Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 05:40:09
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 01:37:47
Rondom Charlois door Huup
25 November 2025, 23:41:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 November 2025, 23:28:48
Invoering SGNS containerwagens bij NS door Jan Breman
25 November 2025, 23:24:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
25 November 2025, 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
25 November 2025, 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
25 November 2025, 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
25 November 2025, 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
25 November 2025, 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
25 November 2025, 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
25 November 2025, 21:34:01
Aachenau West door wob
25 November 2025, 21:32:21
Piko 2025 door Rob Ellerman
25 November 2025, 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
25 November 2025, 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
25 November 2025, 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jouw philotrain bent) door orientexpress
25 November 2025, 20:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
25 November 2025, 20:19:52
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
25 November 2025, 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
25 November 2025, 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 November 2025, 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
25 November 2025, 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
25 November 2025, 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
25 November 2025, 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
25 November 2025, 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
25 November 2025, 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
25 November 2025, 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
25 November 2025, 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
25 November 2025, 15:21:02
  

Auteur Topic: Contact met Digikeijs?  (gelezen 12893 keer)

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #60 Gepost op: 01 February 2018, 00:39:57 »
Inderdaad,
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #61 Gepost op: 01 February 2018, 09:01:09 »
Ik zit nu in de trein van Ansberg naar Nürnberg dus alle ijs om even wat inhoudelijk te reageren.

Als hobbyist en Commerciële begrijp ik heel goed dat ik twee petten draag. Het zou ook hypocriet zijn dat te ontkennen. En als dealer van Digikeijs heb ik natuurlijk ook een aandeel en negatieve pr zoals dit is slecht voor de omzet.

Dat zeggende kan ik dat gegeven makkelijker naast me neerleggen omdat DTS niet mijn brood verdiend, maar mijn hobby een invulling geeft. Daarom kan ik ook wat neutraler zijn als het gaat om dit soort dingen.

Digikeijs heeft hele mooie producten waar ik honderd procent achter sta. Wat vaak word vergeten in de kritieken is dat de grote merken een heel onderzoek en test facilitair hanteren met stresstesten. Digikeijs heeft dat niet en gaat uit van testwerk en feedback van ons dealers en klanten. Maar daar zijn de prijsverschillen dan ook naar.

Dan het punt wat hier word gemaakt ben ik het absoluut mee eens. Roy moet zijn webshop sluiten en alleen handelen met zijn dealers. Een stap die VPEB bijvoorbeeld als heeft gedaan en dat werkt goed. Onze marges zijn gewoon goed zodat wij als dealer dit soort "verliezen" kunnen tackelen zonder dat het ons gelijk brood kost. Als iemand bij mij iets koopt en het werkt niet zorg ik het liefst zo snel mogelijk voor een vervangend artikel en neem de derving voor mijzelf en handel dat later af met de fabrikant. Zo werkt het met esu, Uhlenbrock, Kuehn, Doehler noem maar op.

Maar nu even in defence, stuur als particulier eens een mail naar Arnold, Fleischmann of Märklin. De kans is groot dat je daar ook geen bericht krijgt. Een half jaar later ineens een pakketje op de deur....

Ik ben het er dus mee eens dat Roy beter zich kan richten op de zakelijke dealer dan op de consument zolang zijn aftersales zo bagger blijft.

Nu lekker naar Nürnberg treintje kijken hahaha

Groetjes
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #62 Gepost op: 01 February 2018, 15:19:19 »
Zo, goed nieuws.
Vandaag een mailtje gekregen ivm mijn retour. Zou vandaag verstuurd worden met de nodige verontschuldigingen. Het goede nieuws mag ook vermeld worden.

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8610
  • Nooit uitgeklust....
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #63 Gepost op: 01 February 2018, 16:18:44 »
Goed nieuws idd en goed dat je dat hier ook laat weten.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7942
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #64 Gepost op: 01 February 2018, 16:25:24 »
 (y) Goed te horen dat de zaken weer opgepakt worden en we dat ook hier lezen.
Ik ben zeer tevreden over de Digikeijs producten die ik tot nu toe gebruikt heb en zou het zonde vinden als het op deze wijze aan zijn eigen succes ten onder zou gaan!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7777
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #65 Gepost op: 01 February 2018, 17:25:00 »
Bedankt voor de terugkoppeling, inderdaad.
Ik heb de vrijheid genomen om aan het eerste bericht een kleine noot toe te voegen met verwijzing naar het heugelijke bericht. Ik neem aan dat dat OK is?

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Robbnl

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #66 Gepost op: 01 February 2018, 23:23:10 »
In reactie op het schrijven van Martin Domburg,
Ik kan mij wel gedeeltelijk in zijn verhaal vinden Martin weet waar hij het over heeft en hij heeft ook de kennis van het elektronica gebeuren zoals bv van Digikeijs in huis maar er zullen genoeg winkeliers zijn die de specifieke kennis niet hebben , wat ga je dan krijgen de winkelier gaat bij twijfel het product opsturen naar de fabrikant en dat zal heus niet altijd de zelfde dag zijn daar gaan dagen mee verloren en als het product terug komt bij de winkel moet jij weer tijd hebben om het op te halen.
Is het bij Digikeijs dan krijg je een duidelijk antwoord per mail , moet het toch gerepareerd worden dan stuurt deze het product retour naar je huis op en dat gaat vrij snel. ( normaal gesproken dan  ;D )
Dus ik vind dat je altijd de keuze moet hebben om bij de fabrikant informatie op te vragen.....en evt voor reparatie terecht te kunnen, dat het alleen via de winkel te koop is vind ik geen probleem.   (y)

Groetjes Rob

RobertH

  • Offline Offline
  • Berichten: 176
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #67 Gepost op: 01 February 2018, 23:47:19 »
Hoi,

Als je bij een winkel koopt is die verantwoordelijk voor de garantie/klachten afhandeling. Waar je koopt is het aanspreekpunt.
Charles Bukowski — 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #68 Gepost op: 02 February 2018, 00:37:34 »
Maar nu even in defence, stuur als particulier eens een mail naar Arnold, Fleischmann of Märklin. De kans is groot dat je daar ook geen bericht krijgt. Een half jaar later ineens een pakketje op de deur...
Toevallig ben ik Märklin aan het spammen geweest de laatste maanden. Het kan rustig 3 tot 4 weken duren voordat je antwoord hebt, ze hebben een behoorlijke verzameling muren en kastjes, maar antwoord komt wel. En zelfs 8 weken later nog eens een mailtje dat er een update voor de CS3 is waarmee het door mij beschreven probleem getackled zou moeten zijn. Uhlenbrock is, in ieder geval met het vrijgeven van servicecodes e.d. voor de IB1, ook redelijk vlot. Allemaal binnen een week.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #69 Gepost op: 02 February 2018, 07:09:25 »
Had het toevallig gisteren nog over met een van de importeurs en een van hen wees me op het feit dat het Nederlands wetboek zegt (bewaar me van exacte details, is niet mijn meest gelezen boek) dat een handelaar wettelijk verplicht is defecten te vervangen. Waarbij hij wel de kans heeft om in een afzienbare tijd beroep te doen op reparatie.

Dus een winkelier die klant doorverwijst naar een ander met een bij hem aangeschaft product is dus strafbaar. Kan iemand dit bevestigen?

Maar in deze discussie waren ze het unaniem met me eens, de dealer moet een defect op probleem als eerste proberen te vervangen of repareren. Dus word je ooit door je dealer ergens mee verwezen laat dit dan altijd weten aan een fabrikant of importeur. Zij kunnen de dealer dan aanspreken op zijn gedrag.

Het werd ook wel erkend dat er te veel dealers zijn die puur dozen schuiven zonder enige kennis van hun producten. Dat is ze een doorn in het oog, maar ze kunnen daar niets aan doen. Cijfers tellen immers ook mee.

Was wel een leuke trip :)
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #70 Gepost op: 02 February 2018, 07:54:32 »
Strafbaar? We hebben het over civiele zaken, niet over strafrecht. Anyway, alles wat je wil weten over consumentenrecht (online aankopen, garantie, etc) staat op https://www.consuwijzer.nl

SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #71 Gepost op: 02 February 2018, 08:00:01 »
Zo goed is mijn kennis over dat soort dingen niet, veel van deze items zie ik als normaal en deel van je opvoeding. Heb me nog nooit hoeven te verdiepen hierin.

Maar misschien leest hier iemand die wel weet hoe het zit in de details.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
  • Gotthardbahn
    • Dennis Model Trains
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #72 Gepost op: 02 February 2018, 08:06:11 »
Wat je zegt is waar. Als klant heb je een 'contract' met de winkel en niet met de leverancier. Winkels mogen natuurlijk doorverwijzen als dat in het belang van de consument is, maar de winkel blijft verantwoordelijk. En inderdaad valt dit onder civiel recht, dus je hebt het niet zozeer over strafbaar als wel over 'in gebreke blijven' (waarbij je als consument naar de rechter zou kunnen gaan).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Al mijn ideeën en modelbouwactiviteiten nu op mijn nieuwe weblog: Dennis Model Trains

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #73 Gepost op: 02 February 2018, 13:11:39 »
Had het toevallig gisteren nog over met een van de importeurs en een van hen wees me op het feit dat het Nederlands wetboek zegt (bewaar me van exacte details, is niet mijn meest gelezen boek) dat een handelaar wettelijk verplicht is defecten te vervangen. Waarbij hij wel de kans heeft om in een afzienbare tijd beroep te doen op reparatie.

De winkelier is verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijk product. Een winkelier mag binnen redelijke termijn een niet deugdelijk product repareren en anders is het vervangen.
Bij modelspoor hoorde je weleens dat een nieuw gekocht doch defect gebleken product door de winkelier naar de fabrikant werd gestuurd en dat de trotse eigenaar het model dan maanden kwijt was. Ik heb me daar altijd over verbaasd. Geen idee of dat nog voorkomt. Toen mijn plan U vorig jaar defect bleek, kon ik een ander exemplaar uitzoeken en de winkelier mocht in de slag met Artitec. Zo hoort het.  (y) En bij digitale producten al helemaal. Er zijn waar weinig winkeliers die daar wat mee kunnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26998
    • Pagina van klaas
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #74 Gepost op: 02 February 2018, 13:20:22 »
Het principe is heel simpel: degene die je geld aanpakt is verantwoordelijk voor de nazorg.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.