Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spoor 1 nem of finescale
door
rjr
Vandaag
om 12:18:05
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 12:17:40
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:16:43
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:16:18
Raadplaatje
door
henk
Vandaag
om 12:14:30
Bauarbeiten im gange
door
Dave.......
Vandaag
om 11:35:50
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:14:23
Nedersaksenlijn in Nederland.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:03:46
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 10:39:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
roco
Vandaag
om 10:38:10
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 09:53:06
Lima IRM pimpen
door
008200
Vandaag
om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wim Rosbender
Vandaag
om 08:58:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
deBult
Vandaag
om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen.
door
Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225
door
Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia
door
MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600
door
Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa
door
Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2)
door
Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Project Gronarden
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: Project Gronarden (gelezen 35224 keer)
henk-de-boer
Offline
Berichten: 53
Project Gronarden
«
Gepost op:
02 March 2013, 11:10:46 »
Toen ik het kennismakingsverhaal schreef, realiseerde ik mij direct dat de vraag naar plaatjes zou komen, alleen wist ik toen nog niet hoe ik een plaatje moest uploaden. Inmiddels weet ik dat wel, en hierbij het resultaat:
Dit is de lay-out van de baan. De paradebaan en het kopstation zijn op het hoogste nivo. Het nevenstation en goederenemplacement op 2e nivo (-10cm) en 20cm lager (-30 dus) zit het schaduwstation. Schaduwstation staat niet op deze layout ivm overzichtelijkheid.
Paradebaan en kopstation zijn qua ontwerp definitief, nivo 2 nog niet helemaal. In grote lijnen echter gaat het er wel zo uitzien.
en ook nog een paar plaatjes van de wisselstraten, die straks de ingang vormen naar het kopstation.
Twee van de drie schaduwstations zijn ook zichtbaar deze foto.
Aan de linkerkant zie je een stukje van de middentafel waarop het kopstation komt. De verbindingsbogen hiernaartoe ontbreken nog. De aansluitsporen lopen nu tijdelijk even parallel aan de paradebaan, zodat ik een en ander goed kan testen.
Nog even een betere blik op de wisselstraat (rechter ingang van kopstation)
Hier een foto van een Engels wissel. Dit is de linker ingang van het kopstation.
Ik hoop dat dit een beetje een indruk geeft van mijn vorderingen tot dusver.
De paradebaan + de schaduwstations (ook hier alle wissels zelfbouw) zijn gereed en volop in bedrijf. Ik ben nu de wissels en de kruisingen aan het bouwen voor het kopstation.
Een dezer dagen hoop ik daar ook wat van te laten zien.
Verder vroeg Gerard naar programmeerverhalen: uiteraard is dat mogelijk, echter is dat een zeer breed onderwerp. Dan heb ik een wat gerichtere vraagstelling nodig.
gr Henk
Gelogd
Bouwen is beter (leuker) dan kopen.
henk-de-boer
Offline
Berichten: 53
Project Gronarden
«
Reactie #1 Gepost op:
11 March 2013, 22:36:49 »
Inmiddels weer een stapje verder. Het kopstation is in de maak.
de wisselstraat die straks toegang geeft aan de 8 perronsporen.
Hier in detail.
Toegang naar het kopstation nu ook aangesloten.
Tot zover deze update. We bouwen door.
Gelogd
Bouwen is beter (leuker) dan kopen.
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Online
Berichten: 17811
Modelrailroading is fun!
Project Gronarden
«
Reactie #2 Gepost op:
12 March 2013, 15:33:22 »
Indrukwekkend, Henk
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn blog!
Mijn USA reizen
JaJo
Offline
Berichten: 11147
Spoor-0 & Spoor-1
Project Gronarden
«
Reactie #3 Gepost op:
12 March 2013, 16:58:03 »
Wat een werk Henk om al die rails en wissels zelf te bouwen!
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
henk-de-boer
Offline
Berichten: 53
Project Gronarden
«
Reactie #4 Gepost op:
13 March 2013, 21:49:13 »
Zelf alles bouwen is inderdaad een hoop werk, maar dat vind ik niet erg. Het geeft juist veel voldoening. Je moet bij dit soort projecten niet vooruit kijken naar alles wat je nog moet doen, maar juist achterom kijken naar alles wat je al hebt gedaan. En het houd je van de straat!!
Henk
Gelogd
Bouwen is beter (leuker) dan kopen.
henk-de-boer
Offline
Berichten: 53
Project Gronarden
«
Reactie #5 Gepost op:
18 May 2013, 21:00:21 »
Vandaag wat schilderwerk gedaan. Na een uitvoerige orientatie op You-tube heb ik de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd om een wolkenlucht te schilderen. En ik moet zeggen: het resultaat valt me niet tegen, het ziet er behoorlijk echt uit.
Het begint al ergens op te lijken. Ook een gedeelte van de baan in de ballast gezet.
Ook de ingang naar het kopstation is nu aangelsoten. Hier heb ik een keerlus toegepast, die door middel van een schakeling met een microprocessor automatisch wordt omgepoold.
Via marktplaats station Neustadt am Weinstrasse gekocht. Dit is een groot gebouw wat redelijk lijkt op het stationsgebouw van Groningen, want dat is het voorbeeld van mijn hoofdstation.
We gaan door.
Gelogd
Bouwen is beter (leuker) dan kopen.
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Project Gronarden
«
Reactie #6 Gepost op:
29 May 2013, 16:33:27 »
Hallo Henk, Welkom hier.
Met zulke mooie foto's en hoopvolle verwachtingen van de lezers
misschien verstandig om een boudraadje te openen?
Vr groet,
Allie
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
henk-de-boer
Offline
Berichten: 53
Project Gronarden
«
Reactie #7 Gepost op:
31 May 2013, 11:36:45 »
Allie,
Bedankt voor je advies. Tot die conclusie was ik zelf ook al een beetje gekomen. Bouwdraadje is beter geschikt voor voortgang verslagen. Ga ik doen (binnenkort).
Henk
Gelogd
Bouwen is beter (leuker) dan kopen.
guest7823
Gast
Re:Project Gronarden
«
Reactie #8 Gepost op:
31 May 2013, 16:38:32 »
Zo, even, op verzoek, draadje afgesplitst en verplaatst. Zie ik zomaar zelfbouwwissels
.
Weliswaar in hO maar toch......
Gelogd
henk-de-boer
Offline
Berichten: 53
Re:Project Gronarden
«
Reactie #9 Gepost op:
31 May 2013, 16:52:34 »
Paul,
Bedankt voor het afsplitsen.
Zelf bouwen van wissels en kruisingen is intensief, maar zeer de moeite waard is mijn ervaring. Je kunt de meest ingewikkelde spoortrajecten bedenken en het ziet er veel echter uit dan de meeste handelsproducten.
Overigens de naam Gronarden komt niet zomaar uit de lucht vallen: Gron(ingen)(Leeuw)arden. Dat is het grote voorbeeld waar mijn kopstation een beetje op gaat lijken.
Het nevenstation krijgt de naam Veenwolde. (Wolvega en Heerenveen) waarbij vooral Wolvega als voorbeeld gaat dienen. Een goede naam voor het goederenemplacement heb ik nog niet. Misschien heeft iemand een suggestie?
Henk
Gelogd
Bouwen is beter (leuker) dan kopen.
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:Project Gronarden
«
Reactie #10 Gepost op:
31 May 2013, 17:10:40 »
Onlingen (als samenvoeging van Onnen en Harlingen, als je het dan toch in het noorden wil houden)
Gelogd
MTV
***
Offline
Berichten: 614
350 004 "Hugo" van de ZSSK
Re:Project Gronarden
«
Reactie #11 Gepost op:
31 May 2013, 17:12:32 »
Moet je niet doen hoor, Leeuwarden en Groningen mixen, daar worden sommige mensen heel boos van...
Verder bewonder ik dit echt
Ik zou je goederenemplacement óf Gronarden Goederen óf Harôn (= Haren en Onnen) noemen. However, that's just my two cents...
Mvg,
Matthijs
P.S.: Ga je ook de brug in de Hereweg bouwen? Dat zou mooi zijn
Gelogd
Šarišské Michaľany (SK) in H0
, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO
henk-de-boer
Offline
Berichten: 53
Re:Project Gronarden
«
Reactie #12 Gepost op:
31 May 2013, 18:41:30 »
Matthijs,
Brug Hereweg staat inderdaad ook in de planning. Hieronder verdwijnen dan de doorgaande sporen (naar Leeuwarden en Delfzijl) richting schaduwstation.
Het mixen van Groningen en Leeuwarden heb ik niet zo'n moeite mee. Ik ben een echte geboren en getogen Fries, maar inmiddels al jaren woonachtig in het mooie Westerkwartier in de provincie Groningen.
Henk
Gelogd
Bouwen is beter (leuker) dan kopen.
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8595
Re:Project Gronarden
«
Reactie #13 Gepost op:
31 May 2013, 18:56:54 »
Wat een enorm plan
. En ook nog alle rails zelfbouw, petje af.
En nu mogen we ook nog eens een naam verzinnen. Ik stel voor om dan een mix te maken van 2 plaaten die langs de provinciegrens van Groningen-Friesland liggen: bijv Buitenkerk (naar Buitenpost en Grijpskerk), Rumvliet (Burum-Visvliet) of (misschien toepasselijk) Kloostergast (naar Lutjegast- Gerkesklooster)
toevoeging: Als ik eerlijk ben vind ik Gronarden niet zo lekker bekken. Er moet wat meer dialect in, zeg maar. Ik zou daarom willen voorstellen om er Gr
ö
narden van te maken.
«
Laatst bewerkt op: 31 May 2013, 19:02:42 door J J H S
»
Gelogd
Jeroen
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:Project Gronarden
«
Reactie #14 Gepost op:
31 May 2013, 19:13:27 »
Grappig. De brug Hereweg ligt over de sporen de andere kant op (Assen en Winschoten/Leer), maar dat mag de pret niet drukken.
En inderdaad, een ambitieus project!
Groet,
Jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Project Gronarden