Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:04:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:52:46
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Rondom Charlois door Montanbahn
Vandaag om 10:24:56
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 10:06:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 09:12:30
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
27 October 2025, 21:17:04
  

Auteur Topic: Weert, maar anders  (gelezen 16036 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Weert, maar anders
« Reactie #45 Gepost op: 24 May 2020, 12:31:48 »
Zeer fraaie lokloods past mooi bij het sporenplan (y) (y), maar ja die is ook op het echt gebaseerdt ;D  (y)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re: Weert, maar anders
« Reactie #46 Gepost op: 24 May 2020, 20:24:59 »
Aanvulling: mail aan Markenburg werd vandaag direct beantwoord. Echt top service!
Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2859
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #47 Gepost op: 24 May 2020, 21:10:01 »
Frank
Ik heb ,t even door genomen,maar het is een mooi sporenplan en een mooie ruimte
Markenburg heeft mooi spul voor het bouwen van een stations omgeving.

Cor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re: Weert, maar anders
« Reactie #48 Gepost op: 27 October 2022, 13:57:15 »
Het heeft een tijd geduurd, maar hier eindelijk weer eens een bericht over mijn baan. Eén van de redenen dat ik geen tijd had voor de baan is geweest dat ik mijn verzameling dia's moest klaarstomen voor overdracht aan de NVBS. Je kunt wel meer dan vierduizend dia's over de schutting kieperen, maar daar zit men uiteraard niet op te wachten. Dus moest ik een en ander zo goed mogelijk documenteren voordat de overdracht kon plaatsvinden. Dat is inmiddels achter de rug. Weliswaar moet ik nu alle fotonegatieven nog doen, maar die wachten nog maar even. Nu eerst weer tijd voor de baan. Om de locloods (Markenburg, qua bouw identiek aan die in Weert stond) goed kwijt te kunnen, heb ik het sporenplan iets moeten aanpassen. Dat betekende de reeds geplakte sporen weer loshalen en alles opnieuw aanleggen. Dat is ook goed te zien aan de beschadigingen van de ondergrond, de bekende blauwe (maar zwart geverfde) platen. Dat gaan we gewoon weer repareren. Ook heb ik vast een afsluitbord gefabriekt, dat voor de loodsdeur staat. Wissel 187 (dat voor de loods ligt; alle seinen en wissels krijgen de originele nummers anno 1970) is zogenaamd geklemd: dat wil zeggen dat het niet meer kan worden omgelegd, omdat ik het omzetpalletje heb verwijderd. ProRail bestaat nog niet in mijn periode (circa 1970-1980) en dus ligt het wissel er nog wel. In de zestiger jaren werd de loods nog gebruikt door de Firma Koudijs (diervoeders). Later nog door NS zelf. Er stond een Ovaleramer in die werd gebruikt voor calamiteitenoefeningen ter plekke. Twee foto's van de toestand vanaf vandaag:






Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2859
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #49 Gepost op: 27 October 2022, 15:17:02 »
Dat vind ik weer leuk
Kan iki ook genieten van jou bouwplannen en vorderingen , maar nog een hoop werk te verzetten gewoon lekker door blijven bouwen dan doe ik dat ook.

Cor