorjaar naar Londen en bleek dat ze toen al langzamer reden maar toen nog met de smoes van spoorlopers. Hierdoor hadden wij een half uur vertraging en was de douane in Brussel inmiddels gesloten waardoor we nog eens 2,5 uur moesten wachten en de trein omboeken en niet meer zeker waren van de maaltijd waarvoor we al betaald hadden.Leuk zo'n HSL met bijna standaard 3 uur vertraging.Op de terugreis spraken we een ervaren medereiziger die vertelde dat ze altijd te laat in Brussel aankwamen maar als we hem volgden hadden we een grote kans de aansluiting naar Amsterdam te halen.Het was rennen en beslist niet met de lift (iedereen in de lift was dus te laat) en net op tijd ingestapt en weggereden terwijl minder gelukkige reizigers op de inmiddels gesloten deuren bonsden.Stephan.
Enig detail is dat de column over NS ging, en NS in deze niets kan doen aan spoorlopers, niets van doen heeft met de exploitatie van treinen die naar London rijden en ook niet de infrastructuurbeheerder is.